تغذیه و سلامت

کالری مصرفی روزانه چقدر باید باشد؟

کالری مصرفی روزانه چقدر باید باشد؟

کالری مصرفی روزانه چقدر باید باشد؟

بیشتر ما به مصرف کالری روزانه خود فکر میکنیم ,به این که غذایی که میخوریم چقدر چاق کننده است ,کالری ها مقدار انرژی هستند که غذا ها برای بدن ما فراهم میکنند ,اگر ما مداوم مقدار بیشتری انرژی از آنچه که نیاز داریم دریافت کنیم وزن اضافه خواهیم کرد و همچنین اگر کمتر از نیازمان دریافت کنیم ابتدا وزن سپس چربی و در نهایت عضله از دست خواهیم داد.

تعریف کالری : مقدار انرژی که نیاز است تا درجه حرارت 1 گرم آب را به 1 سلسیوس برساند.

نوع غذا و مقداری که ما میخوریم تعیین میکند که ما چقدر کالری مصرف میکنیم ,برای بسیاری از افراد در رژیم لاغری مقدار کالری یک غذا مهم ترین فاکتور برای این است که آن را بخوریم و یا از آن صرف نظر کنیم ,اینکه چطور و کی غذا میخوریم هم میتواند تفاوت ایجاد کند همانطور که بدن انرژی را در طی روز استفاده میکند مقدار مصرف انرژی بدن به میزان فعالیتمان در روز بستگی دارد.

با توجه به تحقیقاتک کالری مصرفی روزانه بانوان مقداری بین 1.600 تا 2.400 کالری در روز میباشد و برای آقایان این عدد به بین 2.000 تا 3.000 میرسد ,با این حال این اعداد بستگی به فاکتور هایی مانند سن – سایز بدن – قد – سبک زندگی – سطح سلامت بدن و میزان فعالیت روزانه دارند.

بخوانید: 7 ماده غذایی زمستانی موثر در کاهش وزن

نکات مهم در مورد مصرف کالری و استفاده بدن از آن

  • کالری مصرفی روزانه پیشنهاد شده به فاکتور های مانند سن – جنسیت – سایز بدن – قد – سبک زندگی – سطح سلامت بدن و میزان فعالیت روزانه بستگی دارد.
  • کالری دریافتی روزانه پیشنهاد شده برای آقایان نزدیک به 2.500 کالری و برای بانوان 2.000 کالری میباشد
  • خوردن یک صبحانه کامل باعث کمک به کاهش وزن و نگهداری وزن میشود.
  • مغز حدودا 20 درصد از میزان کل انرژی بدن را در روز مصرف میکند
  • فاکتور هایی که بر روی مقدار ایده آل کالری دریافتی تاثیر دارند شامل سن – چگالی استخوان ها و نسبت عضله به چربی میباشد
فشار خون و آشنایی با عملکردهای دستگاه فشار سنج
خواندن

وعده غذایی با 500 کالری که شامل میوه ها و سبزیجات است فواید رژیمی و ارزش غذتیی بیشتری دارد و در مقایسه با 500 کالری فست فود بیشتر شما را در طی روز سیر نگه خواهد داشت.

نکته : هر چه مردم پیر تر میشوند سطح متابولیک بدن آنها کمتر میشود. این باعث کاهش نیاز آنها برای انرژی میشود. از سن 19 تا 25 سال میزان کالری دریافتی برای یک خانم حدود 2.000 کالری است ولی برای همان فرد در سن بالای 51 سال این عدد به 1.600 کاهش پیدا میکند.

با ما در اینستاگرام همراه شوید !

[maxbutton id=”2″ ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *