ماساژ

تخت ماساژ چیست؟

تخت ماساژ چیست؟

تخت ماساژ چیست؟ ماساژ یکی از لذت بخش ترین و در عین حال آرامش بخش ترین فعالیت های دنیای امروز است که می تواند برای حداقل یک ساعت ما را از مشغله ها و خستگی ذهنی و جسمی یک روز شلوغ کاری برهاند. ماساژ هم همچون هر فعالیت دیگری، ابزارهای حرفه ای و اختصاصی خود را دارد که یکی از مهمترین آنها تخت ماساژ است. ما در این مقاله کوتاه قصد داریم تا به شکلی خلاصه شما را با ویژگی ها و انواع تخت ماساژ آشنا کنیم.

مهمترین ویژگی های تخت ماساژ چیست؟

تقریبا چیزی نزدیک به 100 سال از ظهور اولین تخت های ماساژ می گذرد. این وسیله نیز به مرور زمان با پیشرفت هایی در طراحی و ساخت مواجه بوده است. تخت های ماساژ اولیه تنها از جنس چوب بوده اند؛ اما با مرور زمان گونه های آلومینومی نیز توانستند جای خود را در بازار باز کرده و اتفاقا به نمونه ای محبوب تر تبدیل شوند.

تخت ماساژ چیست؟ 1

تخت ماساژ چیست؟

جالب است بدانید همچنان دو گونه تخت ماساژ آلومینومی و چوبی، محبوب ترین متریال هستند. فارغ از جنس تخت های ماساژ، می توان آنها را به دو گروه اصلی ثابت و قابل حمل تاشونده تقسیم کرد. در ساخت تخت های ماساژ قابل حمل و ثابت، بدون هیچ محدودیتی از متریال های آلومینیوم و چوب استفاده می شود. تخت های ماساژ ثابت که کارکردی مشخص داشته و معمولا در مراکز اسپا و ماساژ مورد استفاه قرار می گیرند.

اما تخت های ماساژ قابل حمل و تاشونده، معمولا توسط ماسورهایی خریداری می شود که مشتریانی در شرکت ها و خانه ها دارند. این تخت ها به راحتی به شکل یک کیف درآمده و وزنی تقریبا قابل تحمل جهت جا به جایی دارند.

خرید مبل ماساژور
خواندن

در کنار این دو سبک تخت ماساژ قدیمی، مدل های جدیدی از تخت ماساژ نیز به بازار عرضه گردیده است که به صورت تمام برقی بوده و درنتیجه تعریف شیب و زاویه تخت، با سرعت بیشتر و بدون نیاز به وارد کردن نیروی مضاعف، امکان پذیر است.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید تخت ماساژ

ابعاد و ارتفاع : پیش از هر چیز به شما توصیه می کنیم قطعا تخت ماساژی با طول و عرض مناسب تهیه کنید تا با استفاده از آن بتوانید دامنه گسترده تری از افراد را با جثه های مختلف شامل شوید. عرض استاندارد تخت ماساژ چیزی در حدود 75 سانتیمتر و طول آن از 180 تا 200 سانتیمتر متغیر است. بهتر است تخت ماساژ انتخابی شما قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.

محل قرار گیری سر : یکی از مهمترین موضوعات در هنگام انتخاب تخت ماساژ ، توجه به محل قرار گیری سر ماساژگیرنده است. سعی کنید گونه ای را انتخاب کنید که محل سر در آن به درستی تعبیه شده و دارای بالشتک راحتی باشد.

تخت ماساژ چیست؟ 1

تخت ماساژ چیست؟

فوم تخت ماساژ : اولین موضوع در این بخش کیفیت فوم ماساژ بوده تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، دچار آسیب یا تغییر شکل نگردد. به خاطر داشته باشید که فوم های تخت ماساژ نیز دارای انواع مختلفی بوده و از گونه های طبی با فوم های سخت تا گونه های معمول با فوم های نیمه سخت، متفاوت است؛ اما غالب تخت های ماساژ معمولا دارای فوم های طبی هستند. سفت بودن تشک تخت ماساژ باعث می شود که فشار ماساژور بر روی بدن ماساژ گیرنده به خوبی وارد شده و ماساژی موثرتر و لذت بخش تر اتفاق افتد.

نکات خرید ماساژور پا | به چه چیزهایی توجه کنیم؟
خواندن

روکش تخت ماساژ : روکش تخت ماساژ موضوعی که در صورت عدم توجه به آن، باعث می شود تمام هزینه شما برای خرید یک تخت ماساژ خوب از بین برود. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از تخت های ماساژ دارای چرم پی وی سی (PVC) بوده که در عین کیفیت و مقاومت بالا، احساس خوبی در مواجهه پوست با آن نخواهید داشت. بهترین گزینه برای روکش این تخت ها، چرم طبیعی و یا چرم پی یو (PU) شبه طبیعی است. احساس فرد ماساژ گیرنده در مواجهه با این سبک از روکش ها بسیار بهتر بوده اما متاسفانه این روکش ها دوام پی وی سی را ندارند.

این مطلب را بخوانید :

بهترین لیست قیمت صندلی ماساژور حرفه ای

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *