تغذیه و سلامت

حفظ سلامتی بدن در هنگام استفاده از رژیم بدنسازی

حفظ سلامتی بدن در هنگام استفاده از رژیم بدنسازی

در این مقاله و چند مقاله پیش رو قصد داریم شما را با نکاتی مهم در باب رژیم بدنسازی و روش های به کار گیری آنها آشنا نماییم. اهمیت رژیم های غذایی کاربردی و استاندارد در ورزش بدنسازی کمتر از برنامه­ ی تمرینی شما نیست و برای این که بتوانید حداکثر بهره را از تمرینات بدنسازی خود به دست آورید، به ناچار باید توجه ویژه ای به روش های تغذیه­ ی خود داشته باشید.

همان طور که می دانید ما در وب سایت دلوکس کالا، تعهد و رسالت اصلی خود را بر مبنای سلامتی و تناسب اندام مخاطبانمان قرار داده ایم. به همین منظور علاوه بر معرفی دستگاه هایی برای انجام انواع ورزش ها، در مقالات متعددی نیز به موضوع های مختلف سلامتی و تناسب اندام پرداخته ایم.

اگر مشغول به ورزش هستید و قصد دارید در مورد سلامتی ، رژیم های غذایی و رژیم های بدنسازی و همچنین روش های لاغری اصولی آگاه شوید؛ به شما توصیه می کنیم این پرونده از مقالات ما را از دست ندهید.

حفظ سلامتی، اولین مسئولیت شما در هنگام بدنسازی است

متاسفانه بسیاری از علاقه مندان به ورزش بدنسازی، این اصل ساده اما حیاتی را فراموش می کنند که هدف از انجام هر ورزشی، افزایش سلامتی عمومی بدن آنها است. فارغ از نوع تمرین و ساعاتی را که در یک باشگاه بدنسازی صرف می کنید، شما می بایست توجهی ویژه به تغذیه و رژیم بدنسازی دوران عضله سازی خود داشته باشید. سوء مدیریت در تغذیه و رژیم بدنسازی می تواند در یک بازه­ی حدودا 5 ساله، آسیب هایی جدی به ارگان های حیاتی بدن شما و به ویژه کلیه و کبدتان داشته باشد.

بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه
خواندن

بسیاری از نوجوانان و جوانانی که جذب ورزش بدنسازی می شوند، با حجمی از توصیه های غیر تخصصی در استفاده از مکمل ها و رژیم های بدنسازی مواجه هستند که بدون آگاهی از عواقب وخیم این رژیم ها و تنها به دلیل آن که می خواهند در کمترین زمان ممکن، حداکثر حجم عضله سازی را تجربه کنند، به آنها بی توجه هستند.

فراموش نکنید تنها یک مربی با تجربه ­­ی بدنسازی و یا یک متخصص تغذیه می تواند به شما رژیمی ارائه دهد که علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند عضله سازی و پرورش اندام، سلامت عمومی بدن شما را نیز حفظ نماید. همان طور که گفتیم متاسفانه آثار سوء مصرف مکمل ها و رژیم بدنسازی پس از گذشت چندین سال نمایان می شود و معمولا آن هنگام نیز برای جلوگیری از آسیب های به وجود آمده، بسیار دیر است.

در این بین افراد سودجویی نیز وجود دارند که با معرفی مکمل های غیر استاندارد که به انواع داروهای شیمیایی و هورمونی آلوده می باشند، تنها به سودجویی خود فکر کرده و به عواقب احتمالی مصرف آنها در میان بدنسازان کاملا بی توجه هستند.

حفظ سلامتی بدن در هنگام استفاده از رژیم بدنسازی 1

در انتها کافی است بدانید برای دریافت رژیم غذایی مناسب باید مراحل زیر را طی کرده تا خیالتان از سلامت رژیم بدنسازی و همچنین اثرگذاری آن آسوده باشد.

نکات مهم برای دریافت رژیم غذایی

  • پیش از هر چیز لازم است بدانید هیچ رژیم غذایی ثابتی در بدنسازی وجود ندارد و هر فرد با توجه به شرایط بدنی و حجم چربی و عضلات موجود در بدنش می بایست یک رژیم مناسب و کاربردی انتخاب کند. میزان قند و کلسترول شما نیز باید در آزمایش های پزشکی تعیین گردد تا برنامه­­ ی غذایی بلند مدتتان علاوه بر آن که حداکثر عضله سازی را به شما هدیه دهد، از بروز بیماری های قلبی، عروقی و کلیوی نیز جلوگیری کند. ضمنا افرادی که از رژیم های آماده و بدون برنامه استفاده می کنند باید بدانند که قطعا در بلندمدت، افزایش وزن و بافت های چربی چشم گیری در بدنشان مشاهده خواهند کرد.
  • سن و جنسیت شما نیز در رژیم غذایی انتخابیتان بسیار تاثیرگذار است. این موضوع به ویژه در مورد نوجوانان بدنسازی که در سن رشد می باشند، اهمیت ویژه ای دارد. عدم توجه به برخی از گروه های غذایی و استفاده­ ی غیر اصولی از مکمل های بدنسازی می تواند فرآیند رشد این افراد را دچار اختلال کرده و متاسفانه نوجوانان و جوانان باید بدانند که بدن آنها نسبت به تعذیه های اشتباه، واکنش ها جدی تری از خود به نمایش می گذارد.
  • در پایان لازم است بدانید ارائه ­ی رژیم بدنسازی امری کاملا تخصصی است که متاسفانه در بسیاری از باشگاه های بدنسازی کشور به آن توجهی نمی شود. به گفته­ ی بسیاری از مسئولین و کارشناسان بدنسازی و تناسب اندام ، رژیم های غیر استانداردی که در این باشگاه ها ارائه می گردد غالبا توسط مربیانی است که حتی کارت مربی گری معتبری ندارند و تنها برای کسب درآمد بیشتر تلاش می کنند تا مکمل های غیر استاندارد خود را در محیط باشگاه به فروش برسانند.
آنچه باید بدانید: ضربان قلب برای چربی سوزی در مقابل تمرینات هوازی
خواندن

سخن آخر درباره رژیم بدنسازی

در انتها به شما توصیه می کنیم با نگاهی بلندمدت و البته با اولویت دادن به سلامتی عمومی بدنتان، رژیم بدنسازی خود را انتخاب نمایید. زیرا دستاوردهای کوتاه مدت به زودی از بین می رود و در بهترین حالت جای عضلات، با چربی های انباشته جایگزین می گردد.

در سال 98 برای شما آرزوی سلامتی و آرامش داریم و به عنوان یک توصیه ­ی کوچک به شما می گوییم : « به عنوان یکی از پروژه ها و تصمیماتتان در سال 98 برای بهبود کیفیت سلامتی ، ورزش منظم را هم در نظر بگیرید. شاید شروع ورزش راحت نباشد اما کم کم و با مشاهده ­ی نتایج آن در سلامتی و تناسب اندامتان، قطعا از آن لذت خواهید برد. »

در وب سایت دلوکس کالا تلاش داشتیم تا جای امکان در تنوعی گسترده، محصولات ورزشی معتبر و جذابی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده و یا به بهانه­ ی داشتن آنها، کمی به میزان ورزش کردن خود در طول روز بیافزایید. دلوکس کالا با عرضه ی بهترین و معتبرترین تجهیزات بدنسازی، ورزشی و تفریحی و سایر ورزش های موثر و لذت بخش هوازی خانگی، خیال شما را از اصالت و کیفیت کالای خریداری شده راحت کرده است.

فراموش نکنید مشاورین ما به صورت مستمر، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید و مقاله بعدی ما را از دست ندهید. مطالعه ­ی این مقالات می تواند گامی کوچک باشد در بهبود کیفیت سلامتی شما

این مطلب را بخوانید:

انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *