ورزشی

معرفی میز و نیمکت بدنسازی و کارکردهای آنها

معرفی میز و نیمکت بدنسازی و کارکردهای آنها

در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین رکن هر باشگاه بدنسازی یعنی میز و نیمکت بدنسازی و انواع آنها، آشنا کنیم. میز و نیمکت بدنسازی تقریبا در سه گروه اصلی، طراحی و تولید می گردند و پیش نیازی اساسی برای انجام هر گونه حرکت بدنسازی می باشند.

در باشگاه های بدنسازی مدرن امروزی، انواع تجهیزات و دستگاه های بدنسازی در فرم ها و کارکردهای متفاوت وجود دارند. با مدرن تر شدن باشگاه های بدنسازی، بسیاری از تجهیزات این باشگاه ها نیز رنگ و بویی امروزی تر و با استفاده از تکنولوژی های نوین به خود گرفته اند. برخی از این تجهیزات مدرن در بخش ورزش های هوازی همچون تردمیل ها، دستگاه های روئینگ و دوچرخه های ثابت هوشمند و پر امکانات هستند. در بخش قدرتی و عضله سازی نیز، تجهیزات باشگاهی به صورت مستمر در حال به روز شدن می باشند.

در این بین اما گویی همچنان میز و نیمکت بدنسازی ، عضوی قدیمی و دائمی هستند که هر چقدر هم باقی بخش های یک باشگاه دچار تحول شوند، اما آنها همچنان بخش ثابت و تکرار شونده از فضای باشگاه های بدنسازی باقی می مانند. میز و نیمکت بدنسازی از مدل های ساده تر همچون نیمکت تخت ساده و یا مدل های پیشرفته تر همچون میز پرس 12 کاره، همچنان تنها وسیله و اتکاء بدنسازان برای وزنه زدن، استفاده از هالتر و دمبل می باشد. بدون استفاده از میز و نیمکت بدنسازی ، امکان استفاده از وزنه های آزاد به صورت استاندارد وجود ندارد و در واقع فرم میز و نیمکت بدنسازی است که تنوع حرکات را ایجاد می نماید.

معرفی میز و نیمکت بدنسازی و کارکردهای آنها 2

انواع میز و نیمکت

نیمکت های بدنسازی که رایج ترین بخش در هر باشگاهی است، دارای سه نوع اصلی شیب دار، شیب معکوس و صاف است. نیکمت ها از عضلات پا تا دراز نشست را شامل می شوند و همچنین محلی برای استفاده از حرکات وابسته به هالتر و یا دمبل می باشند. در مورد میزهای بدنسازی نیز تقریبا شرایط به همین گونه است. یکی از معروف ترین انواع میزها، میز حرکت لاری است. ضمنا در خانواده­ ی میزهای بدنسازی، تجهیزات وابسته با حرکات پرس، تنوع بیشتری دارد.

8 تمرین فوق العاده برای تقویت عضلات پا و کاهش دردهای مرسوم
خواندن

تنوع میزهای پرس، معمولا خود را در تعداد حرکاتی نمایان می کند که یک بدنساز با استفاده از آن میز، قادر به انجامشان می باشد.

بسیاری از افرادی که علاقه مند به انجام ورزش های صبحگاهی و یا حتی انجام کامل حرکات بدنسازی در خانه می باشند، دو گزینه پیش روی خود دارند. گزینه اول که کاربردی تر اما کمی گرانتر است، خریداری یک ست دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی است، در نقطه مقابل اما خریداری یک نیمکت ساده و یک میز پرس چندکاره می تواند گزینه ای اقتصادی تر اما همچنان کاربردی باشد.

 درست است که تجهیزات مدرن و متنوع امروزی در باشگاه های بدنسازی تمام توجه ها را به خود جلب کرده اند، اما همچنان میز و نیمکت بدنسازی گزینه ای است غیر قابل چشم پوشی. اگر اهل ورزش هستید و به ویژه دوست دارید در منزل با کمترین هزینه ورزش بدنسازی را انجام دهید، به شما توصیه می کنیم برای شروع از یک نیمکت و میز چندکاره ساده هم می توان استفاده کرد.

معرفی میز و نیمکت بدنسازی و کارکردهای آنها 1

خرید میز و نیمکت بدنسازی

لوازم و تجهیزات بدنسازی از جمله میز و نیمکت های بدنسازی عرضه شده در وب سایت دلوکس کالا دارای ضمانت اصالت کالا بوده و ضمنا مشاورین ما به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته به صورت آنلاین و تلفنی، پاسخگوی سوالات شما در رابطه با نحوه­ ی انتخاب تجهیزات مورد نیازتان و کاربری موثر آنها، در جهت دریافت بهترین نتایج، هستند. فراموش نکنید که در کنار تمامی جذابیت هایی که ورزش فوق العاده­ ی بدنسازی دارد، بهتر است قبل از آغاز این ورزش و در هنگام انتخاب تجهیزات مورد نیازتان، از یک مربی با تجربه یا مراکز معتبر، اطلاعات پایه را کسب کنید.

این مطلب را بخوانید:

بدنسازی خانگی چیست و من چه گزینه هایی دارم؟

در این سری مقالات شما را با سرفصل هایی در مورد سلامتی، آرامش و تناسب اندام آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *