ورزشی

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید

در این سری مقالات قصد داریم شما را با انواع روش های استفاده صحیح از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های هوازی آشنا کنیم. استفاده از دستگاه های هوازی بهترین و سالم ترین و کم آسیب ترین فعالیت بدنی است که هر فرد نیاز دارد به صورت منظم انجام دهد. دستگاه های هوازی خانگی به ما کمک می کنند که در این زندگی پرمشغله­ ی امروزی بتوانیم در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن، ورزش کرده و سطح عمومی سلامتی بدنمان را در حد استاندارد قرار دهیم. در ادامه نکات استفاده صحیح از دوچرخه ثابت را به شما خواهیم گفت.

پیش از هر چیز با قابلیت های دوچرخه ثابت خود آشنا شوید

دوچرخه ثابت دستگاهی محبوب و با سابقه در میان تجهیزات ورزش های هوازی است. این دستگاه محبوب در فضایی اندک امکانی فوق العاده برای چربی سوزی و تناسب اندام به شما می دهد. کالری مصرفی در هنگام تمرین با دوچرخه ثابت فوق العاده بالا است و شما در کنار یک ورزش لذت بخش، چربی قابل توجه ی نیز از دست می دهید. استفاده منظم از این دستگاه در روحیه ­ی شما نیز اثرگذار بوده و افرادی که در برنامه ای منظم از دوچرخه ثابت استفاده می کنند، روز کاری پر انرژی تری دارند.

دوچرخه های ثابت امروزی برعکس پیشینیان خود، دارای سیستم های پیشرفته کامپیوتری پرکاربردی هستند که آشنایی شما با آنها می تواند تاثیر فوق العاده ای در بهره وری دستگاه داشته باشد. آشنایی با روش استفاده صحیح از دوچرخه ثابت می تواند از خستگی بی ثمر بدن شما به علت استفاده ناصحیح از آن بکاهد و ضمنا آسیب های بدنی را نیز به حداقل برساند. در ادامه در چند گام ساده به شما آموزش می دهیم که چگونه دوچرخه ثابت خود را تنظیم کرده و از آن استفاده کنید.

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید 1

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

  • ابتدا باید با توجه به قد خود، دوچرخه تان را تنظیم نمایید. چند روش ساده برای تنظیم ارتفاع دوچرخه ثابت وجود دارد. مثلا به طور معمول زین دوچرخه ثابت باید دقیقا موازی با خط کمر شلوار ورزشی شما باشد و یا اینکه زاویه­ ی استفاده شما از دستگاه وابستگی کاملی به شدت تمرین انتخابی تان دارد. همان طور که گفتیم مطالعه­ ی دفترچه راهنمای دوچرخه ثابت می تواند شما را با نحوه تنظیم ارتفاع و فاصله زین با فرمان آشنا کند.
  • پیش از آغاز تمرین با پنل دستگاه و ویژگی های آن به طور کامل آشنا شوید. غالب تنظیمات و نام دکمه ها در دوچرخه های ثابت یکسان بوده و تنظیم آنها خیلی پیچیده نیست. در مدل های جدیدتر، دوچرخه ثابت برنامه های متنوع و جذابی به شما پیشنهاد می دهند که از میان آنها می توانید نزدیک ترین برنامه به شرایط جسمانی خود را انتخاب و از آن استفاده کنید.
  • در استفاده از دوچرخه ثابت نیز همچون هر دستگاه هوازی خانگی دیگری، فرآیند گرم کردن و بازسازی بدن را جدی گرفته و زمان کافی برای آن در نظر بگیرید. هرگز در ابتدا و به یکباره فشار زیادی به بدن خود وارد نکنید و حداقل 5 تا 7 دقیقه به آهستگی رکاب بزنید.
با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید 2

نحوه تمرین صحیح با دوچرخه ثابت

  • در هنگام شدت گرفتن تمرین، به زاویه­­ ی بدنتان توجه داشته باشید و هرگز فشار اضافه به زانوهای خود وارد نکنید. فراموش نکنید که در یک ورزش هوازی سلامت، مهمترین رکن ” عدم مواجهه با آسیب جسمی ” است؛ به همین دلیل هرگز فشار مضاعف به بدن خود وارد نکنید.
  • شاید مهمترین اصل در هر ورزشی و به ویژه در استفاده از دستگاه های هوازی خانگی ، توجه به نظم و برنامه ریزی دقیق است. یکی از مهمترین نکات در روش استفاده صحیح از دوچرخه ثابت ، داشتن برنامه منظم و متعهد ماندن به آن برنامه است. به طور مثال و در ابتدای کار می توانید 5 نوبت تمرین 20 الی 30 دقیقه ای داشته و تنها در 5 دقیقه از هر دور تمرین، از حداکثر توان خود استفاده کنید. با گذشت زمان و با تقویت همزمان عضلات بدن شما، کم کم برنامه ­ی خود را تقویت کنید.
شما عاشق این دو وسیله خواهید شد | صندلی ماساژور و تردمیل در خانه
خواندن

امیدواریم با مطالعه ­ی این سری مقالات توانسته باشیم شما را در مسیر سلامتی و تناسب اندام حمایت کرده باشیم. از شما دعوت می کنیم تا این سری مقالات ما را در رابطه با نحوه صحیح استفاده از دستگاه های هوازی از دست ندهید.

این مطلب را بخوانید :

فواید دوچرخه ثابت را بخوانید

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *