ماساژ

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ

روغن ماساژ به دلیل خواص گوناگون خود، بخشی جدا نشدنی از ماساژ است. تاثیر مستقیم و آرامش بخشی فوق العاده­ ی استفاده از رایحه های روغن ماساژ موجب گردیده است تا ماساژ رایحه درمانی ( Aromatheraphy Massage ) یکی از محبوب ترین انواع ماساژ باشد.

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 1

ماساژ رایحه درمانی چیست؟

ماساژ رایحه درمانی بر پایه­ ی ترکیب رایحه های اصلی روغن ماساژ مختلف و با تاثیرات متنوع با روغن پایه­ ی ماساژ یا لوسیون های ماساژ است. در این سبک از ماساژ، فرد ماساژ گیرنده علاوه بر این که از خود ماساژ لذت می برد، احساس بسیار خوبی نیز از رایحه ­ی ایجاد شده توسط روغن ماساژ دارد؛ اما ماساژ رایحه درمانی بسیار فراتر از این ها است و فرد ماساژ گیرنده به دو گونه و به صورت مستقیم از رایحه های روغن ماساژ بهره می برد.

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 2
  • از طریق جذب پوستی :

بر مبنای این استدلال که انواع روغن ها از طریق پوست جذب می گردند، کاملا واضح است که روغن ماساژ نیز به همین گونه است. هر کدام از انواع رایحه های روغن ماساژ دارای خواصی هستند که به زودی به آنها خواهیم پرداخت. زمانی که شما به وسیله ­ی یکی از این رایحه ها ماساژ داده شوید، از طریق جذب پوستی، خواص آن را دریافت خواهید کرد.

  • از طریق حس بویایی و تاثیر بر روی سیستم عصبی و هورمونی

شما در هنگام ماساژ رایحه­ ی ایجاد شده از روغن ماساژ را استشمام می کنید. در نتیجه­ ی این عمل تنفس، که توسط سیستم بویایی به مغز شما منتقل می شود، سیستم عصبی و هورمونی شما تحت تاثیر قرار گرفته و با توجه به نوع رایحه روغن ماساژ ، تاثیر می پذیرد. این پیام های بویایی دریافت شده توسط شما، به طور مستقیم می توانند تاثیراتی بر روی سیستم های فشار خون، تنفس، گوارش و حتی ضربان قلب شما داشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم، حتما این سری از مقالات ما را از دست ندهید.

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 3
  • معرفی رایحه های اصلی و خواص انواع رایحه های روغن ماساژ
فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟
خواندن

رایحه های روغن ماساژ دارای خواص متعدد و غالبا دارای چندین خواص مفید می باشند. برخی از اصلی ترین خواص آنها عبارتند از :

  •  آرامش بخشی
  • انرژی زایی
  • رفع استرس
  • شادابی
  • پاکسازی پوست
  • خواص ضد عفونی و آنتی باکتریال

در این سری مقالات ما قصد داریم شما را با معروف ترین و محبوب ترین رایحه های روغن ماساژ آشنا نماییم. این رایحه های روغن ماساژ اسانس های زیر می باشند

انواع رایحه های روغن ماساژ

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 4
  • روغن ماساژ اسطوخودوس ( Lavender )

روغن ماساژ اسطوخودوس به دلیل خاصیت های آرامش بخشی و ضد اضطراب آن شناخته شده است. استفاده از این روغن ضمنا خواص فوق العاده­ ی ضد افسردگی دارد. رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس یکی از چند رایحه ­ی محبوب در ماساژ رایحه درمانی است.

این روغن یکی از کاملترین و متنوع ترین خواص را در میان انواع روغن های ماساژ دارد. به وسیله رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس شما می توانید بسیاری از بیماری های پوستی و انواع اگزماها را نیز التیام بخشیده و حتی درمان نمایید. این روغن خواص بسیار خوبی در رفع گرفتگی ماهیچه به ویژه در دردهای کمر و رگ به رگ شدگی های گردن دارد.

  • روغن ماساژ پرتقال ( Orange )

افرادی که از ناراحتی های سیستم گوارشی رنج می برند، می توانند از رایحه روغن ماساژ پرتقال استفاده کنند. این رایحه ضمنا خواص ضد افسردگی متعددی دارد و هنگامی که با این روغن ماساژ دریافت کنید، خیلی زود احساس آرامش خواهید کرد.

این روغن نیز همچون رایحه اسطوخودوس خواص درمانی مناسبی برای پوست شما دارد و پس از استفاده آن، قطعا احساس شادابی خواهید داشت.

  • روغن ماساژ یاسمن ( Jasmine )
فواید ماساژگان
خواندن

رایحه روغن ماساژ یاسمن نیز همچون اسطوخودوس یکی از پر طرفدارترین رایحه ها است. بدن شما با جذب این روغن و تنفس آن به کلی از اضطراب خالی شده و استفاده مکرر از آن می تواند درمانی برای افسردگی باشد. رایحه روغن ماساژ یاسمن ، همچنین آرامش بخشی طبیعی است که می تواند کاهش دهنده­ ی دردهای شدید عضلانی باشد.

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 5
  • روغن ماساژ لیمو  ( Lemon )

اصلی ترین خاصیت رایحه روغن ماساژ لیمو در تقویت قوای ایمنی بدن و همچنین انرژی زایی و ایجاد شادابی است. استفاده از این روغن برای پوست نیز بسیار موثر بوده و می تواند موجب شادابی و سلامتی آن گردد. اگر از ناراحتی معده نیز رنج می برید، دریافت ماساژ با رایحه روغن ماساژ لیمو می تواند برای شما مفید و آرامش بخش باشد.

  • روغن ماساژ آلوئه ورا ( Aloe Vera )

دیگر خواص آلوئه ورا و مشتقات آن بر هیچ کس پوشیده نیست. استفاده از رایحه روغن ماساژ آلوئه ورا می تواند بیشترین تاثیر خود را بر روی شادابی و سفیدی پوست شما نشان دهد. ضمنا این روغن دارای خواص ضد جوش و ضد لک فراوانی است.

  • روغن ماساژ وانیل  ( Ocean )

وانیل نه تنها یک افزودنی لذیذ در صنایع شیرینی، شکلات و بستنی سازی است، بلکه فوائد فراوانی نیز برای بدن شما می تواند داشته باشد. روغن وانیل دارای خواص ضد سرطان بوده و آنتی اکسیدان بی رقیبی است. این روغن همچنین می تواند مقاومت عمومی بدن شما را نیز افزایش دهد.

رایحه روغن ماساژ وانیل ضمنا دارای خواص آرامش بخش و ضد افسردگی است. اگر خواب مناسبی ندارید، گرفتن یک ماساژ رایحه درمانی با روغن وانیل، می تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد.

ماساژ رایحه درمانی و خواص رایحه های روغن ماساژ 6

این مطلب را بخوانید :

بهترین نوع ماساژ چیست؟

ما در فروشگاه اینترنتی دلوکس کالا بهترین تجهیزات ورزشی و همین طور لوازم ماساژ و سلامتی را با ضمانت اصالت و کیفیت کالا به شما ارائه می دهیم. به شما توصیه می کنیم این پرونده از مقالات ما را که به معرفی خواص انواع رایحه های روغن ماساژ اختصاص دارد، از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *