ماساژ

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟

سیاتیک چیست؟ سیاتیک اصطلاحی است که به درد در امتداد عصب سیاتیک در بدن اشاره دارد که از ناحیه کمر، از ناحیه باسن و پایین هر پا گسترش می یابد، سیاتیک معمولاً فقط یک طرف بدن شما را درگیر می کند و شدت درد سیاتیک از خفیف تا شدید متغیر است.

این بیماری اغلب با علائم دیگری از جمله بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا ضعف در پاها و پای آسیب دیده همراه است.

درد سیاتیک می تواند فعالیت های روزانه شما را مختل کرده و ایستادن ، راه رفتن و حتی نشستن را دشوار کند، اگر می خواهید جایگزینی برای مسکن های سنتی امتحان کنید ، ماساژ ممکن است به شما کمک کند.

ماساژ نمی تواند علت زمینه ای سیاتیک شما را درمان کند ، اما ممکن است به طور موقت درد را تسکین دهد، برای خواندن بیشتر درباره مزایای بالقوه ماساژ برای درد سیاتیک و نحوه امتحان آن روی خود ، ادامه مطلب را بخوانید.

ماساژ چه فایده ای برای سیاتیک دارد؟

ماساژ درمانی یک راه موثر برای تسکین درد است. یک مطالعه در سال 2014 حتی نشان داد که ماساژ بافت عمیق ممکن است به اندازه دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی برای تسکین کمردرد موثر باشد ، که این نوع درد می تواند یکی از علائم سیاتیک باشد.

وقتی صحبت از درد سیاتیک می شود ، ماساژ می تواند به دو طریق کمک کند، مزیت اصلی ماساژ ، تسکین عضلات کشیده شده و ملتهب است. هنگامی که ماهیچه های شما تنش دارند ، می توانند فشار بیشتری بر اعصاب بدن وارد کنند، از جمله عصب سیاتیک شما. ماساژ این ماهیچه های ملتهب ممکن است به کاهش فشار بر عصب سیاتیک شما کمک کند.

5 فایده قطع کردن مصرف شکر و قند
خواندن

بهترین نوع ماساژ برای درد سیاتیک چیست؟

انواع مختلفی از ماساژ درمانی وجود دارد، شواهد زیادی وجود ندارد که یک نوع ماساژ برای درد سیاتیک مفیدتر از نوع دیگر باشد ، بنابراین انتخاب نوع آن به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق نوعی ماساژ تهاجمی است که از ضربات آهسته و فشار عمیق انگشتان برای رهایی تنش از ماهیچه ها و بافت های همبند استفاده می کند.

یک مطالعه بالینی در سال 2014 نشان داد که یک جلسه 30 دقیقه ای ماساژ بافت عمیق پنج روز در هفته به مدت دو هفته برای درمان موثر کمردرد از جمله سیاتیک مفید خواهد بود، شما همچنین برای استفاده از این نوع ماساژ میتواند از دستگاه های صندلی ماساژور استفاده کنید که دارای تمامی مود های ماساژ از جمله بافت عمیق هستند.

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟ (2)

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی به اندازه ماساژ بافت عمیق از فشار استفاده نمی کند، در عوض ، از حرکات روان و مالشی برای تحریک انتهای عصبی در بافت همبند و افزایش جریان خون استفاده می شود، همچنین به رفع تنش عمومی بدن و ایجاد آرامش کمک می کند.

ماساژ عصبی عضلانی

ماساژ عصبی عضلانی از تکنیک های پیشرفته ماساژ استفاده می کند که با ترکیب فشار عمیق بر بافت باعث آزاد شدن ماهیچه های منقبض شده و تنش را از بین می برد.

آزاد کردن مایوفاشیال

ترشح مایوفاشیال یک تکنیک است که برای تسکین درد ناشی از بافت های میوفاشیال شما استفاده می شود ، غشای سفتی که ماهیچه های شما را احاطه کرده و از آن حمایت می کند.

فواید ماساژ سر چیست؟
خواندن

نقاط تحریک کننده که مناطق سفت و غیر قابل حرکت در بافت های میوفاشیال هستند باعث درد و سفتی می شوند. فشار متمرکز و کشش روی نقاط ماشه به کاهش درد و سفتی کمک می کند.

ماساژ سنگ داغ برای درد سیاتیک

ماساژ با سنگ داغ برای تقویت آرامش و تسکین عضلات کشیده شده استفاده می شود. سنگ های گرم شده در قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرند و ممکن است توسط ماساژور در حالی که از تکنیک های ماساژ سوئدی استفاده می کنند نگه داشته شود.

چگونه می توانم یک ماساژور پیدا کنم

اگر می خواهید ماساژ برای درد سیاتیک را امتحان کنید ، مهم است که یک ماساژور واجد شرایط را انتخاب کنید که تجربه ای در درمان علائم سیاتیک دارد.

برای یافتن ماساژور می توانید :

از پزشک خود برای معرفی کمک بخواهید

از دوستان و خانواده توصیه بگیرید

از مراکز معتبر ماساژ که در اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند کمک بگیرید

قبل از اولین جلسه ، اطمینان حاصل کنید که در مورد سایر بیماری های بهداشتی که دارید به آنها بگویید، همچنین ممکن است بخواهید با ارائه دهنده بیمه درمانی خود مشورت کنید، برخی از آن ها ماساژ درمانی را پوشش می دهند ، به ویژه برای یک بیماری زمینه ای.

این مطلب را نیز بخوانید :

فواید ماساژ سر چیست؟

نتیجه نهایی درباره درد سیاتیک

ماساژ برای سیاتیک علت اصلی درد شما را درمان نمی کند ، اما می تواند به تسکین موقت علائم و بهبود کیفیت زندگی کمک کند، قبل از شروع ماساژ درمانی با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *