ورزشی

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب (1)

اگر در دویدن تازه کار هستید، ممکن است تعجب کنید که بهترین زمان مناسب دویدن چه زمانی است. آیا فقط صبح وقت دارید یا در وقت استراحت ناهار؟ آیا شما یک جغد شب هستید که بیشترین انگیزه را در شب احساس می کنید؟

در حالی که همه نمی توانند انتخاب کنند چه زمانی از روز در طول هفته بدوند، اما همچنان مزایای دویدن در صبح، بعد از ظهر یا اواخر عصر را خواهید داشت.

تفکیک ما در مورد مزایا و معایب دویدن در ساعات مختلف روز، به علاوه نکات ما برای به حداکثر رساندن عملکرد خود را ببینید.

فواید دویدن در صبح (بهترین زمان مناسب دویدن)

دویدن در صبح فواید جسمی و روحی زیادی دارد. برای کسانی که با داشتن انگیزه دست و پنجه نرم می‌کنند و با اولین مسئله از ورزش خارج می‌شود، می‌تواند راه خوبی برای ایجاد یک عادت سالم باشد.

از طرف دیگر، تنظیم ساعت یک یا دو ساعت زودتر از صبح و فشار آوردن به خود برای بلند شدن از رختخواب در صورتی که هنوز گیج هستید ممکن است سخت باشد.

فواید

آهسته دویدن یا دویدن در صبح می تواند انرژی شما را تقویت کند که شما را در طول روز ادامه می دهد و تمرکز شما را بهبود می بخشد.

یک روال دویدن صبحگاهی همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و الگوی خواب شما را بهبود بخشد.همچنین متابولیسم فرد را تسریع می کند که باعث بهبود کالری سوزی در طول روز می شود.

علاوه بر این، دویدن در صبح به بدن شما دوز سالم اکسیژن می دهد. محتوای اکسیژن بیشتر در هوای صبح، تنفس را آسان تر می کند.

معایب

دویدن در صبح می تواند سخت تر از زمان های دیگر روز باشد.

معرفی 10 ترفند و راهکار برای آرامش و سلامتی در منزل
خواندن

ممکن است بلافاصله پس از بلند شدن، مفاصل شما سفت شوند و عضلات شما منقبض و انعطاف ناپذیر شوند. این بدان معناست که هنگام دویدن، کنترل و هماهنگی لازم برای عضلات را ندارید.

صبح‌ها قبل از دویدن، زمانی را برای گرم کردن در نظر بگیرید تا در حین دویدن با مقاومت عضلات خود مبارزه نکنید.

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب (2)
بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب

دویدن در وقت ناهار یا اوایل بعد از ظهر(بهترین زمان مناسب دویدن)

آیا می خواهید از بی تحرکی بعد از ظهر جلوگیری کنید؟ دویدن در ظهر یا اوایل بعد از ظهر راهی عالی برای از بین بردن کم فعالیتی روز و مبارزه با خستگی است.

فواید

اواسط روز بهترین شرایط را برای دویدن با شدت بالا دارد. شما از یک روز طولانی در محل کار خیلی خسته نیستید و صبحانه یا ناهار خورده اید تا به شما انرژی بدهد.

بعلاوه، انرژی بیشتری برای به پایان رساندن وظایف خود در محل کار به شما می دهد. فقط نیم ساعت ورزش متوسط ​​می تواند خستگی شناختی را برطرف کند

معایب

دویدن بعد از ناهار می تواند بسیار سخت باشد.

بسته به میزان سنگین و غنی بودن ناهار، بدن شما به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد. به منظور اجتناب از مواجهه با مشکلات گوارشی (مانند گرفتگی معده) در طول تمرینات تناوبی شدید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

قبل از دویدن، بعد از یک میان وعده سبک حدود 30 دقیقه صبر کنید.

اگر ناهار زیادی خوردید، 1.5 تا 2 ساعت قبل از دویدن صبر کنید.

اگر دویدن بعد از غذا خوردن احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند، تمرین خود را قبل از ناهار انجام دهید.

با این حال، ممکن است دویدن سخت‌تر باشد زیرا ذخایر انرژی شما کاملاً پر نیستند.

تمرین کامل بدن با کش مقاومتی پاورباند
خواندن

مناسب برای مطلب بهترین زمان مناسب دویدن ، چند مدل تردمیل خانگی برای دویدن و تمرین هوازی در خانه را بررسی کنید

دویدن در شب یا عصر (بهترین زمان مناسب دویدن)

برای برخی از ما دویدن در شب یا عصر تنها زمانی است که برای تمرین داریم. همچنین می تواند راهی عالی برای تخلیه پس از یک روز طولانی باشد.

در حالی که بهتر است از دویدن با شدت بالا درست قبل از خواب اجتناب کنید، دویدن در عصر به طور کلی می تواند به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید.

فواید

آیا در پایان یک روز کاری پرمشغله استرس دارید و برای رها شدن مشکل دارید؟ یک دویدن استقامتی آسان می تواند به شما کمک کند تا مقداری از آن را از بین ببرید. همچنین ممکن است در عصر زمان بیشتری برای گرم کردن و کشش مناسب داشته باشید.

معایب

به طور سنتی، به ما گفته شده است که ورزش در اواخر عصر به دلیل تولید کورتیزول، هورمون استرس، بر برنامه خواب ما تأثیر می گذارد.

با این حال، یک مطالعه در سال 2019 به این نتیجه رسید که ورزش در شب می تواند به خواب کمک کند تا زمانی که بیش از یک ساعت قبل از خواب باشد.

این بدان معناست که شما باید حداقل 2 ساعت قبل از خواب برای دویدن برنامه ریزی کنید و از ورزش های با شدت بالا مانند تمرینات اینتروال خودداری کنید.

آیا نوع بدن خود را میشناسید؟
خواندن

بهترین زمان را برای دویدن با توجه به اهداف فردی خود بیابید

مهم نیست در چه زمانی از روز می دوید، مزایا و معایب و همچنین اثرات تمرینی متفاوتی وجود دارد. هنگام برنامه ریزی برای دویدن به اهداف فردی خود فکر کنید. آیا می خواهید وزن کم کنید، استرس را کاهش دهید، سریع تر شوید یا دورتر بدوید؟

یک مطالعه به زمان تمرین بهینه برای مردان و زنان پرداخت. برای مردانی که می خواهند وزن کم کنند، نشان داده شده است که ورزش عصر، اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد و فشار خون سیستولیک و خستگی را کاهش می دهد.

در همین مطالعه، ورزش صبحگاهی برای زنان باعث کاهش چربی شکم شد، در حالی که تمرینات عصرانه برای عملکرد عضلات مفید بود.

مهم نیست در چه زمانی از روز می دوید، مزایا و معایبی همیشه دارد.

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب (3)

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب

مهم ترین نکات (بهترین زمان مناسب دویدن) :

اگر می خواهید سطح عملکرد خود را حفظ کنید، می توانید در هر زمانی از روز تمرین کنید.

مطمئن شوید که به درستی گرم می کنید.

دویدن های ظهر برای تمرینات تناوبی شدید برای تقویت عملکرد شما بهترین هستند.

دویدن های تمرینی برای استراحت عمومی و ریکاوری بهتر است عصرها انجام شود.

اساساً بهترین زمان برای دویدن زمانی است که برای شما راحت‌تر به نظر می‌رسد. عواملی مانند برنامه های روزانه، الگوهای خواب، کار، اوقات فراغت، خانواده و زمان غذا معمولاً نقش مهمی در برنامه ریزی برای دویدن بازی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *