ماساژ

خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی

خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی

در این سری مقالات قصد داریم شما را با خواص رایحه های مختلف روغن ماساژ آشنا کرده و تاثیرات خارق العاده ی آنها بر روی سلامتی و زیبایی شما را بررسی نماییم. در ششمین مقاله از این سری، به خواص رایحه روغن ماساژ وانیل خواهیم پرداخت.

وانیل گیاهی است رونده که غالبا در جنگل های استوایی قاره آمریکا و همین طور جنوب شرقی آسیا کشت و پرورش داده می شود. وانیل از خانواده­ ی ثعلب ها بوده و پودر آن از تخمیر دانه های این گیاه به دست می آید. جالب است بدانید وانیل بعد از زعفران، دومین ادویه­ ی گران قیمت جهان است و حدود 250 سال از آشنایی مردم جهان با آن می گذرد. همه ­ی ما وانیل را با کاربردهای آن در صنایع غذایی به ویژه بستنی ها و شیرینی ها می شناسیم.

وانیل علاوه بر کاربردهای غذایی، فوائد و خواص متعددی دارد که بسیاری از آنها در رایحه روغن وانیل نیز یافت می شود. بوی محبوب و خواص نشاط آور و تقویت کننده وانیل، آن را تبدیل به یکی از دلپذیرترین رایحه ها در میان روغن های ماساژ کرده است. در ادامه همچون سایر رایحه های روغن ماساژ ، از خواص وانیل برای شما خواهیم گفت.

فواید ماساژ آروماتراپی با رایحه روغن ماساژ وانیل

رایحه روغن ماساژ وانیل نیز یکی از پرطرفدارترین روغن های ماساژ رایحه درمانی ( Aromatherapy ) در میان بانوان و آقایان است. دریافت ماساژ آروماتراپی با رایحه روغن ماساژ وانیل می تواند از طریق جذب پوستی و تنفس بوی آن، فوائد متعددی برای شما داشته باشد. از مهمترین کارکردهای ماساژ آروماتراپی، خواص آرامش بخشی و تقویت پوست است. موضوعی که در رایحه روغن ماساژ وانیل به صورت کامل وجود دارد.

اگر از ماساژ لذت می برید، ماساژور خود را همیشه به همراه داشته باشید
خواندن

اصلی ترین علت محبوبیت ماساژ آروماتراپی در میان انواع ماساژها، استفاده از روغن های متنوع با عطر و خواص گوناگون است. هر کدام از این روغن ها کارکردهای اختصاصی خود را داشته که می تواند در یک زمان حدود یک ساعته به شما کمک کند تا از آن فوائد بهره مند گردید.

5 ویژگی روغن ماساژ وانیل

  • آرامش بخش و تسکین دهنده :

استشمام رایحه روغنه ماساژ وانیل می تواند به شما به سرعت احساس آرامش و آسودگی بدهد. افرادی که از دردهای مزمن شانه ها و گردن به علت کارهای مستمر روزانه رنج می برند، حتما باید چند جلسه ماساژ آروماتراپی با روغن وانیل را تجربه کنند. این روغن به شما کمک می کند تا سیستم گردش خون و تنفس شما به حالت کارکرد طبیعی خود بازگشته و انواع تنش ها را در این دو سیستم حیاتی بدن شما کاهش می دهد. یکی از قدیمی ترین کاربردهای رایحه روغنه ماساژ وانیل در کاهش التهاب های حاصله از انواع آلرژی ها و تب است.

  • آنتی اکسیدان قوی :

اکسیدان ها با برهم ریختن ساختار و چرخه­ ی حیاتی ارگان های اصلی بدن، باعث بروز بسیاری از بیماری ها و عفونت ها می گردند. همین موضوع یکی از اصلی ترین علل بروز انواع سرطان ها است. روغن ماساژ وانیل با خواص آنتی اکسیدان خود، به مقابله با این رادیکال های آزاد پرداخته و باعث از بین رفتن آنها و تقویت سیستم عمومی بدن شما می گردد.

خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی 1خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی 1

تجربه یک ماساژ لذت بخش و آرامش بخش با رایحه روغن ماساژ وانیل

  • جوان سازی پوست و رفع آکنه ها :
با جدیدترین امکانات صندلی ماساژور حرفه ای آشنا شوید
خواندن

از اولین نتایج ماساژ آروماتراپی با رایحه روغنه ماساژ وانیل می توان به تقویت عمومی پوست، جوان سازی و رفع آکنه ها اشاره کرد. وانیل خواص فوق العاده­ ی فراوانی دارد و به همین علت است که در کنار کاربردهای متعدد غذایی، توانسته است جایگاهی قابل توجه در صنایع دارویی و زیبایی نیز داشته باشد. در گذشته از این گیاه برای درمان زخم ها و التهاب های پوستی نیز استفاده می شده است.

  • لاغری و چربی زدایی :  

استشمام رایحه روغن وانیل برخلاف کاربردهای غذایی خود گیاه وانیل، می تواند باعث کاهش اشتهای شما شود. ضمنا این گیاه خواص فراوانی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد و از این طریق می تواند فرآیند چربی زدایی و لاغری را در بدن شما تسهیل بخشد. بانوان و آقایانی که می خواهند در کنار خواص آرامش بخشی ماساژ آروماتراپی، لاغری را هم به همراه این ماساژ تجربه کنند، بهتر است از رایحه روغن ماساژ وانیل استفاده نمایند.

  • درمان کم خوابی و بی خوابی :

وانیل از آن دسته گیاهانی است که استشمام بوی آن می تواند مشکل کم خوابی شما را از میان برده تا خوابی سرشار از آرامش را تجربه کنید. همان طور که گفتیم این روغن می تواند سیستم گردش خون و تنفس شما را به حالت طبیعی خود بازگردانده، که اصلی ترین فاکتور در داشتن یک خواب باکیفیت است. استشمام رایحه روغن ماساژ وانیل با اثرگذاری بر روی سیستم های عصبی بدن شما، هورمون هایی را آزاد می کند که یکی از مهمترین درمان های خواب های آشفته و نامنظم است.

خواص رایحه روغن ماساژ آلوئه ورا در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

ما در فروشگاه محصولات سلامتی و ورزشی دلوکس کالا، محصولاتی متنوع از انواع تجهیزات و روغن های ماساژ را با قیمتی مناسب و با اطمینان خاطر از اصالت و کیفیت کالا در اختیار شما همراهان دلوکس کالا قرار داده ایم.

خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی 2

ماساژ آروماتراپی محبوب ترین سبک ماساژ بوده که در آن شما علاوه بر تجربه­ ی یک ماساژ لذت بخش می توانید از طریق جذب پوستی روغن ماساژ و همچنین استشمام رایحه آن، از خواص بی رقیبش بهره ببرید. رایحه روغن وانیل با برخورداری از خواصی که تنها در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم، می تواند یک انتخاب ایده آل برای ماساژ آروماتراپی باشد.

این مطلب را بخوانید :

فواید روکش صندلی ماساژور برای سلامتی بدن

ماساژ آروماتراپی خواص درمانی و سلامتی فراوانی داشته و در ترکیب با رایحه های متنوع روغن ماساژ اثراتی شگفت انگیز دارد. به شما توصیه می کنیم جهت آشنائی بیشتر با خواص این ماساژ و روغن های ماساژ متنوع آن، این سری مقالات ما را از دست ندهید.

1 دیدگاه در “خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *