ورزشی

فواید پینگ پنگ برای سلامتی

فواید پینگ پنگ برای سلامتی (1)

تنیس روی میز یا پینگ پنگ علاوه بر اینکه راهی سرگرم کننده برای گذراندن یک بعد از ظهر با خانواده و دوستانتان است، فواید سلامتی شگفت انگیزی نیز دارد. مانند بسیاری از ورزش ها، پینگ پنگ تحریک همزمان ذهن و بدن، تمرینات هوازی و تعامل اجتماعی عالی را ارائه می دهد. با این حال، برخلاف بسیاری از ورزش‌ها، خطر کلی آسیب دیدگی با تنیس روی میز یا همان پینگ پنگ بسیار کم است. برخی از فواید پینگ پنگ برای سلامتی عبارتند از:

فواید پینگ پنگ یا تنیس روی میز :

بهبود هماهنگی دست و چشم: یک بازی شدید تنیس روی میز، هوشیاری ذهنی و تمرکز را تحریک می‌کند و سرعت عملکرد ذهنی را بهبود می‌دهد.

بهبود رفلکس ها : با توجه به طبیعت سریع و مسافت کوتاه این ورزش، هم حرکات بزرگ عضلانی و هم حرکات ظریف عضلانی بهبود می‌یابد.

روی مفاصل کم فشار است : پینگ پنگ انتخاب مناسبی برای افرادی است که جراحی زانو داشته اند، سابقه مشکلات کمر داشته اند یا به سادگی از پیچ خوردن پا در حین انجام برخی ورزش های دیگر خسته شده اند.

فواید پینگ پنگ برای سلامتی (3)
فواید پینگ پنگ برای سلامتی

کالری می سوزاند :

از رفتن به باشگاه متنفرید؟ به جای آن تنیس روی میز را امتحان کنید. این یک راه سرگرم کننده و آسان برای سوزاندن کالری است.

این یک ورزش اجتماعی است : تعامل اجتماعی برای سلامت روان بسیار مهم است. در دنیایی که مردم از طریق فناوری به هم متصل شده‌اند، مردم بیش از پیش احساس می‌کنند که از یکدیگر جدا شده‌اند.

پینگ پنگ این فرصت را به شما می دهد که از صفحه نمایش ها فاصله بگیرید و با فردی که در طرف دیگر میز پینگ پنگ قرار دارد، ارتباط برقرار کنید.

مغز شما را سریع نگه می دارد :

دکتر دانیل آمن، پزشک، روانپزشک و کارشناس تصویربرداری مغز مشهور، تنیس روی میز را “بهترین ورزش مغزی جهان” می‌نامد، زیرا هوازی بالایی دارد، از قسمت بالایی و پایینی بدن استفاده می‌کند و برای هماهنگی چشم و رفلکس‌ ها عالی است.

آیا نوع بدن خود را میشناسید؟
خواندن

پینگ پنگ همچنین از بسیاری از مناطق مختلف مغز به طور همزمان استفاده می کند، زیرا شما توپ را ردیابی می کنید، شوت ها و استراتژی ها را برنامه ریزی می کنید و چرخش ها را مشخص می کنید.

تنیس روی میز برای درمان زوال عقل استفاده می شود. پنج سال پیش، بنیاد آموزشی ورزش و هنر، برنامه درمانی تنیس روی میز را آغاز کرد که برای سالمندان مبتلا به آلزایمر در مراحل اولیه و انواع مختلف زوال عقل طراحی شده بود.

از آنجایی که تنیس روی میز نواحی مختلف مغز را به طور همزمان فعال می کند، بازیکنان می توانند وضعیت کلی آگاهی خود را تحریک کنند.

فواید پینگ پنگ برای سلامتی (2)
مزایای پینگ پنگ برای سلامتی

تعادل را بهبود می بخشد:

حفظ تعادل و توانایی تغییر سریع جهت، کلیدی برای یک بازیکن خوب تنیس روی میز است. هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر می توانید حس تعادل خود را بهبود ببخشید.

جمع بندی فواید پینگ پنگ برای سلامتی :

این مطلب را نیز بخوانید :

فواید بارفیکس برای بدن

تنیس روی میز به شما کمک می کند تا قدرت، سرعت و چابکی خود را بدون خطر آسیب جدی بسازید. سالانه میلیون‌ها آسیب جدی مرتبط با ورزش در ایالات متحده وجود دارد،

اما با تنیس روی میز یا همان ورزش پینگ پنگ می‌توانید از تمام مزایای سلامتی یک ورزش المپیکی بدون خطر آسیب بهره‌ مند شوید. آیا متقاعد شده اید که تنیس روی میز عالی است؟ وقت آن است به کار شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *