ورزشی

لیست نباید های فیتنس و تناسب اندام

نباید های فیتنس و تناسب اندام (1)

سلامتی می تواند مانند یک چک لیست فوق العاده از غذاهایی که باید بخورید، ورزش هایی که باید انجام دهید و عادت هایی که باید رعایت کنید معنی شود. و این مسئله قبل از این است که مجبور شوید با نظرات لحظه ای و سرسری برخورد کنید که به شما می‌گویند یک روز کاری را انجام دهید و روز بعد از آن اجتناب کنید. با مقاله نباید های فیتنس و تناسب اندام با ما همراه باشید.

اما چک لیست بسیار کوتاه تری وجود دارد که ممکن است مفیدتر باشد و باعث سردرد بسیار کمتری شود.

به جای نگرانی در مورد چیزهایی که باید به زندگی خود اضافه کنید، ممکن است راحت تر باشد که به کم کردن و تفریق فکر کنید.

اجتناب از بد به این معنی است که شما به احتمال زیاد کار خوبی انجام می دهید ، آیا اصل موضوع همین نیست؟

سال‌ها پیش، تیم فریس فهرستی را ایجاد کرد که برای گذراندن زندگی با استرس و ناامیدی کمتر به کار می‌رفت. آنقدر ایده درخشان است که فکر کردم باید در تناسب اندام نیز به کار رود.

از بسیاری جهات، فهرست کارهایی که نباید انجام دهید بسیار قدرتمندتر از هر نسخه ای از «11 بهترین غذایی که باید بخورید»، «20 بهترین رژیم غذایی» یا «15 تمرین موثرتر» است. وجه اشتراک همه این مقالات چیست؟

آنها کاملاً روشن می کنند که بسیاری از چیزها با تناسب اندام و تغذیه کار می کنند. بنابراین، انتخاب طرح مناسب کمتر به دنبال یافتن «رویکردی است که کار می‌کند» و بیشتر در مورد یافتن «رویکرد مناسب برای شما» است.

اگر از تمام اطلاعات بیهوده ای که شما را از اهدافتان دورتر می کند اجتناب کنید، انجام این کار بسیار آسان تر است.

مانند مطلب اصلی، من به شدت توصیه می کنم سعی نکنید از همه اینها به یکباره اجتناب کنید. با 1 تا 3 مورد مهم شروع کنید، به آنها مسلط شوید (یا به طور دقیق تر، فقط محدود کنید)، و سپس موارد دیگری را از لیست اضافه کنید که برای سلامتی و سبک زندگی شما اعمال می شود.

نباید های فیتنس و تناسب اندام (6)
نباید های فیتنس و تناسب اندام

1- در حالی کار کردن یا تماشای تلویزیون غذا نخورید

ممکن است باور داشته باشید که گرسنگی تنها چیزی است که شما را به سمت غذا سوق می دهد. اما چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که توجه و حافظه نیز نقش مهمی در میزان غذا خوردن و اینکه آیا احساس سیری می کنید بازی می کند.

خوردن از روی حواس پرت یا خوردن یک وعده غذایی (یا میان وعده ها) در حین تماشای تلویزیون یا کار ، یک راه مطمئن برای اطمینان از اینکه شما به اندازه کافی توجه نمی کنید یا آنچه را که خورده اید به خاطر نمی آورید.

و این بدان معناست که در طول وعده غذایی خود بیشتر می خورید یا بعداً دوباره بیشتر هم خواهید خورد. به گفته مجله آمریکایی تغذیه بالینی، هر چه کمتر حواس‌تان پرت شود، کمتر غذا می‌خورید.

2- از تمریناتی که نیاز به زمانی دارد که شما ندارید دوری کنید

اگر می خواهید سالم باشید، باید زمانی را برای ورزش اختصاص دهید. با این حال، اولویت دادن به تمرینات به این معنا نیست که شما باید ساعت‌ ها وزنه برداری کنید یا روی تردمیل یا دوچرخه ثابت بگذرانید.

هنگام انتخاب پلن تان، توجه اولیه باید به تعداد کل ساعت‌های مورد نیاز و مدت زمانی باشد که می‌توانید به طور واقع بینانه متعهد به انجام آن شوید.

بهترین راهکار برای ورزش های هوازی در منزل
خواندن

پیچیده اش نکنید، ممکن است لازم باشد برنامه خود را تنظیم کنید تا زمانی را برای اولویت دادن به سلامت خود ایجاد کنید. اما، هر چقدر زمان که ایجاد میکنید، باید چیزی باشد که می توانید به طور واقع بینانه و مداوم آن را انجام دهید.

اگر پلنی را انتخاب کنید که بیش از حد از زمان برنامه شما را می طلبد، به احتمال زیاد از پلن خارج شده و بی تحرک و بی انگیزه می شوید. این برعکس چیزی است که شما می خواهید.

(تحقیق تا آنجا پیش می رود که داده هایی را ارائه می دهد که یک تمرین 60 دقیقه ای لزوماً به نتایجی بیشتر از یک تمرین 30 دقیقه ای منجر نمی شود.)

از کجا شروع کنیم؟ به عنوان یک قانون خوب، حداقل 20 تا 30 دقیقه در روز تحرکه ورزشی داشته باشد. این می تواند به سادگی پیاده روی با سرعت تند باشد.

و 2-3 بار در هفته سعی کنید 10-20 دقیقه ورزش شدید داشته باشید. در واقع، اگر برنامه مناسبی داشته باشید، تحقیقات نشان می‌دهد که فقط ۱ دقیقه ورزش با شدت بالا (همراه با گرم کردن ۱۰ دقیقه با شدت متوسط) ممکن است سلامت قلب و عوامل متابولیک شما را بهبود بخشد.

نباید های فیتنس و تناسب اندام (5)
نباید های فیتنس و تناسب اندام

3- چربی سوز نخرید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

آمریکایی ها سالانه بین 2 تا 5 میلیارد برای قرص های کاهش چربی یا چربی سوز هزینه می کنند. این مبلغ بیهوده ای از پول هدر رفته است ، در حالی که برخی از مکمل ها مانند کافئین برای کمک به فرآیند ترموژنیک بدن شما کار می کنند (تولید گرما و متابولیسم را افزایش می دهد)، تأثیر واقعی روی مقیاس کلی در بهترین حالت حداقلی است.

به زبان ساده: چربی سوزها ممکن است تقویت اندکی در برنامه ورزشی و رژیم غذایی شما داشته باشند، اما احتمالاً چیزی نیست که متوجه آن شوید. و برای مقدار پولی که می پردازید، ممکن است فقط قهوه یا چای سیاه بنوشید.

با این حال بهتر است، به طور کلی از مصرف مکمل های کاهش وزن بدون نسخه خودداری کنید.

4- با مردم در مورد اینکه کدام رژیم غذایی بهتر است بحث نکنید

بسیاری از رژیم های غذایی موثر هستند. اگر کسی با یک ایده ازدواج کرده باشد، بعید است که او را در غیر این صورت متقاعد کنید. راه های زیادی برای کاهش کالری و راه های بی نهایت برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن وجود دارد. برخی از رژیم‌ها احتمالاً برای بسیاری از افراد مؤثر هستند، اما “بهترین رژیم” همان رژیمی است که برای شما مفید است.

5- روزهای تعطیل و استراحت را نادیده نگیرید

بدن شما نیاز به استراحت دارد. ماهیچه های شما نیاز به ریکاوری دارند. ذهن شما از استراحت لذت می برد. اگر نتایج بهتر، تمرین‌های موثرتر، و بدنی که از هم نپاشد می‌خواهید، مطمئن شوید حداقل 1 تا 2 روز در هفته استراحت دارید.

نباید های فیتنس و تناسب اندام (2)
نباید های فیتنس و تناسب اندام

6- خواب را دست کم نگیرید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

شاید شبیه اولویت دادن به روزهای تعطیل و استراحت به نظر برسد، اما خواب و استراحت دو روی یک سکه است. سوء و کمبود خواب مشکلی برابر برای افرادی است که ورزش می کنند و کسانی که ورزش نمی کنند. اما، به خوبی ممکن است سالم‌ترین عادتی باشد که می‌توانید هر روز بر آن مسلط شوید.

خواب کافی نقش مهمی در سلامت عمومی، افزایش عضلات، کاهش چربی، کنترل گرسنگی، وضوح ذهنی و تمرکز، و احساس رفاه عمومی دارد.

اگر این کافی نیست، تحقیقات کمبود خواب را با فشار خون بالا، چاقی و دیابت نوع 2، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، بیماری های قلبی عروقی و آریتمی، اختلالات خلقی، تخریب عصبی و زوال عقل و حتی تنهایی مرتبط می داند.

مزایای دستگاه ورزشی روئینگ
خواندن

کمی استراحت کنید و بین 7.5 تا 9 ساعت در شب را برای خواب هدف بگیرید.

7- از رژیم های جادویی دوری کنید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

چربی شما را چاق می کند. کربوهیدرات ها شما را چاق می کنند. گلوتن شما را چاق می کند. لبنیات شما را چاق می کند. خوردن در شب شما را چاق می کند. خوردن صبحانه شما را چاق می کند. لکتین ها شما را چاق می کنند. رژیم غذایی اسیدی شما را چاق می کند. گروه خونی تان شما را چاق می کند.

هیچ یک از موارد بالا درست نیست! اما، احتمالاً شنیده اید که هر یک از آنها مشکل “واقعی” است که باید از آن اجتناب کنید. این نوع لیست ها همین طوری ادامه دارند.

هیچ غذای رژیمی یا ماده ای به تنهایی دلیل افزایش وزن نیست. اگر رژیم غذایی حاکی از حذف یا اضافه کردن یک غذا همه چیز را تغییر می دهد، معمولاً نشانه بدی است. وقتی شک دارید، بیش از محدودیت‌های مطلق، بر عادت‌ها و رفتارها تمرکز کنید.

(و اگر آلرژی غذایی دارید، حذف کردن آن یک مسئله که بالا گفتیم نیست. این یک دلیل سلامتی است، نه دلیل افزایش چربی.)

8- در مورد تجهیزات ورزشی استرس نداشته باشید

عضلات شما نیاز به مقاومت دارند. قلب شما باید تندتر بزند. اینکه آیا مقاومت ناشی از وزن بدن ، کش های ورزشی، دستگاه ها یا دمبل‌ها باشد، نباید یک نگرانی اولیه برای شما ایجاد کند. این که ضربان قلب شما از پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا یا چیز دیگری بالا میرود خوب است و نباید شما را نگران کند.

حرکت کنید و عرق کنید. خودشه. هنگامی که تمرین شما به نتیجه نمی رسد، می توانید تنظیماتی را برای افزایش سختی انجام دهید یا با یک مربی کار کنید تا به شما در دستیابی به تمام اهدافتان کمک کند.

اما، تجهیزات ورزشی هنوز بیش از حد ارزیابی می شوند و نیازی کمی برای مشاهده تغییرات مثبت و تحولات بسیار در بدن شما به آن ها دارید.

9- نسبت به تحقیق ها واکنش بیش از حد نشان ندهید

هدف علم ارائه سؤالات (فرضیه ها)، آزمایش آنها و به اشتراک گذاشتن آموخته ها با بقیه جامعه علمی (و جهان به لطف اینترنت) است.

هر مطالعه ای طراحی نشده است که یک نتیجه گیری قطعی یا مطلق در مورد یک موضوع باشد. این یک بخش دیگر از اطلاعات است که منجر به سؤالات اضافی می شود. زمانی که روایی و پایایی داشته باشیم اطمینان بیشتری داریم که این امر مستلزم مطالعات زیادی است.

البته تحقیقات جدید جالب است. و سوال پرسیدن خوب است. اما، اگر به هر علم جدید واکنش نشان دهید، ذهن خود را از شلوغ خواهید کرد.

خیلی بهتر است که بر اصول بنیادی که بارها آزمایش شده اند تکیه کنید و در مورد اطلاعات جدیدتر تا زمان اطمینان بیشتر صبور باشید.

10- با شکم خالی به خرید در فروشگاه نروید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

در این حالت هر خوراکی و تنقلات خوشمزه ای را در فروشگاه خواهید خرید. این یک تله است!

تفریح، سلامتی و یک ورزش هوازی کامل با دوچرخه ثابت خانگی
خواندن

11- تمرینات افراد مشهور را دنبال نکنید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

من نزدیک به 15 سال را صرف مصاحبه و به اشتراک گذاری تمرینات از افراد مشهور کرده ام. یادگیری در مورد آن سرگرم کننده است و مردم دوست دارند کارهای روزمره خود را بدانند. اما، در بیشتر موارد، این تمرینات برای افراد عادی طراحی نشده اند و ربطی به ژنتیک یا توانایی های شما ندارد.

افراد مشهور و ورزشکاران سبک زندگی و تعهدات زمانی متفاوتی دارند (نگاه کنید به شماره 2). برای تمرین پول می گیرند. برنامه و منابع آنها مال شما نیست. این بازیگران مرد و زن دل و جان خود را به دنبال راهی خاص برای یک نقش می اندازند.

آنها لزوماً حواس پرتی یا مسئولیت دیگری ندارند.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید اهداف عالی تعیین کنید یا انتظار داشته باشید که تحولات باورنکردنی را مشاهده کنید. من 20 سال است که به مردم کمک می کنم این کار را انجام دهند. اما، به این معنی است که برنامه (و زمان مورد نیاز) با ابرقهرمان مورد علاقه شما متفاوت خواهد بود.

نباید های فیتنس و تناسب اندام (3)
نباید های فیتنس و تناسب اندام

12- انجام پاکسازی یا دیتاکس را متوقف کنید

این روش ها کار نمی کنند. سم زدایی ها یا دیتاکس کردن ارزش وقت و هزینه را ندارند. هر پیشرفتی که داشته باشید زمانی که مانند یک انسان معمولی شروع به خوردن کنید از بین خواهد رفت.

اگر می خواهید یک آب میوه سبز به زندگی خود اضافه کنید، آن را دنبال کنید. جایگزینی غذا با مایعات برای مدت کوتاهی دستکاری در بالاترین درجه است.

13- کورکورانه هورمون ها یا سموم یا التهاب را سرزنش نکنید

هر “متخصصی” که بدون انجام تست خون شما ادعایی کند این موضوع بی اهمیت است، پر از چرند است.

هورمون ها طوری طراحی شده اند که نوسان داشته باشند. افزایش موقت انسولین چیز بدی نیست. به طور جدی. نوشیدن پروتئین آب پنیر (به هر حال، بسیار سالم) باعث می شود انسولین شما به طور موقت افزایش یابد … و سپس به حالت عادی بازگردد.

سموم در اطراف ما هستند. و مقداری التهاب خوب است و برای بهبود ریکاوری و سلامتی بدن طراحی شده است.

ایجاد تفکر سیاه و سفید پاشنه آشیل صنعت سلامتی است. روی عادات تمرکز کنید. اگر مشکلی به نظر می رسد، به پزشک مراجعه کنید، آزمایش دهید و سپس تعیین کنید که آیا واقعاً مشکلی دارید که باید برطرف شود.

این مطلب را نیز بخوانید:

بهترین رژیم های غذایی | پایداری ، کاهش وزن و موارد دیگر

14- با درد تمرین نکنید (نباید های فیتنس و تناسب اندام)

نباید های فیتنس و تناسب اندام

“بدون درد، بدون سود” توصیه وحشتناکی است. درد بیشتر منجر به سود کمتری می شود زیرا نمی توانید آنطور که می خواهید ورزش کنید یا حرکت کنید. تفاوت زیادی بین فشار و درد ورزشی، و درد گرفتگی و آسیب وجود دارد.

به بدن خود فشار بیاورید، اما آن را نشکنید. و اگر مجروح شدید، قسمت جراحت دیده را مجبور به فشار نکنید ، اول مشکل آن را حل و ریکاوری کنید. راه های زیادی برای تمرین در مورد آسیب وجود دارد و در عین حال مطمئن شوید که علت مشکل را برطرف کرده اید.

رفتارهای سالم برای ایجاد احساس بهتر و نه بدتر طراحی شده اند. هر زمان که چیزی اشتباه به نظر میرسد این جمله را به یاد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *