ورزشی

با روش های استفاده صحیح از تردمیل آشنا شوید

با روش های استفاده صحیح از تردمیل آشنا شوید

در این سری مقالات قصد داریم شما را با انواع روش های استفاده صحیح از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های هوازی آشنا کنیم. استفاده از دستگاه های هوازی بهترین و سالم ترین و کم آسیب ترین فعالیت بدنی است که هر فرد نیاز دارد به صورت منظم انجام دهد. دستگاه های هوازی خانگی به ما کمک می کنند که در این زندگی پرمشغله­ ی امروزی بتوانیم در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن، ورزش کرده و سطح عمومی سلامتی بدنمان را در حد استاندارد قرار دهیم. در این مطلب به استفاده صحیح از تردمیل خانگی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز با قابلیت های تردمیل خود آشنا شوید

تردمیل قطعا محبوب ترین و پرفروش ترین دستگاه ورزشی دنیا است. شبیه سازی پیاده روی و دویدن، عملکرد فوق العاده ای است که تردمیل ها به ما هدیه داده اند. تردمیل ها این اجازه را داده اند تا ما حتی در آپارتمان های بسیار کوچک نیز بتوانیم تجربه ­ی کیلومترها دویدن داشته باشیم. دستگاه های تردمیل امروزی دارای قابلیت های مختلفی بوده و اکثرا سیستم های هوشمند متعددی دارند. این سیستم ها می توانند شرایط بدنی شما کنترل کرده و در برخی نمونه ها به شما برنامه های ورزشی دقیقی بدهند.

برای آنکه بیشترین بهره را از دستگاه تردمیل خود ببرید، پیش از هر چیز به شما توصیه می کنیم به وسیله دفترچه راهنمای آن، با قابلیت های دستگاه خود به صورت کامل آشنا شده و همچنین با دقت نکات ایمنی استفاده از دستگاه را مطالعه کنید.

3 تمرین ایربایک برای چربی سوزی و افزایش هوازی
خواندن

روش صحیح استفاده از تردمیل

در ادامه و در چند گام ساده به شما می گوییم که بهترین روش استفاده از تردمیل چگونه است.

  • همچون هر ورزشی، دویدن بر روی تردمیل نیز نیاز به گرم کردن دارد؛ بنابراین از ابتدا با سرعت کم ( پیاده روی تند ) آغاز کرده و پس از گرم شدن بدنتان، کم کم سرعت تردمیل را افزایش دهید. از همین ابتدا به شما می گوییم که همیشه نوار وسط تردمیل را برای دویدن انتخاب کرده و هرگز بدون کفش از آن استفاده نکنید.
  • استفاده از تردمیل برای گروه اندکی از افراد می تواند مشکل آفرین باشد. به طور مثال افرادی که دچار مشکلات زانو هستند امکان دارد به وسیله تردمیل و به علت فشار وارده، دچار آسیب گردند. به شما توصیه می کنیم پیش از استفاده از تردمیل و در صورتی که احساس می کنید، دویدن ممکن است آسیب هایی به بدن شما وارد کند، با پزشک خود مشورت کنید.
  • برای دویدن خود برنامه داشته باشید. در ابتدا می توانید یک روز در میان و هر بار به مدت 30 دقیقه پیاده روی و دویدن را آغاز کنید و با گذشت زمان به روزهای استفاده و زمان آن بیافزایید. فراموش نکنید که فشار بیش از حد در هنگام ورزش نیز به اندازه ورزش نکردن می تواند مضر باشد، پس هرگز در ابتدای کار به بدن خود فشاری وارد نکنید.
با روش های استفاده صحیح از تردمیل آشنا شوید 1

راهنمای استفاده از تردمیل

  • فرم صحیح دویدن را بر روی تردمیل رعایت کرده، سر و سینه­ ی خود را صاف و به سمت جلو نگاه دارید. هرگز در هنگام دویدن بر روی تردمیل تمرکز خود را از دست نداده و به اطراف نگاه نکنید. ضمنا همیشه از ضامن ایمنی دستگاه استفاده کنید.
  • انجام ورزش روزانه با تردمیل در هنگام صبح و قبل از آغاز روز کاری می تواند نتایج فوق العاده ای در طول روز شما داشته باشد. افرادی که تنها 20 دقیقه در ابتدای صبح می دوند، روزی به مراتب پر انرژی تر از سایرین دارند.
  • استفاده از تردمیل در بلندمدت می تواند تضمین کننده­ ی سیستم قلب و عروق شما باشد. برای آنکه استفاده از تردمیل حداکثر کارایی خود را برای شما داشته باشد بهتر است در صورتی که دستگاهتان امکان برنامه ریزی ورزشی دارد، بر اساس یک برنامه­ ی مرتبط با وضعیت جسمی خود از آن استفاده کنید.تمامی تردمیل های مدرن دارای سیستم های پیشرفته ­ی برنامه ریزی ورزشی هستند. با صرف کمی زمان به راحتی می توانید برنامه ورزشی دلخواه و اختصاصی خود را به دست آورید

این مطلب را بخوانید :

کالری سوزی تردمیل چقدر است؟

امیدواریم با مطالعه­ ی این سری مقالات توانسته باشیم شما را در مسیر سلامتی و تناسب اندام حمایت کرده باشیم. از شما دعوت می کنیم تا این سری مقالات ما را در رابطه با نحوه صحیح استفاده از دستگاه های هوازی از دست ندهید. تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است.

بتل روپ چیست؟ فواید بتل روپ
خواندن

شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *