ورزشی

با سه تمرین دوچرخه ثابت برای سوزاندن چربی و لاغری آشنا شوید

با سه تمرین دوچرخه ثابت برای سوزاندن چربی و لاغری آشنا شوید

فارغ از آن که به هر دلیلی یک دوچرخه ثابت خریده باشید، باید به شما بگوییم یکی از سالم ترین راهکارهای ورزش در خانه و همچنین سلامتی و تناسب اندام را انتخاب کرده اید. دوچرخه ثابت و تمرینات دوچرخه ثابت به شما در هر وضعیت فیزیکی کمک می کند تا بتوانید بدون آن که فشار مازادی به بدنتان وارد کنید، حجم بالایی از کالری را در هر جلسه‌ی تمرین بسوزانید. البته نباید فراموش کرد که نگاه شما همچون هر ورزش و تمرین بدنسازی دیگری می بایست به استفاده از دوچرخه ثابت و انجام تمرینات دوچرخه ثابت ، متعهدانه و منظم باشد. پس اگر قصد لاغری و سوزاندن چربی های اضافه را با دوچرخه ثابت دارید، باید در انجام آن مصمم باشید.

ما در این مقاله قصد داریم به ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن، شما را با سه تمرین فوق العاده برای چربی سوزی و لاغری به کمک دوچرخه ثابت آشنا نماییم.

1- 20 دقیقه تمرین مقاومتی با شدت های مختلف از آسان تا متوسط و سخت

سال ها است که این موضوع توسط مربیان باتجربه‌ی ورزشی و کارشناسان متخصص در این زمینه اثبات شده است که هر گونه تمرین ورزشی با وارد کردن میزان متغیری از فشار، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به یک تمرین پایدار و یکنواخت در همان بازه زمانی دارد.

به بیان ساده تر این که ضربان قلب و حجم تنفس شما می بایست در طول یک جلسه‌ی تمرین، چنین بار تغییر داشته باشد و این تغییر، کلید لاغری به کمک تمرینات دوچرخه ثابت است.

با سه تمرین دوچرخه ثابت برای سوزاندن چربی و لاغری آشنا شوید 2

در این تمرین پیشنهادی، سه مرحله‌ی مختلف طراحی شده است :

3 تفاوت ورزش هوازی و بدنسازی در سلامتی بدن شما
خواندن

گام اول : دوچرخه سواری سبک

در این مرحله با یک سرعت ثابت و البته با فشاری محدود، شروع به رکاب زدن کنید و تمرینات دوچرخه ثابت خود را با کمترین فشار آغاز کنید. فشار وارده به بدن شما در این مرحله باید به گونه ای باشد که قادر باشید چندین ساعت و بدون خستگی آن را تکرار کنید. این بخش چیزی در حدود 5 دقیقه به طول می انجامد.

گام دوم : تمرین با فشار متوسط

فشار همچنان می بایست قابل تحمل بوده اما باید بار آن را بر روی عضلات خود احساس کنید. باید کمی ضربان قلب و شدت تنفستان افزایش یافته، به گونه ای که پس از 10 دقیقه انجام این مرحله، به راحتی نتوانید یک جمله‌ی طولانی را یک جا بیان کنید و احتیاج به جمع کردن نفس خود داشته باشید. نباید فراموش کنید که این بخش از تمرینات دوچرخه ثابت اهمیت بالایی دارد و بدن شما همچنان در مرحله‌ی گرم کردن و مطابقت پذیری با تمرینات است.

گام سوم : شروع تمرین پر فشار برای 5 دقیقه

حالا باید در این 5 دقیقه به شدت احساس خستگی کنید و به هیچ وجه این تمرین و میزان فشار وارد شده نباید اندک باشد. فشار را بر روی دوچرخه ثابت بر روی میزان متوسط رو به بالا و ماکسیمم قرار دهید و تلاش کنید 5 دقیقه تمرین خود را به صورت کامل انجام دهید. در دقایق پایانی فشار را باز هم افزایش دهید به گونه ای که تمام انرژی باقی مانده در بدنتان را در مدت 1 دقیقه تخلیه نمایید.

فواید پینگ پنگ برای سلامتی
خواندن

تمرین اول معرفی شده، بهترین سبک تمرین ورزش کردن با دوچرخه ثابت است که تمامی کارشناسان متبحر ورزشی در رابطه با آن، اتفاق نظر دارند.

2- تمرینات دوچرخه ثابت با هدف قرار دادن رسیدن به میزان معینی از ضربان قلب

ضربان قلب شما و رسیدن به یک میزان معین، طبیعی ترین سیگنال برای اطمینان خاطر از انجام صحیح تمرینات دوچرخه ثابت است. هر شخصی با آمادگی جسمانی مختلف، میزان معین و دقیقی برای ضربان قلب خود در هنگام تمرین دارد. رسیدن به این میزان حداکثری یعنی آغاز سوزاندن چربی و کالری سوزی حداکثری. در نتیجه برای این تمرین، شما نیازمند یک دستگاه مانیتور برای ضربان قلب خود هستید که البته در غالب دوچرخه های ثابت وجود دارند.

مدیریت این ورزش بسیار ساده بوده و شما می بایست در یک جلسه‌ی تمرین 20 دقیقه ای، چندین بار از میزان 50 درصد ضربان قلب حداکثری خود، تا نزدیک 85 درصد رسیده و سپس با کاهش فشار تمرین، میزان ضربان قلب را بر روی 50 تا 60 درصد آورده و دوباره این سیکل شدت و کاهش بخشیدن به میزان ضربان خود را تکرار کنید.

در هر جلسه‌ی تمرین، 5 تا 7 مرتبه این سیکل را تکرار کنید.  

تمرینات دوچرخه ثابت

3- تمرینات دوچرخه ثابت – کوتاه مدت و بسیار پر فشار

این سبک از تمرین در بسیاری از ورزش ها مرسوم شده و متخصصان بسیاری به تاثیر آن در مصرف کالری و چربی سوزی اعتقاد دارند. فرمول این نوع تمرین بسیار ساده است.

به جای آن که در طول یک جلسه‌ی 20 دقیقه ای 300 کالری بسوزانید، تنها در 5 دقیقه این میزان کالری را مصرف خواهید کرد. سبک این تمرینات دوچرخه ثابت دقیقا مشابه با تمرین اول است؛ اما تفاوت در آن جایی است که شما در یک بازه‌ی 5 تا 10 دقیقه ای، تنها 2 تایم 30 ثانیه ای برای تمرین سبک فرصت دارید و می بایست در باقی مدت تمرین، ضربان قلب خود را بر روی حداکثر میزان ممکن نگاه دارید. این تمرین برای شروع مناسب نبوده و به افراد تازه کار توصیه می کنیم حداقل به مدت 2 ماه آمادگی جسمانی خود را به کمک انجام تمرین اول ارتقاء داده و سپس به این تمرین پر فشار روی بیاورند.

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید
خواندن

البته همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، تقریبا هیچ گونه خطر آسیب دیدگی در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت بدن شما را تهدید نمی کند؛ اما برای آن که از کشیدگی عضلات جلوگیری کنید و یا از دلزدگی تمرین با دوچرخه ثابت خود پیشگیری کنید، بهتر است کمی بدن خود را به تمرینات دوچرخه ثابت عادت داده و سپس از این تمرین موثر استفاده نمایید.

این مطلب را بخوانید :

بهترین راهکار برای ورزش های هوازی در منزل

در صورتی که تمرینات خود با دوچرخه ثابت را جدی بگیرید، شما قادر خواهید بود به ساده ترین و جذاب ترین شکل ممکن، از شر چربی های مضاعف، با روشی سلامت رها شوید.

منبع : self.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *