ماساژ

با تمام دغدغه ها، آرامش در منزل دست یافتنی است

با تمام دغدغه ها، آرامش در منزل دست یافتنی است

به وجود آمدن هر روش و راهکاری، قطعا به علت رفع یک نیاز و درخواست است. مدیتیشن و انواع روش های تمرین ذهن نیز از این قائده مستثنا نیست. سبک زندگی تحمیلی هزاره سوم موجب گردیده است، تا انسان ها هر چه بیشتر غرق تکنولوژی، سرعت و دغدغه ها و چالش های به وجود آمده از آنها باشند. رقابت انسان ها با همدیگر برای آنکه بتوانند از هر دقیقه از زندگی شان بیشترین بهره را ببرند، موجب گردیده است، حتی در فضای منزل و بدتر از آن در هنگام استراحت و خواب نیز کابوس و دغدغه های کاری سنگین روزانه شان را دوباره مرور کنند.

علت محبوبیت بیش از پیش مدیتیشن و انواع روش ها و راهکارهای آرامش ذهن نیز، گویا در جهت مقابله با این اضطراب و استرس فراگیر به وجود آمده است. در این بین دقیقا به همان علت که تلاش داریم در وب سایت دلوکس کالا، شما را با راهکارهای ورزش خانگی آشنا کنیم، چند روش ساده نیز برای مدیتیشن در زندگی روزمره به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی چند راهکار ساده ­ی مدیتیشن و کسب آرامش در منزل

برای کسب آرامش و مدیتیشن ، بسیار ساده و از عادات و عملکردهای روزانه­ ی مان باید آغاز کنیم. بیماری بی قراری و اضطراب مداوم، در بلند مدت، علاوه بر آسیب به روان و جان ما، می تواند جسم­مان را نیز بیمار کند. از همین رو در چند راهکار به شما آموزش می دهیم تا روزانه و تنها با صرف چند دقیقه زمان، در آرامش جسم و جانتان گام بردارید.

  1. اگر می خواهید مدیتیشن در آرامش شما نقشی پایدار داشته باشد، باید آن را همچون ورزش روزانه، منظم و با برنامه انجام دهید. آرام ترین محل را در منزل بیابید و روزانه فارغ از هر دغدغه ای در یک ساعت مشخص، در آن محل بنشینید و تلاش کنید، ابتدا حداقل برای 2 الی 3 دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید. با این حال که این تمرین بسیار ساده به نظر می آید، اما از لحظه ای که در محل مدیتیشن می نشینید و چشمان خود را می بندید، هجوم افکار به ذهن شما آغاز می شود. در اینجاست که باید با چند تنفس عمیق و یا تکرار یک کلمه ( تفاوتی نمی کند یک اسم، یک عدد و یا هر حرف دیگری ) ذهنتان را به حالت خودآگاه خود باز می گردانید، زیرا بسیاری از اضطراب ها و دغدغه های فکری ما، ریشه در ناخودآگاه مان دارد. تلاش کنید در ابتدا از روزی دو دقیقه شروع کنید و پس از گذشت چند هفته و دست یافتن به تعادلی پایدار در همین دو دقیقه، به مرور به زمان مدیتیشن خود بیافزایید.
  2. بسیاری از ما در هنگام نوشیدن و خوردن، کاملا در حالت ناخودآگاه خود به سر می بریم و بدون لذت بردن و حتی درک طعم و رنگ غذا، فقط آن را میل می کنیم. یکی از توصیه های اصلی مدیتیشن به زمان غذا خوردن ما باز می گردد. جایی که باید به هر لقمه و هر قاشق از غذایمان، توجه کنیم. قبل از خوردن، نفس عمیق کشیده و ابتدا با آرامش طعم و بوی غذا را احساس کنیم. شما به راحتی می توانید از لحظاتی که مشغول به غذا خوردن هستید، به عنوان تمرین مدیتیشن استفاده کنید. تنها کافی است با کمی صبر، بی تابی ها و دغدغه هایتان را کنار گذاشته و با آرامش غذا بخورید.
  3. از عملکردهای روزانه تان به عنوان تمرین مدیتیشن استفاده کنید. شما مشغول به فعالیت در هر کسب و کار و تنوع شغلی که باشید، در طول روز، تعدادی عملکرد تکراری و مستمر دارید. به طور مثال پاسخ دادن به تلفن، چک کردن ایمیل های کاری و پاسخ دادن به پیام های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی. با خود تمرین کنید که قبل از انجام دادن هر کدام از این عملکردهای ساده، با یک تنفس عمیق ذهنتان را از حالت ناخودآگاه خارج کرده و توجه و تمرکزتان را بر روی خودتان بیاورید. همین یک تنفس عمیق یعنی مهمترین گام در مدیتیشن و کسب آرامش.
با تمام دغدغه ها، آرامش در منزل دست یافتنی است 1

معرفی ماساژ و مزایای آن

در کنار مدیتیشن ، روش های فراوان دیگری نیز برای کسب آرامش و جدا شدن از دغدغه های روزانه وجود دارد. یکی از مرسوم ترین این روش ها انجام دوره ای و منظم ماساژ است. ماساژ گرفتن علاوه بر اینکه دردهای عضلانی را کاهش داده و خستگی های کار روزانه را از بین می برد، می تواند به ذهن شما آرامش و سامان دهد. در وب سایت دلوکس کالا، ابزارها و تجهیزات متنوعی را برای ماساژ به شما معرفی کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید در منزل، محل کار و حتی در هنگام رانندگی نیز ماساژ بگیرید. به جلسات ماساژ خود نیز به عنوان یک فعالیت آرامشی و مدیتیشن نگاه کنید.

فواید صندلی ماساژور و مزایای آن
خواندن

اجازه ندهید ذهنتان از لحظه­ ی اکنون خارج شده و مجددا به حالت ناخودآگاه بازگردد. در طول ماساژ نیز می توانید تمرینات مدیتیشن خود را داشته باشید. فراموش نکنید که مدیتیشن نباید خود، به عنوان یک دغدغه برای شما به وجود بیاید. در ابتدا همان طور که گفتیم از چند نفس عمیق آغاز کنید و تنها تلاش داشته باشید نقطه توجه و تمرکز، خودتان باشید.

این مطلب را بخوانید:

فواید صندلی ماساژور برای ذهن

ارتباط ورزش و سلامتی با ” آرامش “

ورزش و آرامش هرگز از هم جدا نبوده اند. ذهن آرام مطمئنا در جستجوی ارتقاء، بهبود و سلامتی است. همان گونه که ورزش کردن، تناسب اندام و سلامتی، خود خالق آرامش است. همان طور که در سایر مقالات وب سایت دلوکس کالا به شما توصیه کرده ایم، تنها کافی است اولین گام را بردارید. این اولین گام می تواند همان 2 دقیقه ساکن نشستن و نفس عمیق کشیدن باشد و یا انجام 10 دقیقه ورزش هوازی در منزل.

شما بیش از هر چیز در مقابل جسم، جان و روان خود مسئولیت دارید. به شما توصیه می کنیم در مواجهه با سخت ترین شرایط و دغدغه های کاری، ورزش و انواع مدیتیشن را فراموش نکنید. قطعا به شما قول می دهیم، همین چند دقیقه مدیتیشن ، ماساژ و یا ورزش در خانه می تواند، بار بسیاری از مشکلات را از دوش ناخودآگاه شما بردارد. به وسیله آرامش ذهنی­ ای که کسب کرده اید، با تمرکز و تعادل بیشتر، با مشکلات مواجه شوید.

تماس با ما :

با ما در اینستاگرام همراه شوید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *