ورزشی

فوائد و نحوه صحیح تمرین با دستگاه های هوازی

فوائد و نحوه صحیح تمرین با دستگاه های هوازی

در این سری مقالات قصد داریم شما را با انواع روش های استفاده صحیح از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های هوازی آشنا کنیم. استفاده از دستگاه های هوازی بهترین و سالم ترین و کم آسیب ترین فعالیت بدنی است که هر فرد نیاز دارد به صورت منظم انجام دهد. دستگاه های هوازی خانگی به ما کمک می کنند که در این زندگی پرمشغله­ ی امروزی بتوانیم در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن، ورزش کرده و سطح عمومی سلامتی بدنمان را در حد استاندارد قرار دهیم.

دستگاه های هوازی همچون تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و روئینگ که در این سری مقالات ما به نحوه استفاده صحیح از آنها پرداخته ایم، غالبا دارای سیستم برنامه ریزی ورزشی بوده و استفاده از آنها کار دشواری نیست؛ اما در صورتی که با اصول اولیه ورزش با آنها آشنا باشید، می توانید بهره ای به مراتب بهتر دریافت نمایید.

استفاده از تمامی این دستگاه های هوازی حتی بخشی از برنامه­ ی روزانه­­ ی ورزشکاران حرفه ای نیز می باشد، پس هرگز توانایی های آنها را دست کم نگرفته و سعی کنید با فراگیری روش صحیح استفاده از دستگاه های هوازی بتوانید اندامی مناسب و بدنی سلامت داشته باشید.

فوائد و نحوه صحیح تمرین با دستگاه های هوازی 1

پیش از هر چیز با قابلیت های دستگاه خود آشنا شوید

هرکدام از دستگاه های تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و روئینگ در مدل های مختلف، دارای ویژگی ها و توانایی های متعددی می باشند. پس قبل از هر چیز به شما توصیه می کنیم تا دستگاه خود را از یک مجموعه معتبر خریداری نمایید تا بتوانید از مشاوره­ ی کارشناسان آنها بهره برده و دستگاه هوازی خانگی ­ای تهیه کنید که دقیقا مطابق با نیازها و شرایط جسمی شما باشد. پس از خریداری دستگاه خود حتما و با دقت دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و با نکات ایمنی و نحوه عملکرد دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

دوچرخه ثابت دسته دوم
خواندن

محبوب ترین دستگاه های هوازی خانگی کدامند؟

ما در این سری مقالات، به روش صحیح استفاده از چهار عدد از محبوب ترین دستگاه های هوازی خانگی پرداخته ایم. به شما توصیه می کنیم جهت آشنایی بیشتر با راه های ورزش هوازی صحیح، مقالات زیر را از دست ندهید.

نحوه صحیح و تاثیرگذار استفاده و تمرین با دستگاه تردمیل :

در این مقاله به شما دکمه های اصلی کنترل دستگاه تردمیل را معرفی می کنیم و سپس در چند گام ساده به شما می گوییم که بهترین روش استفاده از تردمیل چیست. در انتهای این مقاله نیز به شما خواهیم گفت چه افرادی نمی توانند از تردمیل استفاده کنند.

نحوه صحیح و تاثیرگذار استفاده و تمرین با دستگاه دوچرخه ثابت :

دوچرخه ثابت یکی از قدیمی ترین دستگاه ها در میان تجهیزات ورزش های هوازی است. این دوچرخه های محبوب می توانند با کمترین آسیب و فشار، کالری قابل توجه ی را مصرف نمایند. ما در این مقاله به شما نحوه استفاده صحیح از دوچرخه ثابت و همچنین برخی از تنظیمات آن را معرفی خواهیم کرد.

نحوه صحیح و تاثیرگذار استفاده و تمرین با دستگاه اسکی فضایی :

اسکی فضایی قطعا جذاب ترین دستگاه در میان تجهیزات ورزش های هوازی است. ورزش با اسکی فضایی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش بوده و در عین حال با استفاده از این دستگاه، شما چربی سوزی را بیشتر تجربه خواهید کرد. آگاهی به روش صحیح استفاده از دستگاه اسکی فضایی می تواند نتایجی ایده آل در تناسب اندام شما به وجود آورد.

فوائد و نحوه صحیح تمرین با دستگاه های هوازی 2

نحوه صحیح و تاثیرگذار استفاده و تمرین با دستگاه روئینگ :

در میان تمامی دستگاه های هوازی، روئینگ تنها دستگاه دو کاره است. روئینگ ها با طراحی فوق العاده­ شان، دستگاهی هوازی – قدرتی هستند. کار با روئینگ پیچیده نیست اما بسیاری از افراد در اولین مواجهه با این دستگاه، آگاهی چندانی به روش استفاده صحیح از از روئینگ ندارند.

آشنایی با 15 عدد از تاثیرات تمرین با دستگاه روئینگ
خواندن

ما در این مقاله به صورت کامل روش صحیح استفاده از روئینگ را به شما آموزش خواهیم داد تا علاوه بر انجام یک ورزش هوازی فوق العاده بتوانید به خوبی عضلات بالا تنه ­ی خود را نیز تقویت کنید.

این مطلب را بخوانید:

اهمیت رژیم بدنسازی در حفظ تناسب اندام و عضله سازی

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه ­ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای ضمانت کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *