تغذیه و سلامت

اهمیت رژیم بدنسازی در حفظ تناسب اندام و عضله سازی

اهمیت رژیم بدنسازی در حفظ تناسب اندام و عضله سازی

در این مقاله و چند مقاله پیش رو قصد داریم شما را با نکاتی مهم در باب رژیم بدنسازی و روش های به کار گیری آنها آشنا نماییم. اهمیت رژیم های غذایی کاربردی و استاندارد در ورزش بدنسازی کمتر از برنامه­ ی تمرینی شما نیست و برای این که بتوانید حداکثر بهره را از تمرینات بدنسازی خود به دست آورید، به ناچار باید توجه ویژه ای به روش های تغذیه ­ی خود داشته باشید.

همان طور که می دانید ما در وب سایت دلوکس کالا، تعهد و رسالت اصلی خود را بر مبنای سلامتی و تناسب اندام مخاطبانمان قرار داده ایم. به همین منظور علاوه بر معرفی دستگاه هایی برای انجام انواع ورزش ها، در مقالات متعددی نیز به موضوع های مختلف سلامتی و تناسب اندام پرداخته ایم.

اگر مشغول به ورزش هستید و قصد دارید در مورد سلامتی ، رژیم های غذایی و رژیم های بدنسازی و همچنین روش های لاغری اصولی آگاه شوید؛ به شما توصیه می کنیم این پرونده از مقالات ما را از دست ندهید.

بهترین رژیم برای بدنسازی

بسیار از بدنسازان و به ویژه بدنسازان آماتور، آگاهی کافی به اهمیت رژیم غذایی خود ندارند. این گروه معمولا از چند رژیم غیر اصولی که سرشار از کربوهیدرات و پروتئین بوده استفاده می کنند در حالی که از نتایج این نوع از تغذیه بر روی تناسب اندام و عضله سازی بدنشان اطلاعی ندارند. ما در این مقاله قصد داریم در سه سر فصل زیر اطلاعاتی مختصر اما کاربردی در رابطه با رژیم های بدنسازی به شما ارائه دهیم. در جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و بیشتر نیز به شما توصیه می کنیم این سری مقالات و به ویژه دو مقاله­ ی بعدی ما را در رابطه با انواع رژیم های دوران بدنسازی از دست ندهید.

  • زمان بندی در رژیم بدنسازی و تناسب اندام
  • رژیم بدنسازی در روزهای تمرین
  • رژیم بدنسازی مناسب در روزهای استراحت
اهمیت رژیم بدنسازی در حفظ تناسب اندام و عضله سازی 1

1- زمان بندی در رژیم بدنسازی و تناسب اندام

موضوع زمان بندی در رژیم بدنسازی در جهت کسب تناسب اندام و همچنین عضله سازی، اهمیتی بسیار زیاد دارد. بسیاری از بدنسازان دچار این اشتباه رایج می شوند که تنها به میزان کالری و سهم گروه های غذایی در تغذیه­ ی روزانه شان توجه می کنند. در صورتی که شما به عنوان یک بدنساز به ویژه در دوران حجم و عضله سازی نیاز دارید برای هر وعده­ ی غذایی خود، برنامه ای ویژه داشته باشید. بدن یک بدنساز می بایست روز خود را با یک وعده­ ی غنی از پروتئین آغاز کرده و پس از تمرین نیز در جهت بازسازی عضلات، میزان قابل توجهی کربوهیدرات مصرف نماید. در صورتی که در یک رژیم بدنسازی ، زمان بندی تغذیه و وعده های غذایی به دقت و به صورت تخصصی تعیین گردند، سهم عضله سازی به حداکثر رسیده و از انباشت چربی در بافت های بدن جلوگیری می کند.

تنفس خود را تغییر دهید ، تا زندگی تان تغییر کند
خواندن

2- رژیم بدنسازی در روزهای تمرین

در روزهای تمرین با توجه به فشاری که روی عضلات وجود دارد که موجب تخلیه­ ی انرژی کامل بدن می گردد، شما نیاز دارید در اولین وعده­ ی پس از تمرین، چیزی در حدود 200 گرم کربوهیدرات دریافت نمایید. ضمنا در روزهای تمرین صبحانه­ ی شما نیز باید دارای میزان کافی از کربوهیدرات ها باشد تا در ترکیب با وعده های بعدی غذایی که حاوی پروتئین است، میزان عضله سازی را به حداکثر رسانده و همچنین از انباشت کربوهیدرات ها و چربی ها در بدن شما جلوگیری کند.

این موضوع اما در رابطه با پروتئین ها تقریبا متفاوت بوده و شما نیاز دارید به میزانی برابر در روزهای تمرین و استراحت خود، پروتئین دریافت نمایید. فراموش نکنید که همان طور که بارها در این سری مقالات تکرار کرده ایم، میزان کالری دریافتی شما با توجه به حجم فعالیت های روزانه تان متغیر است. در صورتی که توجه کافی به میزان مصرف انرژی و کالری در روزهای تمرین و استراحت داشته باشید، کمتر دچار دغدغه­ ی انباشت چربی ها در بدنتان خواهید شد.

3- رژیم بدنسازی مناسب در روزهای استراحت

بدن شما در روزهای استراحت چیزی در حدود 30 الی 40 درصد کالری کمتری نیاز دارد. همچنین بدن برای بازسازی عضلات و افزایش حجم آنها نیاز دارد تا در روزهایی به عضلاتی که در هنگام تمرین به شدت تحت فشار بوده اند، کمی استراحت دهد. یکی از اشتباهات رایج بدنسازان آماتور در رابطه با رژیم بدنسازی ، مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها در روزهای استراحت است. در صورتی که می خواهید حداکثر بهره را از فعالیت های روزهای تمرین خود به دست آورید، می بایست دقت و حساسیت بالایی در رژیم غذایی و به ویژه رژیم بدنسازی خود داشته باشید.

آنچه باید بدانید: ضربان قلب برای چربی سوزی در مقابل تمرینات هوازی
خواندن

در سال 98 برای شما آرزوی سلامتی و آرامش داریم و به عنوان یک توصیه­ ی کوچک به شما می گوییم : « به عنوان یکی از پروژه ها و تصمیماتتان در سال 98 برای بهبود کیفیت سلامتی ، ورزش منظم را هم در نظر بگیرید. شاید شروع ورزش راحت نباشد اما کم کم و با مشاهده­ ی نتایج آن در سلامتی و تناسب اندامتان، قطعا از آن لذت خواهید برد. »

این مطلب را بخوانید:

اهمیت تقویت عضلات شکم

در وب سایت دلوکس کالا تلاش داشتیم تا جای امکان در تنوعی گسترده، محصولات ورزشی معتبر و جذابی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده و یا به بهانه ­ی داشتن آنها، کمی به میزان ورزش کردن خود در طول روز بیافزایید. دلوکس کالا با عرضه ­ی بهترین و معتبرترین تجهیزات هوازی، ایروبیک، پیلاتس و سایر ورزش های موثر و لذت بخش خانگی، خیال شما را از اصالت و کیفیت کالای خریداری شده راحت کرده است. فراموش نکنید مشاورین ما به صورت مستمر، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید و مقاله بعدی ما را از دست ندهید. مطالعه ­ی این مقالات می تواند گامی کوچک باشد در بهبود کیفیت سلامتی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *