ماساژ

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟

در این مقاله هم همچون مقاله قبل، اما این بار با نگاهی تخصصی تر به مقوله ی ماساژ می پردازیم. این بار کمی از تاریخچه ماساژ و انواع سبک های آن گفتگو خواهیم داشت. ماساژ هم همچون هر فعالیت ورزشی اصلاحی و آرامشی دیگر، نیازمند تجهیزات جانبی­ ای است که با بهره مندی و آگاهی به کارکردهای آنها می توانید یک کیفیت و تاثیرگذاری به مراتب بیشتری را تجربه کنید. ما در این مقاله شما را با برخی از این تجهیزات کاربردی، آشنا خواهیم کرد.

فارغ از تاثیرات آرامش بخش ماساژهای رایج، باید به معقوله ای بسیار موثر در آن، با عنوان ماساژ درمانی نیز اشاره داشته باشیم. در حدود 2500 سال پیش، بقراط حکیم از تاثیرات ماساژ بر روی درمان و سلامتی بدن، سخن به میان آورده است. جالب است بدانید تاثیر ماساژ بر روی بدن و عضلات آن، دقیقا همچون ورزش است تا جایی که از ماساژ به عنوان بهترین نوع ورزش غیر فعال نام می برند. شاید هیچ فعالیت دیگری همچون ماساژ نتواند سلامتی و آرامش را در کنار نیرو بخشی و شادابی به شما هدیه دهد. یک ماساژ استاندارد و تخصصی می تواند به دفع مواد زائد و سموم بدن، سرعت بخشیده و سیستم عصبی بدن را بهبود دهد. ماساژ صورت حتی می تواند باعث شادابی و مقابله با عارضه­ی پیری زودرس شود.

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟ 1

معرفی چند سبک ماساژ معروف

تنوع سبک های ماساژ به علت محبوبیت آن در نقاط مختلف جهان بسیار متنوع است. هر کدام از این سبک ها، دارای ویژگی ها و کارکردهای منحصر به فرد و اختصاصی است که، آشنایی با آنها می تواند در کنار لذت ماساژ، تاثیری چشم گیر در سلامتی شما داشته باشد.

صندلی ماساژور چیست ؟
خواندن

ماساژ سوئدی : معمول ترین نوع ماساژ، ماساژ سوئدی است، که تقریبا متنوع ترین و ملایم ترین نوع ماساژ است. در این گونه از ماساژ که یکی از محبوب ترین انواع ماساژهای درمانی نیز می باشد، تمامی بخش های بدن شما درگیر فرآیند ماساژ خواهد بود.

ماساژ سنگ داغ : همانطور که از نام این ماساژ بر می آید؛ سنگ های داغ بخشی کمکی و موثر در این گونه از ماساژ است. در این سبک ماساژ، سنگ هایی گرم و صیقلی بر روی بافت های ماهیچه شما قرار می گیرند. این سنگ ها علاوه بر نرم تر کردن عضلات گرفته‌ی بدن شما، دردهای پس از ماساژ را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

این مطلب را بخوانید :

5 تاثیر مهم ماساژ درمانی در سلامتی روح و جسم

ماساژ تایلندی : ماساژ تایلندی پس از ماساژ سوئدی محبوب ترین و رایج ترین سبک ماساژ است. این سبک از ماساژ دو ویژگی اصلی دارد. ابتدا فشار مستمر ( همچون ماساژ شیاتسو ) بر روی نقاط خاصی از بدن و پس از آن، حرکات کششی ماهیچه ها در حین ماساژ. ماساژ تایلندی تا حدی به یوگا هم نزدیک است. این نوع از ماساژ بر روی دردهای عضلانی و ستون فقرات شما تاثیری شگفت انگیز دارد.

ماساژ شیاتسو : یکی از قدیمی ترین سبک های ماساژ به کشور ژاپن باز می گردد. در این سبک موثر از ماساژ، با اعمال فشار های مستمر ( در حدود 10 ثانیه ) بر روی نقاطی از بدن، جریان انرژی و نیروی حیاتی شما آزاد می گردد.

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟ 2

ماساژ رفلکسولوژی : یکی از لذت بخش ترین انواع ماساژ، ماساژ کف پا است. این گفته‌ی قدیمی که پا، قلب دوم است را بسیار جدی بگیرید. در این سبک ماساژ با اعمال فشارهای استاندارد و نقطه ای بر روی قسمت های مختلف پا، آرامشی بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟
خواندن

ماساژ ورزشی : این سبک از ماساژ بیش از هر گروه دیگر، مختص ورزشکاران است. با بهره گرفتن از این سبک از ماساژ ورزشکاران فرآیند ریکاوری بدن را پس از ورزش های سنگین به حداقل می رسانند. از دیگر فوائد این ماساژ می توان به تاثیرات عمیق آن در جهت بهبود آسیب دیدگی های ورزشی اشاره کرد.

معرفی لوازم جانبی ماساژ

حالا که با برخی از سبک های معروف ماساژ آشنا شدید؛ می توانید به کمک برخی تجهیزات جانبی ماساژ، لذتی دو چندان را تجربه کنید. برخی از کاربردی ترین محصولات ماساژ که شما می توانید با بالاترین کیفیت از فروشگاه دلوکس کالا تهیه نمائید عبارتند از : انواع روغن ماساژ، لوسیون ماساژ، شمع ماساژ و سنگ ماساژ.

تماس با ما :

با ما در اینستاگرام همراه شوید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *