ورزشی

فواید بارفیکس برای بدن

فواید بارفیکس برای بدن (1)

بارفیکس یک تمرین قدرتی بالاتنه است که فواید مهم و زیادی دارد، برای انجام حرکت بارفیکس، با آویزان شدن خود به یک میله در حالی که کف دست‌هایتان رو به سمت مخالف بدنتان باشد و بدنتان کاملاً کشیده شده است، شروع کنید.

سپس خود را به سمت بالا بکشید تا چانه شما بالای میله قرار گیرد یا حداقل با میله برابر شود. بارفیکس پول آپ با چین آپ متفاوت است. درحرکت چین آپ، کف دست‌ها به سمت بدن شما میباشد.

بارفیکس پول آپ یک تمرین پیشرفته در نظر گرفته می شود، و همچنین سخت تر از چین آپ است. اما نحوه اجرا pullup را می توان تغییر داد یا روی یک دستگاه کمکی برای مبتدیان انجام داد، و شما همچنان از مزایای این تغییرات نیز بهره مند خواهید شد.

1-عضلات پشت را تقویت میکند

بارفیکس یکی از موثرترین تمرینات برای تقویت عضلات پشت است. بارفیکس بر روی عضلات بزرگ و بالایی پشت، پایین گردن و پشت شانه، فیله ها و میانی سرشانه تاثیر مستقیم دارد.

2-عضلات بازو و شانه را تقویت میکند

بارفیکس عضلات بازو و سرشانه را نیز تقویت می کند. با انجام منظم و اصولی بارفیکس، بازو ساعد و شانه ها را تمرین خواهید داد. اگر به دنبال بهبود قدرت خود در این نواحی هستید، باید به طور منظم بارفیکس را انجام دهید.

اگر نمی توانید کشش کامل را انجام دهید، انجام آنها به کمک یا فقط قرار گرفتن در موقعیت (آویزان شدن از میله) می تواند قدرت شما را در حین کار تا حرکت کامل افزایش دهد.

بهترین رژیم های غذایی | پایداری ، کاهش وزن و موارد دیگر
خواندن

3-قدرت محکم گرفتن دست ها را بهبود میدهد

بارفیکس ها همچنین به بهبود قدرت گرفتن کمک می کنند، اگر وزنه میزنید و مخصوصا از وزنه های آزاد استفاده میکنید قدرت دست گرفتن مهم است.

همچنین می تواند عملکرد را در بسیاری از ورزش ها مانند گلف، تنیس، صخره نوردی و بولینگ بهبود بخشد، در زندگی روزمره شما، دست گرفتن محکم برای انجام کارهای زیادی نیز تاثیرگذار است.

فواید بارفیکس برای بدن (2)
فواید بارفیکس برای بدن

4-قدرت کلی بدن و سطح تناسب اندام را بهبود بخشید

تمرینات قدرتی یا مقاومتی می تواند سطح آمادگی کلی بدن شما را افزایش دهد. هنگامی که در حال انجام یک بارفیکس هستید، کل توده بدن خود را با حرکت بالا می برید، این می تواند تا حد زیادی قدرت بدن شما و حتی سلامت شما را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی برای ارتقای رشد استخوان و افزایش سلامت قلب و عروق مهم است. برای بهترین نتیجه، دو تا سه بار در هفته با تمریناتی مانند بارفیکس تمرین خود را شروع کنید.

5-بهبود سلامت جسمانی

تمرینات قدرتی یا مقاومتی با تمریناتی مانند بارفیکس ممکن است سلامت کلی بدن شما را بهبود بخشد.

تحقیقات دریافتند که انجام منظم تمرینات قدرتی ممکن است به کاهش چربی احشایی کمک کند و به شما در مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند.

همچنین می تواند به کاهش فشار خون در حالت استراحت کمک کند و ممکن است کمردرد و ناراحتی مرتبط با آرتریت و فیبرومیالژیا را کاهش دهد.

قبل از شروع تمرینات قدرتی با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است برای شما بی خطر نباشد. نتایج همچنین ممکن است برای همه متفاوت باشد.

طریقه استفاده از تردمیل مکانیکی (بدون موتور)
خواندن

6-بهبود سلامت روان

تمرینات قدرتی یا مقاومتی نیز برای سلامت روان شما مفید است. مروری بر مطالعات در سال 2010 نشان داد که بین تمرینات قدرتی و موارد زیر همبستگی مثبت وجود دارد:

کاهش علائم اضطراب

بهبود عملکرد شناختی

کاهش خستگی

کاهش افسردگی

و بهبود عزت نفس

در حالی که شواهد مثبت به نظر می رسد، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است.

7-عضلات خود را به چالش بکشید

حرکت بارفیکس یک تمرین قدرتی چالش برانگیز است. به چالش کشیدن عضلات با حرکات دشوار می تواند سطح کلی آمادگی جسمانی شما را نیز بهبود بخشد.

اگر قبلاً حرکت بارفیکس را انجام نداده‌ اید، اضافه کردن آن‌ها به روتین‌ تان ممکن است قدرت و قدرت شما را بهبود بخشد.

اگر تمرینات مشابه را بارها و بارها انجام دهید، بدن شما می تواند پس از مدتی شروع به استاپ شدن پیشرفت عضلات کند. اما با افزودن ورزش‌های جدید و چالش برانگیز مانند بارفیکس، ممکن است بهبود زیادی در قدرت خود مشاهده کنید.

مزایای تنوع در بارفیکس

چه در ورزش تازه کار باشید و چه یک ورزشکار پیشرفته، بارفیکس همچنان می تواند برای شما مفید باشد.

می‌توانید انواع بارفیکس ها را امتحان کنید، از جمله کمکی (مبتدی)، با زانوهای خمیده (نسخه متوسط)، یا حتی با کمربند وزنه‌دار در اطراف پاهایتان (پیشرفته).

این مطلب را نیز بخوانید :

10 تمرین خانگی کراس فیت بدون تجهیزات

جمع بندی فواید بارفیکس برای بدن

حرکت بارفیکس یک تمرین چالش برانگیز است. اما ارزش افزودن به روال هفتگی تمرینات قدرتی را دارند. حتی اگر در آن تازه وارد هستید، تمرین آویزان شدن از میله یا انجام یک بارفکس کمکی می تواند به شما کمک کند تا قدرت خود را افزایش دهید.

3 تفاوت ورزش هوازی و بدنسازی در سلامتی بدن شما
خواندن

سعی کنید بارفیکس را با سایر تمرینات بالاتنه ترکیب کنید، مانند شنا رفتن، چین‌آپ، پشت بازو و دوسر جلوبازو، تا روتین خود را کامل کنید. می توانید این روتین را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

همیشه یک روز بین تمرینات قدرتی اجازه دهید تا عضلات شما ریکاوری کنند. همچنین، قبل از شروع هر تمرین ورزشی قدرتی جدید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *