ماساژ

ترکشن گردن و فواید آن چیست؟

ترکشن گردن و فواید آن چیست؟

ترکشن گردن نوعی کشش است که اغلب برای گردن درد استفاده می شود، این روش یکی از بهترین راه ها برای کاهش درد های گردن بوده و فواید آن بسیار است.

ترکشن گردن چیست؟

اصطلاح ترکشن می تواند به معنای متفاوتی در مراقبت های بهداشتی باشد، اما به طور کلی به استفاده از نیروی کششی برای درمان مشکلات مفصلی، استخوانی یا ماهیچه ای اشاره دارد. این روش اغلب در فیزیوتراپی یا ارتوپدی برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

اسپاسم عضلانی طولانی مدت

دررفتگی

شکستگی

دفرمه شدن

ترکشن معمولاً روی گردن، ستون فقرات، بازوها، پاها و لگن برای کمک به مشکلات عضلانی، مفصلی یا استخوانی استفاده می شود.

مفهوم ترکشن از نیرو یا نیروی متقابل برای کشیدن در جهت مخالف استفاده می کند. این معمولاً شامل کشیدن به یک طرف و تنظیم تخت یا استفاده از وزن بدن به عنوان وزنه تعادل در جهت دیگر است.

این روش اغلب برای اندام های شکسته استفاده می شود. ممکن است فردی را دیده باشید که پایش پیچیده شده، و به یک سیستم قرقره با وزنه متصل و در هوا آویزان است.

قرقره به کشیدن در یک جهت کمک می کند و وزن بدن شما به سمت مخالف کشیده می شود. این اغلب برای کمک به تراز کردن استخوان ها برای بهبودی مناسب انجام می شود.

ترکشن گردن نیز از نیروی کششی روی گردن استفاده می کند. این روش معمولاً حرکات کششی یا سایر ورزش هایی هستند که برای تسکین گردن درد استفاده می شوند. همچنین گاهی اوقات می توانند شامل دستگاه هایی باشند که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید.

فواید صندلی ماساژور برای ذهن
خواندن

سه نوع ترکشن گردن وجود دارد که در زمان های مختلف استفاده می شود.

ترکشن دستی گردن :

این کار با استفاده از دستان درمانگر شما انجام می شود تا سر و گردن شما را به آرامی از بدن شما دور کند. آنها سر شما را به مدت 10 ثانیه نگه می دارند و سپس به آرامی رها می کنند. آنها ممکن است چندین بار در زوایای مختلف این کار را انجام دهند.

از این نوع کشش برای :

برای تشخیص وضعیت گردن شما

در طول ماساژ یا فیزیوتراپی برای کشش آرام عضلات

در طول تنظیم بدن در کایروپراکتیک

برای تسکین درد

ترکشن مکانیکی گردن:

در این نوع کشش، در حالی که دراز کشیده اید، یک مهارکننده به سر شما متصل می شود. درمانگر شما این مهارکننده را به دستگاه متصل می کند و از ترکشن برای کشش سر و گردن شما از بدن استفاده می کند.

این نوع ترکشن همچنین می تواند شامل یک دستگاه Halo یا انبر گاردنر-ولز باشد که از حلقه ای که به جمجمه چسبانده شده است استفاده می کند.

اینها را می توان برای پوشیدن طولانی مدت به یک جلیقه وصل کرد تا به تثبیت گردن کمک کند، یا به یک مهارکننده وصل شود. سپس یک ماشین یا وزنه به هالو اعمال می شود تا کشش را فراهم کند.

ترکشن گردن و فواید آن چیست؟ (2)

ترکشن گردن روی در :

این نوع ترکشن گردن در مطب درمانی یا در خانه استفاده می شود. یک مهار یا بند بالشتکی به سر و گردن شما بسته شده است.

مهارکننده سپس به یک سیستم طناب و قرقره بر روی یک در متصل می شود. گاهی اوقات وزنه ای به انتهای طناب اضافه می شود یا می توانید به صورت دستی طناب را بکشید تا گردن کشیده شود.

راهنمای خرید روغن ماساژ اصل ؛ از کجا بخریم؟
خواندن

فواید ترکشن گردن

ترکشن گردن در تنظیمات فیزیوتراپی، اورژانس و گاهی اوقات در خانه استفاده می شود. این روشی غیرتهاجمی برای تثبیت شکستگی ها یا دررفتگی های گردن و ستون فقرات در نظر گرفته می شود. همچنین برای:

آرتروز

اعصاب گرفته شده

بیماری دیسک گردن

ناهماهنگی استخوان

اسپوندیلوز یا بیماری دیسک دژنراتیو ستون فقرات

تنگی یا باریک شدن فضای نخاعی

اسکولیوز

همچنین ترکشن گردن مزایای خاصی دارد، از جمله:

کاهش اسپاسم عضلانی

جلوگیری از کوتاه شدن و انقباض عضلات

کاهش فشار

کمک به بازگرداندن جریان خون و عملکرد عصبی

ثابت نگه داشتن گردن

اصلاح ناهنجاری ها و دفرمه شدن

استراحت دادن به مصدومیت ها

تسکین درد

افرادی که مشکلات گردن دارند گاهی اوقات ممکن است بی حسی و گزگز در بازوها و پاها احساس کنند و درد زیاد و علائم دیگر داشته باشند.

به طور کامل مشخص نیست که ترکشن گردن چگونه کمک می کند، اما تصور می شود که قرار گرفتن در کشش می تواند مقداری از فشار روی عصب را کاهش دهد و به آرامش عضلات کمک کند، که باعث تسکین می شود.

گاهی اوقات ترکشن در زمان و یا خارج از زمان دوره های استراحت استفاده می شود. این ممکن است جریان خون بیشتری را به اعصاب شما برساند. این نوع ترکشن بیشتر برای بیماری دژنراتیو دیسک و زمانی که گردن شما به خوبی حرکت نمی کند استفاده می شود.

مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ
خواندن

کشش پایدار از وزنه یا نیرو، برای مدت زمان طولانی تری، معمولاً تا 1 ساعت، استفاده می کند. این روش بیشتر برای دردهای عضلانی و فتق دیسک استفاده می شود.

ریسک های ترکشن :

مشکلات ناشی از ترکشن گردن نادر و بسیار کم است. افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند احتمالاً نباید از این درمان استفاده کنند. این شامل:

تورتیکولی

آنوریسم آئورت

پوکی استخوان

تومور نخاع

اضطراب عمده

فشار خون بالا و درمان نشده

آسیب یا جراحی اخیر گردن

بارداری

فیزیوتراپ یا پزشک شما تصمیم خواهد گرفت که آیا باید از ترکشن گردن استفاده کنید و آیا یک دستگاه ترکشن در خانه ایده خوبی است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید :

4 راه برای تقویت سلامت مغز در صورت ابتلا به روماتیسم مفصلی

اگر در طول ترکشن گردن هر یک از علائم زیر را داشتید، باید فورا کار را متوقف کنید و توسط پزشک معاینه شوید:

سر درد

درد عصبی در اندام های شما

درد به طور ناگهانی از بین می رود

علائم عصبی ( ضعف عضلانی – بی حسی – غش کردن – گیجی – از دست دادن بینایی –  لرزش – تشنج )

ترکشن گردن یکی از راه ‌های عالی برای کمک به گردن درد و سایر مشکلات این چنین است. ماهیچه ها و بافت ها و ستون فقرات شما به آسیب حساس هستند، بنابراین بهتر است ابتدا از پزشک خود مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *