ماساژ

فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟

فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟

فواید ماساژ سنگ داغ | ماساژ هات استون | ماساژ Hotstone | مزایای ماساژ سنگ داغ

در طول ماساژ سنگ داغ چه چیزی اتفاق می افتد؟ ماساژ سنگ داغ یک نوع از ماساژ درمانی میباشد که برای کمک به ریلکس کردن بدن و برداشتن فشار از روی عضلات و قسمت های نرم بدن انجام میشود، در طول یک ماساژ سنگ داغ، سنگ هایی صاف صیقلی و گرم روی قسمت ها خاصی از بدن قرار میگیرند، سنگ ها معمولا از جنس بازالت هستند، یک نوع سنگ آتشفشانی که گرما را نگه میدارد.

با توجه به تحقیقات دانشگاه نیوهمپشیر، سنگ های ماساژ بین 130 تا 145 درجه فارنهایت گرم میشوند.

سنگ ها ممکن است در این قسمت ها قرار بگیرند :

در امتداد ستون فقرات

روی شکم

روی سینه

روی صورت

روی کف دست ها

روی پاها و انگشت ها

ماساژ تراپیست ها ممکن است سنگ های گرم شده را بر روی بدن شما نگه داشته یا مانند تکنیک های ماساژ سوئدی آن ها را حرکت دهند مانند:

ماندن ثابت و طولانی

حرکات دایره ای

ارتعاشی

ضربه زدن

ورز دادن یا مالشی

بعضی اوقات از سنگ های سرد هم در ماساژ سنگ داغ استفاده میشود، سنگ سرد معمولا بعد از سنگ داغ  استفاده شده و برای آرام کردن رگ های خونی و سطح پوست میباشد.

6 مورد از فواید ماساژ سنگ داغ

تمامی ماساژ ها معمولا جایگزینی برای درمان های پزشکی و دارویی هستند، آن ها به معروف ترین درمان های مکمل در بسیاری از شرایط تبدیل شده اند.

فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟ (2)

1-به رفع تنش و درد عضلات کمک می کند

مدتهاست که از گرما برای کاهش تنش و درد عضلات استفاده می شود، به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می کند، همچنین ممکن است اسپاسم عضلات را کاهش داده و انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را افزایش دهد.

سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می کند، بسته به علائم شما ، متناوب بودن استفاده از سنگ های سرد و گرم در طول ماساژ ممکن است مفید باشد.

اگر از ماساژ لذت می برید، ماساژور خود را همیشه به همراه داشته باشید
خواندن

2-استرس و اضطراب را کاهش می دهد

این موضع انجمن ماساژ درمانی آمریکا است که “ماساژ درمانی می تواند برای تسکین استرس موثر باشد” ، و تحقیقات هم نظر آنها را تأیید می کند، یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که یک ماساژ ده دقیقه ای پاسخ های قلبی عروقی مانند حجم سکته را بهبود می بخشد.

مطالعه ای در سال 1997 نشان داد ماساژی 15 دقیقه ای بر روی صندلی ماساژ در محل کار در مقایسه با 15 دقیقه استراحت معمولی بدون ماساژ ، استرس را به میزان قابل توجهی بیشتر کاهش می دهد.

3-خواب را بهبود میدهد

یک بررسی در سال 2006 نشان داد که ماساژ ممکن است جایگزینی برای قرص های خواب در بزرگسالان مبتلا به بی خوابی باشد، تحقیقات نشان داد که ماساژ کمر و پشت به آرامش و خواب راحت تر و بهتر کمک می کند.

همچنین مطالعه ای در سال 2001 نشان داده که نوزادانی که مشکل خواب دارند و والدینشان 15 دقیقه به آنها ماساژ دادند سریعتر می خوابند.

4-ممکن است به تسکین علائم بیماری های خود ایمنی کمک کند

ماساژ سنگ داغ ممکن است شرایط دردناک مانند فیبرومیالژیا را تسکین دهد، فیبرومیالژیا شرایطی است که باعث درد مزمن و گسترده در بدن می شود.

بر اساس مطالعه ای در سال 2002 ، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا که 30 دقیقه ماساژ دریافت کردند ، بیشتر خوابیدند ، نقاط تحریک کمتری داشتند، و میزان ماده P (ماده ای که در انتقال سیگنال های درد نقش دارد) در افرادی که تحت ماساژ ریلکسی درمانی قرار گرفته اند، کاهش یافته است.

با این حال ، قبل از اینکه ماساژ به یک درمان استاندارد فیبرومیالژیا تبدیل شود ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه معتبر در سال 2013 نشان داد که افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی ممکن است از ماساژ با فشار متوسط مانند ماساژ سنگ داغ و فواید آن بهره مند شوند، شرکت کنندگان در این مطالعه پس از یک ماه ماساژ درمانی ، درد کمتر ، قدرت گرفتن بیشتر و دامنه حرکتی بیشتری را تجربه کردند.

5-ممکن است به کاهش علائم سرطان کمک کند

یک مطالعه بزرگ و سه ساله که در مجله مدیریت درد و علائم منتشر شد ، نحوه تأثیر و فواید ماساژ بر درد ، خستگی ، استرس و اضطراب ، حالت تهوع و افسردگی را بر روی 1290 نفر که دارای سرطان بودند بررسی کرد.

ماساژ دیپ تیشو ( Deep Tissue ) چیست؟ فواید ماساژ دیپ تیشو
خواندن

این مطالعه نشان داد ماساژ ، به ویژه ماساژ سوئدی ، علائم سرطان را بهبود می بخشد ، حتی در افرادی که علائم قابل توجهی دارند. محققان معتقدند استفاده آرامش بخش از لمس انسان نقش مهم و موثری داشته است.

6-ممکن است ایمنی بدن را افزایش دهد

ماساژ ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، طبق یک مطالعه در سال 2010 ، یک جلسه ماساژ درمانی سوئدی تأثیر مثبت و زیادی بر ایمنی بدن داشته است.

نمونه های خونی قبل و بعد از ماساژ نشان داد که میزان آرژنین – وازوپرسین، هورمونی که به تنظیم فشار خون و احتباس آب کمک می کند ، کاهش یافته است.

چه کسانی ممکن است از فواید ماساژ سنگ داغ سود ببرند؟

هرکسی که تنش و درد عضلانی ، بی خوابی یا استرس را تجربه می کند ، می تواند از فواید ماساژ سنگ داغ بهره مند شود، اگر بیماری مزمن دارید که باعث درد می شود، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا ماساژ سنگ داغ گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

خطرات و هشدارها فواید در ماساژ سنگ داغ

هنگامی که ماساژ توسط یک درمانگر یا تراپیست آموزش دیده انجام می شود، ماساژ سنگ داغ به طور کلی بی خطر است، البته شرایطی وجود دارد که باید از آن اجتناب کرد، قبل از انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید. نمونه مشکلات :

اختلال خونریزی یا مصرف داروهای رقیق کننده خون

سوختگی روی پوست شما

زخم های باز

سابقه لخته شدن خون

در 6 هفته گذشته جراحی داشتید

شکستگی یا پوکی استخوان شدید

نحوه راه اندازی تخت ماساژ پرتابل
خواندن

تعداد کم پلاکت (ترومبوسیتوپنی)

دیابت

فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟ (3)

ماساژ قبل از زایمان ممکن است به کاهش استرس و تسکین علائم ناراحت کننده بارداری کمک کند، با این حال ، اکثر ماساژورها از سنگ داغ برای زنان باردار استفاده نمی کنند، اگر باردار هستید ، فقط باید با تأیید پزشک ماساژ بگیرید.

برای جلوگیری از سوختگی ، همیشه باید مانعی مانند حوله یا ملحفه بین سنگهای ماساژ داغ و پوست شما وجود داشته باشد، با تراپیست خود مشورت کنید تا ببینید که چگونه سنگ ها را گرم می کند، برای یک ماساژ حرفه ای فقط باید از دستگاه هیتر سنگ داغ استفاده شود تا به بهترین شکل از فواید ماساژ سنگ داغ بهره ببرید.

نتیجه نهایی درباره فواید ماساژ سنگ داغ

مطالعات نشان می دهد که ماساژ سنگ داغ ممکن است راهی مفید برای کاهش استرس و اضطراب ، تسهیل آرامش و کاهش درد و تنش عضلانی باشد، همچنین ممکن است برای شرایط و مشکلات مختلف مفید باشد.

این مطلب را نیز بخوانید :

راهنمای خرید صندلی ماساژور

مطالعات بیشتری لازم است تا مشخص شود چرا ماساژ درمانی چنین تأثیر قوی دارد، ممکن است این فواید ارتباط زیادی با لمس انسان داشته باشد. برای بسیاری از مردم ، لمس شدن احساس ارتباط و امنیت را ارائه می دهد.

برای اطمینان از تجربه مثبت ماساژ با سنگ داغ ، فقط از ماساژ تراپیست آموزش دیده و باتجربه برای دریافت ماساژ با سنگ های داغ بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *