ماساژ

ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند؟

ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند

در هر دو سطح روانی و جسمی، یک جلسه ماساژ خوب می تواند احساس بسیار خوبی را در بدن و مغز شما ایجاد کند و درد قابل توجهی را در بدن شما تسکین دهد. ماساژ چه به صورت خود درمانی یا توسط یک ماساژور یا فیزیوتراپ وارد انجام شود فواید زیادی برای شما خواهد داشت، انجام ماساژ درمانی برای فتق دیسک مزایای زیادی دارد. در ادامه با موضوع ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند با ما همراه باشید.

چه کسی می تواند ماساژ درمانی را ارائه دهد؟

ماساژ درمانگرها به خوبی آموزش دیده اند و به خاطر “دست های باهوش” خود در رسیدگی به نواحی مشکل دار و دارای درد شناخته شده اند.

با این حال، یک ماساژ درمانگر یا ماساژور تنها فردی نیست که می تواند یک ماساژ خوب روی بدن شما انجام دهد. فیزیوتراپیست ها نیز در زمینه ماساژ عمیق و تکنیک های دستی آموزش دیده اند.

یکی دیگر از گزینه های قابل قبول این است که از حس خود یا هدایت یک فرد مورد اعتماد خود برای انجام ماساژ پیروی کنید. هیچ راه درستی وجود ندارد تا زمانی که جلسه ماساژ شما احساس آرامش برایتان به همراه داشته باشد!

فواید عمومی ماساژ

انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد. صرف نظر از نوع، مزایا و فواید آن ها همیشه مشابه هستند.

گردش خون را بهبود می دهد

هر زمان که آسیب یا ناحیه دردناکی وجود داشته باشد، افزایش جریان خون می تواند به بهبود بهینه کمک کند. این مسئله برای عضلات دردناک و گرفته اطراف فتق دیسک نیز مفید است.

ایجاد حس خوب در بدن شما

قدرت لمس انسان شگفت‌انگیز است، به ‌علاوه حرکات ریتمیک ناشی از ماساژ، اندورفین‌های بدن را آزاد می‌کند. این هورمون ها احساس رضایت و سلامت بدن را افزایش می دهند و همچنین مقابله با درد و روند بهبودی را آسان تر می کنند.

کاهش هورمون استرس

استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از آسیب دیدگی می تواند از بهبودی مناسب بدن جلوگیری کند. بدون مدیریت صحیح استرس، می تواند منجر به یک مشکل مزمن طولانی مدت در ارتباط با فتق دیسک شود.

آرامش

ماهیچه‌ ها و عضلات در اثر آسیب فتق دیسک ، گرفته و سفت می‌شوند. این ماهیچه های سفت می توانند کل مشکل شما را تشدید کنند و بازگشت به فعالیت های روزانه را سخت کنند.

فواید روکش صندلی ماساژور برای سلامتی بدن
خواندن

بهبود انعطاف پذیری

فتق دیسک می تواند منجر به سفتی مفاصل و عضلات در سراسر بدن شود. بهبود حرکت در ستون فقرات و سایر قسمت های آسیب دیده بدن، مانند شانه ها یا باسن، می تواند به بازیابی عملکرد و حرکت کمک کند.

ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند؟

چه زمانی برای فتق دیسک ماساژ بگیرید؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تصمیم بگیرید ماساژ برای فتق دیسک ، برای شما نیز مناسب است.

سفتی یا درد عمومی عضلات و مفاصل

احساس اضطراب، استرس و حتی افسردگی

مشکل در انجام فعالیت های روزانه به دلیل سفتی و درد

تجربیات خوب گذشته شما از ماساژ

چرخه درد ضعیف: سفتی باعث اجتناب از حرکت می شود که به نوبه خود باعث سفتی و درد بیشتر در طول زمان می شود.

فتق دیسک شما کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد

بهترین نوع ماساژ برای فتق دیسک چیست؟

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق یک گزینه عالی برای درمان آن نقاط سرسخت، سفت و دردناک است. هنگامی که ماساژ عمیق به درستی انجام شود، در مقایسه با سایر تکنیک ها، بیشترین ترشح اندورفین را خواهد داشت و آن را افزایش می دهد.

معمولاً برای هدف قرار دادن مناطق مشکل دار خاص در عضلات یا فاسیا (لایه های سخت، ضخیم و بافت همبند که لایه ها را جدا می کند و عضله را احاطه می کند) استفاده می شود.

به یاد داشته باشید، ماساژ بافت عمیق می تواند به خودی خود منجر به درد شود. این درد و گرفتگی باید با علائم اصلی درد شما متفاوت باشد.

علائم اصلی درد را نباید تشدید کرد. در عوض، گروه‌های عضلانی و مفاصلی که در طول ماساژ روی آنها متمرکز شده‌اند ممکن است درد جزعی داشته باشند.

در صورت درد، استفاده از روش‌های دیگر ممکن است به عنوان کمکی در روند بهبودی مفید باشد. ماساژ را با کرم های مخصوص درد، گرمایش و سرمایش برای تسکین بیشتر ترکیب کنید.

ماساژ درمانی نقطه

درمان نقطه ای تکنیکی است که به طور خاص به گره های عضلانی در بدن می پردازد. این گره ها بخش های کوچکی از عضله هستند که به معنای واقعی کلمه به دلیل استفاده بیش از حد، وضعیت نامناسب، درد مزمن و سایر عدم تعادل «جمع شده اند».

ماهیچه‌ های ما برای تحمل تنش و کشش تا زمانی که اجازه داشته باشند به طور دوره‌ ای به حالت اولیه خود بازگردند، مانند یک نوار لاستیکی هستند.

ماساژ چگونه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند
خواندن

زمانی که زمان استراحت کمی وجود داشته باشد یا فشار زیادی وجود داشته باشد، بخش‌های کوچکی از عضله آسیب ‌دیده به یک آشفتگی بزرگ از فیبرهای عضلانی تبدیل می‌شوند. این مسئله جریان خون را در ناحیه محدود می کند و مشکل را حتی در زمانی بیشتر ادامه می دهد.

برای رسیدگی به این نواحی، برای مدت طولانی (معمولاً 1-5 دقیقه) مستقیماً روی گره عضلانی فشار وارد می شود. این اساسا یک “تنظیم مجدد” یا دکمه ریست برای فیبرهای عضلانی است. با اعمال فشار، نواحی اطراف مملو از خون می‌شود و با شل شدن فیبرهای عضلانی، موقعیت بهتری را ایجاد می‌کند.

تا زمانی که بتوانید در طول فرآیند آرام بمانید، این تکنیک به راحتی با ابزارهای مناسب قابل اجراست.

تمرینات فوم رولر

فوم رولر گهگاه توسط متخصص ماساژ استفاده می شود، اما معمولاً این یک گزینه خوب برای زمان ماساژ شخصی در خانه یا باشگاه است. می توانید غلتک یا فوم رولر شخصی خود را با قیمت مناسب خریداری کنید یا آنها را در سالن ورزشی محلی خود پیدا کنید.

فوم رولر ها برای حرکات ریتمیک آهسته در امتداد گروه های عضلانی بزرگ، عمدتاً عضلات پاها و وسط تا بالای کمر، بهترین عملکرد را دارند. همچنین یک ابزار عالی برای کشش قفسه سینه برای رفع مشکلات وضعیت بدن است.

ماساژ سرد و گرم

گرما و سرما درمانی هر دو گزینه های عالی برای تقویت آرامش و تسکین درد هستند. آن را با ماساژ ترکیب کنید و ابزاری قدرتمند برای احساس بهتر در بدن خود خواهید داشت.

یک ماساژ درمانگر ممکن است سنگ های داغ را امتحان کند، اتاق را در دمای خاصی نگه دارد یا جلسه شما را با گرما یا سرما به پایان برساند.

گرما معمولاً بهتر تحمل می شود، اما سرما یک گزینه عالی برای آسیب دیدگی جدید کمر است که التهاب زیادی دارد.

شما همچنین می توانید از ابزارهای خانگی ماساژ خود برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید و در عین حال از تمام مزایا بهره مند شوید.

ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند (3)
ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند؟

طب فشاری

طب فشاری یک گزینه درمانی سنتی است که از ابزار، انگشتان، آرنج و زانو برای اعمال فشار به نواحی خاصی از بدن استفاده می کند.

خرید انواع صندلی ماساژور در مشهد
خواندن

هنگامی که از آن برای فتق دیسک استفاده می شود، متخصص طب فشاری بر روی تسکین درد، استرس، و ارتقای احساس خوب کلی بدن از طریق انتشار و هدایت مجدد «انرژی» مناسب تمرکز می کند.

تشک های طب فشاری برای خانه تمرکز کمتری روی نواحی خاص دارند، اما برای تقویت گردش خون و تسکین درد از طریق نقاط فشار در سرتاسر پشت عالی هستند.

هر درمانی که باعث افزایش گردش خون شود قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

تمرین ماساژ فتق دیسک با امنیت کامل

هنگام شرکت در ماساژ، راحتی مهم است. در حالی که ممکن است کمی ناراحتی یا درد رخ دهد، کلید این است که بتوانید آرام بمانید.

اگر فشار بیش از حد باشد، می تواند منجر به گرفتگی بیش از حد عضلات شود و در واقع مشکل را بدتر کند. توانایی شما در آرامش حین ماساژ باید معیاری باشد که می توانید آن ماساژ را انجام دهید یا خیر.

به بدن خود گوش دهید و متوجه شوید که ماساژ سخت تر بهتر نیست.

اگر تکنیک ماساژ یا موقعیتی که در آن قرار دارید علائم عصبی را افزایش می دهد، مانند سوزن سوزن شدن، درد تیر کشیدن یا پریدن عضلات، حالت بدن را دوباره تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید.

مراقب اضطراب خود باشید. اگر نمی توانید حین ماساژ آرامش داشته باشید این ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد. سایر روش ها و گزینه های درمانی برای تسکین درد مانند مراقبت های کایروپراکتیک یا فیزیوتراپی را امتحان کنید.

این مطلب را نیز بخوانید :

ترکشن گردن و فواید آن چیست؟

جمع بندی ( ماساژ چگونه به درد دیسک کمک می کند؟ )

دلیلی وجود دارد که ماساژ برای درمان انواع بیماری ها امتحان خود را پس داده است. ماهیچه های سرتاسر بدن به خصوص زمانی که درد همراه با برآمدگی دیسک وجود دارد سفت و منقبض می شوند.

هنگام بهبودی فتق دیسک دردناک، ماساژ یک مکمل عالی برای درمان های دیگر است تا شما را به مسیر زندگی بازگرداند که می توانید به طور کامل فعالیت های روزمره را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *