ورزشی

کالری سوزی تردمیل چقدر است؟

کالری سوزی تردمیل چقدر است؟ دلوکس کالا

کالری سوزی تردمیل چقدر است؟

یکی از سوالات متداولی که همه در مورد تردمیل دارند این است که کالری سوزی تردمیل موقع استفاده از آن چقدر است. در حقیقت باورغلطی که در مورد تردمیل وجود دارد این است که این دستگاه ها در چربی سوزی تاثیرگذار نیستند!

قطعا این باور درست نیست! درحال حاضر استفاده از دستگاه تردمیل یکی از در دسترس ترین و راحت ترین راه ها برای چربی سوزی است و دویدن به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت فوق العاده تاثیر گذار میباشد.

در مورد این که دقیقا تردمیل چقدر کالری سوزی دارد این مسئله به چند فاکتور مختلف بستگی دارد. بیشتر به وزن خود شخص و البته سرعتی که فرد درحال دویدن یا راه رفتن است.

با اشاره به مقالات معتبر دویدن روی تردمیل برای 20 دقیقه در سرعت 6 کیلومتر بر ساعت مقدار 229 کیلو کالری میسوزاند و در سرعت 8 کیلومتر بر ساعت این عدد حدودا به 300 کیلوکالری میرسد.

همچنین برای سرعت های کمتر شخصی که وزن آن 70 کیلوگرم باشد با پیاده روی در سرعت 5.5 کیلومتر بر ساعت 298 کیلوکالری خواهد سوزاند و همچنین فردی با وزن 84 کیلوگرم با همان سرعت گفته شده 356 کیلوگرم میسوزاند.

کالری سوزی تردمیل چقدر است؟ دلوکس کالا 1

چطور استفاده از شیب تردمیل تاثیر زیادی در چربی سوزی دارد؟

برای کسانی که میخواهند کالری سوزی خود را با استفاده از تردمیل بهبود دهند باید گفت که فقط چند درجه افزایش شیب دستگاه میتواند باعث تغییرات بزرگی شود. شیب دادن به صفحه دویدن تردمیل در هنگام دویدن یا راه رفتن باعث میشود که بدن شما سخت تر تلاش کند.

اهمیت تقویت عضلات شکم
خواندن

با شیب 5% دستگاه فردی با وزن نزدیک به 60 کیلوگرم در سرعت 10 کیلومتر بر ساعت مقدار تقریبی 360 کیلوکالری در نیم ساعت خواهد سوزاند. حالا با افزایش شیب دستگاه به 10% نتیجه کالری سوزی به حدود 420 کیلوکالری خواهد رسید.

بله شاید هر کسی نتواند این مقدار شیب را برای 30 دقیقه تحمل کند ولی اضافه کردن یه مقدار از این نوع تمرین مثلا 15 دقیقه به رمان دویدنتان میتواند تاثیر بسیار زیادی روی کالری سوزی اندام شما داشته باشد.

همچنین باید گفت که استفاده از شیب دستگاه بسیار برای عضلات همسترینگ و پشت پا و ساق ها مفید است و باعث تقویت عضلات شده.

 

ویدیو تمرین حرفه ای کالری سوزی با تردمیل در حالت شیب

 

 

با ما در اینستاگرام همراه شوید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *