ماساژ

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن

استفاده از لوشن بدن یا لوسیون ماساژ بدن یکی از ارزان ‌ترین راه های رسیدگی به پوستتان است. این روزها کمتر روش هایی باقی مانده است که به کمک استفاده از آن، طراوت و تازگی را دوباره به پوستتان بازگردانید.

لوشن های بدن مدت ها است یکی از ارزان ترین روش های رفع خشکی پوست پس از حمام است. لوشن های با کیفیت معمولا دارای رایحه و اسانس هایی هستند که این مواد نیز بصورت جداگانه می توانند به طراوت پوست شما کمک کنند.

ویژگی های جذاب لوسیون های بدن ( که در ادامه این مقاله به 7 مورد از آنها اشاره خواهیم کرد ) باعث شده است تا بسیاری از افرادی که ماساژ دریافت می کنند ترجیح دهند از این لوسیون ها استفاده کنند.

لوسیون ماساژ بدن علاوه بر رفع خشکی پوست و بازگرداندن چربی طبیعی آن می تواند فواید زیادی از جمله موارد زیر داشته باشد، برخی از فواید استفاده از لوسیون ماساژ:

  • رفع خشکی و سختی بخش هایی از پوست مانند آرنج و پاشنه
  • رفع زبری پوست به ویژه برای افرادی که پوست خشکی دارند
  • بازگشت زیبایی به پوست های ترک ترک شده و دارای مشکلات زیبایی
  • آب رسانی و بازگشت انعطاف به پوست های آسیب دیده

ضمنا در صورتی که با لوسیون ماساژ بدن یک ماساژ کامل دریافت نمایید باعث خواهد شد تا پوست دست و پای شما هم طراوت و تازگی داشته باشد. بسیاری از لوشن های بدن می توانند تاثیری همچون کرم دست و پا داشته باشند.

بسیاری از خواص لوشن های سنتی بدن و لوسیون های ماساژ بدن یکسان هستند و قالب تفاوت ها در کیفیت اسانس های مورد استفاده و چگالی چربی مایع است.

در ادامه شما را با 7 ویژگی و فواید استفاده از لوسیون ماساژ آشنا خواهیم کرد؛ پس همراه ما باشید.

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن (2)

آبرسانی به پوست های خشک

آب و هوای محل سکونت ما تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت پوست ما دارد. به همین علت به افرادی که در مناطقی با آب و هوای سخت هستند ( گرم خشک – سرد خشک – بادهای شدید ) توصیه می شود به صورت روزانه از لوسیون بدن استفاده کنند. بهتر است این افراد همچنین در هنگام دریافت ماساژ از لوسیون ماساژ بدن استفاده کنند.

تنوع لوسیون های ماساژ باعث شده است تا شما دایره گسترده ای از انتخاب را در هنگام خرید این محصول داشته باشید.

ما در مقالات متعددی شما را با انواع رایحه ها و اسانس های ماساژ آشنا کرده ایم؛ مطالعه این مقالات می تواند شما را به صورت کامل با ویژگی های اسانس ها و روغن های مختلف آشنا نماید.

این موضوع برای افرادی که پوست حساس دارند نیز می تواند بسیار موثر باشد. این افراد در معرض تعریق یا حتی حرارت بیش از حد فضای داخلی هم دچار حساسیت پوستی می گردند. به این گروه از افراد توصیه می شود برای دریافت ماساژ حتما از لوسیون ماساژ بدن استفاده کنند. البته بهتر است در هنگام انتخاب لوشن در رابطه با میزان حساسیت زایی آن توجه بیشتری داشته باشند.

لوسیون های بدن با کیفیت می توانند با نفوذ به عمق پوست علاوه بر ایجاد طراوت پوست شما را هم به خوبی تغذیه نمایند.

در انتهای این بخش به شما توصیه می کنیم برای داشتن پوستی زیبا و عاری از هر گونه خشکی، حتما از لوسیون بدن برای دریافت ماساژ استفاده کنید.

فواید صندلی ماساژ برای سلامت
خواندن

بازسازی خشکی های موضعی و نقاط خشک پوست

در کنار خشکی عمومی پوست بدن که یک مشکل فراگیر است بسیاری از افراد حتی با دارا بودن پوست های چرب از خشکی های موضعی در برخی از نقاط بدن رنج می برند. این خشکی ها که بیشتر خودشان را در ناحیه آرنج و زانو نشان می دهند می توانند به مرور به سایر بخش های حساس پوست شما هم تسریع یابند.

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان زیبایی و پوست توصیه می کنند که مراقب های پوستی را یک امر همیشگی بدانید. استفاده از لوشن بدن یا لوسیون ماساژ بدن می تواند احتمال این خشکی های موضعی را به حداقل برساند.

ضمنا لوسیون های ماساژ با کیفیت این قابلیت را دارند که پوست آسیب دیده این نواحی را به مرور زمان ترمیم نمایند.

اگر به استفاده مستمر و منظم این لوسیون ها متعهد بمانید در دوره ای کوتاه مدت می توانید سلامت کامل پوست خود را برای همیشه تثبیت نمایید.

از فواید استفاده از لوسیون ماساژ رفع تدریجی سلولیت های پوستی

سلولیت ها نه تنها نشانه ای ناخوشایند از انباشت چربی هستند بلکه ظاهری نازیبا نیز دارند. بسیاری از افرادی که از وجود سلولیت رنج می برند به کمک لوسیون های بدن براق، ظاهر آن را تا حد زیادی پوشش می دهند.

لوسیون ماساژ بدن خوش کیفیت می تواند پوشش دهی مناسبی به پوست شما دهد. این گروه از لوسیون ها می توانند به خوبی نواحی دارای سلولیت را از نظر ظاهری زیبا نشان دهند.

یک خبر خوب اینکه در صورتی که به صورت منظم با استفاده از لوسیون ماساژ دریافت کنید؛ بسیاری از انواع سلولیت ها امکان درمان دارند. جالب است بدانید که ماساژهای مخصوصی برای رفع سلولیت نیز وجود دارد.

علاوه بر درمان سلولیت، از فواید استفاده از لوسیون ماساژ می تواند بسیاری از انواع پینه ها را هم درمان نماید. البته نباید فراموش کنید که برای درمان قطعی پینه های جدی تر می بایست به پزشک مراجعه کنید.

احساس خوب – بوی خوش

بسیاری از ما عاشق احساس خوش آیند لوسیون بر روی پوست مان هستیم. لطافتی دوست داشتنی در کنار رایحه ای بسیار خوش. ضمنا ماساژ اندام و عضلات خسته بدن پس از یک روز طولانی با لوسیون ماساژ بدن لذت بخش و آرامش آفرین است.

تنوع رایحه لوسیون های بدن باعث شده است تا هر شخص با هر سلیقه ای بتواند عطر آرامش بخش خود را بیابد. البته نباید فراموش کنید که در لوسیون های با کیفیت این اسانس های خوش رایحه دارای خواص طبیعی نیز هستند. خواصی که هر کدام از آنها می توانند به جسم و ذهن شما آرامش بخشند.

به خود آرامش هدیه دهید

بر خلاف بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی لوسیون ها تنها کاربردهای درمانی و زیبایی ندارند. حتی اگر پوستی کاملا سلامت و زیبا دارید با استفاده از لوسیون ماساژ بدن یک ماساژ آرامش بخش را تجربه کنید. شما می توانید این لوسیون ها را جایگزین روغن های ماساژ مرسوم نمایید.

بهترین نوع ماساژ چیست؟
خواندن

حتی لوسیون ها قابلیت حرارت دیدن را نیز دارند. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید از یک ماساژ لذت بخش با استفاده از گرمای مطبوع لوشن بهره مند شوید.

این ماساژ استرس را از ذهن شما دور کرده، به ماهیچه های شما آرامش را بازمی گرداند و با کمک ترشح آندروفین احساس فوق العاده ای در شما ایجاد می کند.

مکمل زیبایی شما

بسیاری از بانوان پس از اصلاح به شدت از خشکی پوست خود رنج می برند. در میان آقایان و به ویژه مردان ورزشکار نیز احساس خشکی پوست پس از دوره های بدنسازی امری طبیعی و البته آزار دهنده است.

اگر کمی بیشتر فکر کنیم موقعیت های فراوانی را به خاطر می آوریم که خشکی و سختی پوست ما را آزار می دهد. اولین انتخاب بسیاری از ما در این مواقع استفاده از کرم های مرطوب کننده است. اما جالب است بدانید که لوسیون های بدن علاوه بر مزیت آبرسانی به پوست می توانند مدت زمان بیشتری چربی ایجاد شده را پایدار نمایند.

تحقیقات بسیاری نشان می دهد افرادی که برای یک دوره طولانی پس از ایجاد احساس خشکی بر روی پوست خود به دلایل آرایشی یا ورزشی از لوسیون های بدن به جای کرم های مرطوب کننده استفاده کرده اند تجربه بهتری داشته اند.

این تجربه‌ی بهتر، به طور مشخص یعنی تداوم سلامت پوست برای دوره زمانی طولانی تر و البته با میزان کمتر هزینه و مصرف محصولات جایگزین.

مزایای لوسیون ماساژ

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن (3)

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم فواید استفاده از لوسیون ماساژ در حال حاضر یکی از ارزان ترین راه ها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست شما است. در حالی که بسیاری از محصولات بهداشتی به ویژه در حوزه‌ی سلامت پوست قیمت های بسیار بالایی دارند اما لوشن های بدن به حجم بالا و قابلیت آبرسانی مناسب همچنان یک گزینه اقتصادی و کارا برای محافظت از پوست هستند.

لوسیون های بدن با کیفیت که از روغن های طبیعی بهره می برند به علت غنی بودن از چربی های مفید به سرعت چربی از دست رفته پوست را جبران می کنند. نکته کاربردی در رابطه با این لوسیون ها ماندگاری بسیار بیشتر آنها در عمق پوست است. دقیقا به همین علت بسیاری از لوسیون ها از کرم های معمول ماندگاری بیشتری دارند.

فواید استفاده از لوسیون ماساژ

در همین زمینه اگر نگاهی به فواید استفاده از لوسیون ماساژ داشته باشیم نکات جذاب بیشتری پیدا خواهیم کرد. تصور کنید که بدن خسته شما برای حدود 40 تا 60 دقیقه با یک لوشن استاندارد ماساژ داده شود.

در این مدت علاوه بر نفوذ کامل چربی های مفید به پوست شما یک اسکراب طبیعی نیز صورت می گیرد.

پوست شما یک ارگان کاملا زنده است که به تغذیه و تنفس نیاز دارد. در طول فرآیند ماساژ پوست کشسانی طبیعی خود را به دست می آورد و در عین حال وجود لوسیون بر روی پوست از کشیدگی و آزردگی پوست در هنگام سایش جلوگیری می کند.

نباید فراموش کنید که رایحه ها بسیار با اهمیت هستند. هر کدام از رایحه های روغن یا لوسیون ماساژ بدن علاوه بر خواص طبیعی که از راه جذب پوستی دریافت می کنید می توانند از طریق استشمام نیز موثر واقع گردند.

با پرکاربردترین تجهیزات ماساژ آشنا شوید
خواندن

هر کدام از این رایحه ها هورمونی را در بدن شما فعال کرده و این هورمون ها احساس متفاوتی در شما ایجاد می کنند. احساس آرامش، سرحالی و پر انرژی بودن از مرسوم ترین احساساتی است که روغن های ماساژ مختلف در شما به وجود می آورند.

فواید استفاده از لوسیون ماساژ در زندگی روزمره

تا اینجای کار تمام صحبت های ما در رابطه با کاربردهای بهداشتی و سلامتی لوسیون ماساژ بدن بود. نباید فراموش کرد که محافظت از پوست تنها به حضور در اسپا یا استفاده از لوشن بعد از حمام خلاصه نمی شود.

بسیاری از خانم ها پس از کار در آشپزخانه به شدت دچار خشکی پوست می شوند. این خشکی پوست علاوه بر از بین بردن زیبایی طبیعی آنها باعث آزردگی و گسترش آسیب های کوچکی همچون خشکی پوست به سمت اگزما می گردد.

ضمنا افرادی که دارای پوست های حساس هستند حتی پس از شستشوی دست با ملایم ترین و کِرمی ترین شوینده ها نیز دچار خشکی و کشیدگی پوست می گردند. پس همیشه در قفسه های سرویس بهداشتی منزل خود یک جای خالی برای لوسیون ماساژ بدن در نظر بگیرید.

یکی دیگر از محل هایی که همیشه وجود یک لوسیون بدن لازم است محل کار می باشد. بسیاری از ما با توجه به مشغله های کاری فراوان روزانه خود فرصتی برای توجه به خستگی بدنی مان در هنگام کار نداریم.

استفاده از لوسیون بدن و چرب کردن دست ها با آن باعث می شود که علاوه بر رفع خشکی پوست به کمک رایحه لذت بخش آن احساس تازگی و طراوت دوباره داشته باشیم.

در انتهای این بخش به یک ویژگی جذاب لوسیون های بدن اشاره می کنم. بسیاری از لوسیون های بدن دارای ذرات ریز درخشانی هستند. این ذرات ریز باعث درخشش و شفافیت فوق العاده پوست شما می شوند.

شاید این سریع ترین و ارزان ترین راه داشتن یک پوست جذاب برای یک میهمانی باشد. ضمنا لوشن های مختلف تُن های رنگ و میزان شفاف سازی متفاوتی دارند. این یعنی شما برای هر میهمانی ده ها انتخاب برای رنگ پوست خود دارید.

حرف آخر

انواع لوشن و به ویژه لوسیون ماساژ بدن ارزان ترین راه برای مراقبت های پوستی است. روشی ارزان و البته کارا که بسیاری از مشکلات پوستی شما را بر طرف می کند. این محصول فوق العاده یک آبرسان عالی است که علاوه بر این ویژگی می تواند یک راهکار دائمی برای رفع خشکی پوست باشد.

این مطلب را نیز بخوانید :

فواید روغن آووکادو

استفاده از لوسیون ماساژ بدن در هنگام دریافت ماساژ فواید بسیاری برای پوست شما دارد. هر رایحه و اسانس یک ویژگی فوق العاده دارد. این ویژگی ها نه تنها از طریق جذب پوستی بلکه از راه استشمام نیز می توانند بر جسم و ذهن شما تاثیرات مثبت فراوانی بگذارند. لوسیون های بدن حقیقتا محصولاتی چند کاره هستند که در تمام طول روز و در زندگی روزمره تا میهمانی ها می توانند برای شما کاربردی باشند

منبع : everydayhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *