تغذیه و سلامت

با محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوردنی کالری منفی آشنا شوید

با محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوردنی کالری منفی آشنا شوید

بحث رژیم های غذایی همیشه جذاب بوده است و علاقه مندان بسیاری همیشه به دنبال جدیدترین روش های لاغری و رژیم غذایی مناسب هستند. به تازگی اصطلاحی به عنوان خوردنی کالری منفی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله قصد داریم در شرحی مختصر شما را با ماهیت خوردنی کالری منفی و همچنین برخی از میوه ها و سبزیجات کالری منفی آشنا کنیم.

کالری منفی چیست؟

شاید بتوان گفت این اصطلاح اساسا از نظر علمی درست نبوده و هیچ خوراکی­ای به جز آب که آن هم بدون کالری است، وجود ندارد. هر نوع خوراکی حتی در گروه سبزیجات دارای حداقل میزانی از کالری است. حالا سوال این جا است که « پس اصطلاح خوردنی کالری منفی از کجا آمده است و دلالت به کدام خوراکی ها دارد؟ » در ادامه خیلی ساده به شما این موضوع را توضیح می دهیم.

با محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوردنی کالری منفی آشنا شوید 1

بدن انسان برای هضم هر نوع غذایی نیازمند مصرف کالری است. این بدان معنا است که برای هضم هر غذایی، بدن میزانی از کالری را مصرف می نماید. حالا اگر کالری به دست آمده از خوردن نوعی از خوراکی، کمتر از میزان کالری مصرف شده برای هضم آن باشد، می توان گفت این غذا دارای کالری منفی است. به طور مثال یکی از محبوب ترین خوردنی های کالری منفی کرفس است که این باور در رابطه با اثرات چربی سوزی فوق العاده آن، تا حد زیادی مربوط به همین خاصیت می باشد.

آیا رژیم کالری منفی موثر است؟

قطعا استفاده از رژیم کالری منفی تاثیر مثبتی بر روی سلامتی و روند تناسب اندام شما خواهد داشت؛ اما این رژیم غذایی نیز همچون تمامی روش های لاغری، نمی تواند به تنهایی موثر باشد. رژیم کالری منفی در ترکیب با ورزش های هوازی که البته اگر به صورت منظم صورت پذیرد، می تواند یکی از سریع ترین نتایج کاهش وزن را به شما ارائه دهد. نباید فراموش کرد که به علت محدود بودن دامنه خوردنی های کالری منفی شما حتما باید از سایر گروه های غذایی و به ویژه پروتئین ها نیز در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

حجم مناسبی از فرآورده های دارای پروتئین در کنار سبزیجات محبوب و خوشمزه کالری منفی علاوه بر آن که کالری مناسب و کمی دارند، می توانند ضامن سلامتی پایدار شما نیز باشند. فراموش نکنید بسیاری از افرادی که قصد داشته اند در زمانی کوتاه کاهش وزنی چشم گیر را تجربه کنند، با محدود کردن مواد غذایی مصرفی خود به گروه اندکی از خوراکی ها، آسیب های گاها جبران ناپذیری به سلامتی خود وارد کرده اند.

با محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوردنی کالری منفی آشنا شوید 2

رژیم کالری منفی

به شما توصیه می کنیم برای آن که یک رژیم غذایی مناسب با استفاده از خوردنی کالری منفی داشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید :

  1. انتخاب های متنوع به همراه دستور پخت های هیجان انگیز داشته باشید
  2. حتما از پروتئین ها، میزان اندکی چربی و کربوهیدرات به صورت محاسبه شده و به قدر نیاز بدنتان استفاده کنید
  3. ورزش کردن اصلی ترین مکمل هر رژیم غذایی است که می تواند تاثیر آن را چندین برابر کند. با کمک دستگاه های هوازی و با یک برنامه منظم می توانید نتایجی پایدار و سلامت دریافت کنید.
  4. با برنامه و آگاهی از میزان کالری انواع خوردنی ها، مواد غذایی مورد نظرتان را انتخاب کنید. بسیاری از افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، گام به گام با انتخاب های ناصحیح و خوردنی های کالری بالا، دچار این مشکل گردیده اند. با آگاهی به میزان کالری مواد غذایی مختلف، علاوه بر آن که از غذای خود لذت می برید، با آسودگی خاطر اطمینان دارید که غذایی سلامت میل می کنید.

لیستی از خوردنی های کالری منفی

در گروه سبزیجات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کرفس / شلغم / کلم بروکلی / پیاز / لوبیای سبز / اسفناج / گوجه فرنگی

در گروه میوه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

لیمو / پرتقال / گریپ فروت / نارنگی / آناناس / انبه / سیب

این مقاله را بخوانید :

از بین بردن اضافه وزن پس از تعطیلات

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *