ماساژ

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟

با بیش از 32000 ارائه دهنده ی این روش درمانی که دارای مدرک حرفه ای نیز هستند، در سراسر آمریکای شمال و دیگر نقاط جهان، تکنیک گراستون در فیزیوتراپی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نام آشنا در دنیای درمان است.

تکنیک گراستون در سال 1994 متولد شد، زمانی که یک ورزشکار آماتور از عدم پیشرفت خود پس از آسیب دیدگی زانو نا امید شد.

این ورزشکار از پیشینه خود در ماشین آلات برای ایجاد ابزارهای ویژه برای کمک به آسیب بافت نرم خود استفاده کرد و سپس شرکت را از یک کلینیک سرپایی در ایندیاناپولیس ساخت.

امروزه درمان فیزیوتراپی گراستون به دلیل ابزارهای منحصر به فرد، نتایج خیره کننده ای که در آسیب های حاد و مزمن دارد ، در دوره های آموزشی تخصصی روشی شناخته شده است.

اینها فقط به درمانگران دارای مجوز، پزشکان متخصص، کایروپراکتیک ها، مربیان ورزشی و سایر اعضای جامعه مراقبت های بهداشتی ارائه می شود.

ما تکنیک گراستون در فیزیوتراپی را بیشتر بررسی خواهیم کرد. ما همچنین به برخی از رایج ترین سؤالات در مورد این دوره درمان پاسخ خواهیم داد،

مانند:

آیا تکنیک گراستون ایمن است؟

درمان گراستون برای بهبود چه مصدومیت هایی استفاده می شود؟

آیا ماساژ گراستون موثر است؟

تکنیک گراستون چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

تکنیک گراستون نوعی از تحرک بافت نرم با کمک ابزار (IASTM) برای بهبود آسیب است.

IASTM به عنوان استفاده از لوازم یا ابزار برای کمک به شناسایی و یا درمان اختلال حرکتی ناشی از درد یا تغییر در ساختار های بافت نرم (عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها، فاسیا) تعریف می‌شود.

فیزیوتراپی تکنیک گراستون با سایر اشکال IASTM موجود در بازار متفاوت است. این به دلیل ابزار و پروتکل منحصر به فرد آن است که برای بیش از 20 سال تدریس و تحقیق شده است

بر خلاف سایر ابزار های ساخته شده از چوب، سرامیک یا سنگ، متخصصان ابزار ماساژ Graston را از فولاد ضد زنگ می سازند و با لبه ها و زوایای اریب برای تشخیص محدودیت های میوفاسیال طراحی شده اند.

ماساژ دیپ تیشو ( Deep Tissue ) چیست؟ فواید ماساژ دیپ تیشو
خواندن

شش ابزار فیزیوتراپی گراستون در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد که روی تمام قسمت های بدن از گردن گرفته تا قسمت های ظریف پا و مچ پا کار می کند.

آیا تکنیک گراستون کار می کند و ایمن است؟

گراستون درمانی برای درد زمانی که با تمرینات و روش های توانبخشی ترکیب شود بسیار موثر است. کل درمان پروتکل گراستون نامیده می شود.

اجزای اصلی پروتکل درمانی گراستون شامل گرم کردن قلب و عروق در ناحیه بافت/درمان و به دنبال آن تکنیک ماساژ گراستون، کشش، تقویت و سرما درمانی است.

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟ (2)
تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟

بالابردن گردش خون

حتی اگر یافتن دلایل اصلی درد در این نواحی مهم است، درمان آنها نیز مهم است. انجام هر دو باعث ارتقای سلامت کل بدن می شود.

به عنوان مثال، گردن درد ناشی از تصادف رانندگی ممکن است باعث شود بیماران به دنبال خدمات یک متخصص درمان باشند. در این مورد، می دانید که چه چیزی باعث درد و آسیب می شود.

اما اگر آسیب حاد باشد چه اتفاقی می افتد؟ درد ناگهانی دست، پا درد یا حتی درد بازو منجر به نیاز به بهبود آسیب می شود. اما علت این موارد چیست؟ چگونه می توانید از آنها در آینده جلوگیری کنید؟

مولفه قلبی عروقی قبل از شروع تکنیک گراستون برای زانو یا درد های دیگر حیاتی است. این به این دلیل است که جریان خون را در ناحیه افزایش می دهد که محیط را برای بهبودی بهینه می کند.

تمام نواحی بدن از جمله دست ها، بازوها، گردن و پشت از این کار سود می برند.

ماساژ گراستون

سپس پزشک تکنیک گراستون درمانی را با استفاده از ضربات و فشار های خاص اعمال می کند. آنها از ابزار گراستون درمانی با دقت انتخاب شده برای مدت زمان محدودی (معمولاً هشت دقیقه در هر ناحیه بدن) استفاده می کنند.

کشش و خنک کردن پس از درمان

پس از آن، بیمار برای تمجید از اختلال حرکتی و تمرینات تقویتی با مقاومت سبک و تکرارهای زیاد، حرکات کششی سبک انجام می دهد.

چگونه با حفظ سلامتی ،در خانه لاغر شویم؟
خواندن

در مرحله بعد، پزشک کرایوتراپی، معمولاً یک کمپرس سرد را روی ناحیه مورد نظر اعمال می کند. این باعث کاهش تورم یا درد بعد از تکنیک گراستون می شود.

این کار به ویژه برای مناطقی که می توان کمپرس سرد را متمرکز کرد (دست ها، زانوها و سطوح “مسطح” مانند پشت یا گردن) مفید است.

آیا فیزیوتراپی گراستون تاثیر دارد؟

فیزیوتراپی گراستون به دلیل توانایی آن در قطع چرخه درد و تشکیل بافت اسکار بسیار موفقیت آمیز است.

این کار منجر به تغییر در انعطاف پذیری بافت نرم و دامنه حرکت آن می شود. ابزار ماساژ گراستون به تقویت محدودیت های بافت نرم کمک می کند. این شبیه به این است که چگونه یک گوشی پزشکی صدای ضربان قلب را تقویت می کند.

این ابزار همچنین به ابزار درمانی تبدیل می‌شود ، آنها این کار را به منظور ایجاد میکروترومای کنترل شده در ناحیه آسیب دیده انجام می دهند.

با القای میکروتروما، پزشک یک فرآیند التهابی را برای بهبود و ریکاوری آن ناحیه آغاز می کند. گراستون درمانی همچنین باعث تحریک رشد مجدد کلاژن و توزیع مجدد رشته های کلاژن در الگوی صحیح می شود. این کار دامنه حرکت، انعطاف پذیری و جذب عضلات را بهینه می کند.

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی برای چه استفاده میشود؟

در هنگام آسیب حاد، اهداف اصلی درمان با تکنیک گراستون کاهش ورم، درد و افزایش دامنه حرکتی است.

نمونه هایی از آسیب های حاد که این تکنیک برای آنها موثر است عبارتند از درد مچ پا، درد لگن، بهبودی آسیب پس از تصادف لغزش و سقوط، گردن درد تصادف رانندگی و سوزن سوزن شدن انگشتان دست و بازو.

آسیب های مزمنی که معمولاً از تکنیک گراستون سود می برند عبارتند از: تونل کارپال، فیبرومیالژیا، آرنج تنیس یا گلف باز و بافت اسکار ماندگار.

هنگامی که برای یک آسیب مزمن درمان انجام می شود، اهداف درمان فیزیوتراپی گراستون بر اساس نیاز و پیشرفت تغییر می کند.

ماساژ چگونه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند
خواندن

در این مورد، پزشکان از آن برای ایجاد اختلال در بافت فیبروتیک (اسکار) به منظور افزایش دامنه حرکتی و کاهش درد استفاده می‌کنند.

درمان درد با تکنیک گراستون بسته به قسمت بدن، روند فعلی بهبودی بیمار و انتخاب ابزار متفاوت است.

اگر می‌پرسید، “آیا تکنیک گراستون برای بهبود آسیب دردناک است؟” پاسخ به آن در عوارض جانبی است که برخی از بیماران ممکن است در طول یا بعد از درمان تجربه کنند.

واکنش های بالقوه شامل موارد زیر است :

ناراحتی یا درد بعد از ماساژ گراستون

کبودی اطراف ناحیه درمان

آزادسازی خودبخودی بافت همبند که زمانی رخ می دهد که بافت اسکار از بافت سالم آزاد شود.

کبودی نیز گاهی اوقات به دلیل تغییرات ناشی از میکروترومای ناشی از ابزار ایجاد می شود. این برای تحریک مجدد چرخه بهبود ضروری است.

گاهی اوقات، شما نمی توانید بعد از جلسات فیزیوتراپی از کبودی جلوگیری کنید. با فیزیوتراپیست خود صحبت کنید که این یک مشکل برای شما است و برای به حداقل رساندن آن تلاش کنید.

اکثر بیماران در طی 3-4 جلسه نتایج درمان را مشاهده می کنند.

این مطلب را نیز بخوانید :

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟

آیا گراستون درمانی برای شما مناسب است؟

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی یک درمان مبتنی بر شواهد است که وقتی همراه با ورزش توانبخشی استفاده می‌شود، می‌تواند در بازگرداندن حرکت ناشی از اختلال عملکرد بافت نرم مؤثر باشد.

اگرچه نتایج ممکن است متفاوت باشد، بیماران معمولاً می توانند در پایان هفته اول یا دوم درمان متوجه بهبود درد و یا دامنه حرکتی اندامشان شوند.

اگر فکر می‌کنید که درمان با گراستون ممکن است برای شما مناسب باشد، از مراکز معتبر و از طریق اینترنت درمانگر و مرکز درمانی خود را پیدا کنید.

درمان صحیح و استفاده از فیزیوتراپی گراستون می تواند ناراحتی شما را کاهش دهد تا بتوانید زندگی بدون درد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *