تغذیه و سلامت

انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام

انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام

در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین فاکتور سلامتی و تناسب اندام یعنی تغذیه مناسب و آگاهانه آشنا کنیم. تغذیه مناسب اولین شرط در حفظ سلامتی و تناسب اندام است.

همان طور که می دانید ما در وب سایت دلوکس کالا، تعهد و رسالت اصلی خود را بر مبنای سلامتی و تناسب اندام مخاطبانمان قرار داده ایم. اگر مشغول به هر ورزشی می باشید و یا در حال حاضر هیچ فعالیت ورزشی ­ای انجام نمی دهید، باز هم نقش تغذیه در سلامتی و تناسب اندام شما، بی بدیل است.

فراموش نکنید فارغ از هر سبک ورزشی و نوع بدنسازی ­ای که انجام می دهید، بدون توجه به تغذیه مناسب ، نمی توانید نتایج دلخواه را به دست آورید. این موضوع اصلی ترین دلیلی است که هر ورزشی به همراه برنامه غذایی وابسته به خود عرضه می گردد. فراموش نکنید که جسم شما نیازمند دریافت سوختی مناسب برای مصرف در هنگام ورزش های سنگین می باشد. اگر به تنوع و حجم تغذیه خود که می بایست شامل بسته ای متعادل از کربوهیدرات ها، قندها، پروتئین ها و چربی ها باشد توجه نکنید یا نتایج به کندی اتفاق افتاده و یا اینکه ممکن است حتی روندی کاملا معکوس داشته باشد.

در ادامه چند توصیه و نکته در رابطه با تغذیه و سلامتی در ورزش بدنسازی برای شما داریم که امیدواریم بتواند در جهت حفظ و ارتقاء وضعیت سلامتی بدن شما، کاربردی باشد

انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام 1

نکات مهم تغذیه مناسب برای سلامتی

1- میزان کالری مورد نیاز بدنتان را بشناسید و آن را مطابق با اصول تغذیه و سلامتی تامین کنید. برای این موضوع حتی اپلیکیشن هایی وجود دارند، که می توانند با استفاده از فرمول هایی ساده و با کسب اطلاعاتی در رابطه با وضعیت سوخت و ساز بدن شما و نوع فعالیتتان، حجم کالری مورد نیاز روزانه تان را محاسبه کنند.

ترک های پوستی : چگونه به وجود می آیند و چگونه می توان آنها را از میان برد؟
خواندن

2- حتما در رابطه با وضعیت تغذیه و سلامتی خود با مربی تان گفتگو کنید. مربیان باشگاه های بدنسازی با توجه به نوع دوره ای که برای شما تعریف می کنند و در نتیجه برنامه ورزشی شما، ممکن است تغییراتی محدود در نوع دریافت کالری مورد نیازتان و تغذیه وابسته به آن داشته باشند. این توصیه ها را جدی گرفته تا بتوانید حداکثر بهره را از ورزش روزانه خود دریافت نمایید.

3- همانطور که پیشتر گفتیم، تغذیه و سلامتی شما کاملا وابسته با تنوع ” درشت مغذی ” ها و ” ریز مغذی ” هایی است که در برنامه غذایی روزانه تان جای داده اید. هیچ برنامه غذایی موفق و سلامتی وجود ندارد که در آن گروهی از مواد غذایی به صورت کامل حذف شده باشند. پس فراموش نکنید برای داشتن تغذیه و سلامتی ایده آل، تنوع شرط اول است.

انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام 2

4- زمانی که به سلامتی و تناسب اندام خود متعهد می شوید، می بایست از خوردن بعضی از غذاها چشم پوشی کرده و یا میزان مصرف آنها را به حداقل کاهش دهید. برخی از این مواد غذایی شامل خوراکی های حجیم قندی، غذاهای سرخ شده و پرچرب و همچنین نوشیدنی های گازدار می باشند.

5- مکمل های بدنسازی که معمولا از خانواده پروتئین ها، کراتین ها و یا کافئین ها می باشند، نقشی اساسی در تغذیه و سلامتی شما به ویژه در مقطعی که در یک دوره­­ ی خاص بدنسازی باشید، دارند. استفاده از مکمل های بدنسازی نیز حکمی همچون تغذیه معمول روزانه شما دارند. تنوع و مصرف به اندازه و استاندارد، قطعا تاثیراتی مثبت داشته و در نقطه مقابل، استفاده بی رویه و خارج از قائده می تواند زیان هایی جبران ناپذیر بر روی تغذیه و سلامتی عمومی بدن شما داشته باشد. به ویژه در این گروه آخر فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی، با مشاورین تغذیه و افرادی که به خوبی از تاثیرات آنها آگاهی دارند، اطلاعاتی جامع دریافت نمایید.

این مطلب را بخوانید:

از بین بردن اضافه وزن پس از تعطیلات

خرید تجهیزات ورزشی

ما در وب سایت دلوکس کالا با عرضه­ ی بهترین و معتبرترین تجهیزات بدنسازی، خیال شما را از اصالت و کیفیت کالای خریداری شده راحت کرده ایم. فراموش نکنید مشاورین ما به صورت مستمر، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

رازهای لاغری سلامت چیست؟
خواندن

در این سری مقالات شما را با سرفصل هایی در مورد سلامتی، آرامش و تناسب اندام آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *