ماساژ

ماساژ چگونه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند

ماساژ چگونه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند

سلولیت می تواند دشمن اصلی بدن و ظاهر هر انسانی باشد، در اینجا ماساژهایی برای مقابله با آن و همچنین نحوه عملکرد آنها وجود دارد. ماساژ می تواند به کاهش سلولیت کمک کند و این هدف مشترک بسیاری از افراد است. در حالی که گودی روی گونه کودکان ممکن است زیبا به نظر برسد، ولی هنگامی که در ران و یا پایین تنه ما قرار می گیرند، ناگهان بسیار آزار دهنده می شوند.

برای بسیاری از زنان، سلولیت می تواند باعث ناراحتی شود تا جایی که از پوشیدن لباسی که دوست دارند دست بکشند. اما بدانید که این یک مشکل بسیار رایج است.

سلولیت چیست؟

هر کسی بدون در نظر گرفتن اندازه بدن ممکن است به سلولیت دچار شود. به زبان ساده، سلولیت در نتیجه رسوبات چربی برآمده شده در زیر پوست رخ می دهد که باعث ایجاد بی نظمی های توده ای روی بدن می شود.

هنگامی که این سلول‌ های چربی بین بافت ‌های همبند ایجاد می‌شوند، روی قسمت‌ های مختلف لایه درم پوست کشیده شده و بیرون می‌آیند و باعث ایجاد آن فرورفتگی های مزاحم میشوند.

چگونه از شر سلولیت خلاص شویم؟

اگرچه هیچ درمان معجزه آسایی برای سلولیت وجود ندارد، اما راه‌هایی برای کمک به کاهش آن وجود دارد. اولاً، داشتن وزن بدن مناسب می‌تواند به کمتر آشکار شدن گودی‌ها کمک کند، بنابراین یک رژیم ورزشی منظم می‌تواند ظاهر سلولیت را بهتر کند.

با این حال، ورزش فقط تا این حد می تواند پیش برود ، یکی دیگر از راه های عالی برای مبارزه با این وضعیت پوستی و هدف قرار دادن نواحی دارای سلولیت با ماساژ است.

ماساژ چگونه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند (2)
ماساژ و کاهش سلولیت

ماساژ با شکستن رسوبات چربی به طور متناوب آنها را فشار می دهند و چربی را از بافت های همبند دور می کنند. این به نوبه خود سطح ناهموار پوست توسط سلولیت را کاهش می دهد و همه چیز را صاف تر نشان می دهد.

خواص رایحه روغن ماساژ آلوئه ورا در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

مهم نیست که کدام تکنیک ماساژ استفاده می شود، تمرکز اصلی ماساژ سلولیت پخش این رسوبات چربی است. همچنین ماساژ با تحریک بافت های اطراف سلولیت، به گردش خون و عملکرد لنفاوی کمک می کند.

به طور معمول، ماساژ از پا شروع می شود و به سمت بالای بدن می رود تا جریان خون را از طریق سیاهرگ های محیطی و مویرگ های سیستم گردش خون شما افزایش دهد.

در اینجا پنج تکنیک مختلف ماساژ وجود دارد که می توان از آنها برای ماساژ کاهش سلولیت استفاده کرد:

ماساژ ورز دادن:

این نوع ماساژ شامل ترکیبی از فشار دادن و بلند کردن به طور متناوب است، درست مانند ورز دادن خمیر. انگشتان در نواحی ظریف مانند بازوها، زانوهای داخلی و ساق پا بیشتر استفاده میشوند. در حالی که ران، شکم، باسن و پهلو با کل دست انجام می شود.

ماساژ پیچشی:

این نوع ماساژ از حرکت انقباض و پیچش استفاده می کند، همان حرکتی که هنگام پیچاندن یک حوله خیس از آن استفاده می کنیم، اما در عوض اینجا قسمت هایی از پوست را می گیرید.

این یک روش عالی برای نواحی شل‌تر مانند باسن، پهلو و ران است.

ماساژ ضربه ای:

مشت ها می توانند ابزار بسیار خوبی برای له کردن توده ها و برآمدگی های ناشی از سلولیت باشند.

تخت ماساژ چیست؟
خواندن

مشت ها برای ضربه زدن و شکستن رسوبات چربی سرسخت که در زیر پوست قرار دارند استفاده می شود. باعث می شود آنها سریعتر حل شوند و توسط سیستم متابولیک شما دفع شوند.

تکنیک برس سلولیت:

این ماساژ محبوب به جای استفاده از دست، از برس و لوازم مخصوص ماساژ استفاده می کند که گردش خون را در نواحی که سلولیت به آن کشیده است، تحریک می کند.

این ابزار از بافتی سفت تشکیل شده است که استفاده از آن جریان خون را تحریک می کند و رگ های مسدود شده را آزاد می کند.

این مطلب را نیز بخوانید :

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟

ماساژ ‘S’ :

این روش با قرار دادن انگشتان شست در زوایای قائم برای درک هر چه بیشتر ناحیه تحت تاثیر سلولیت، از یک حرکت چرخشی در جهت مخالف برای اعمال فشار به رسوبات چربی استفاده می کند.

این چرخش در جهات مخالف یک “S” را تشکیل می دهد، از این رو نام آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *