ماساژ

فواید ماساژ سر چیست؟

فواید ماساژ سر چیست؟

ماساژ سر فوق العاده است. ماساژ سر علاوه بر لذت حسی که ارائه می دهد ، ممکن است علائم سردرد را کاهش دهد ، استرس را کاهش دهد و احتمالاً رشد مو را نیز افزایش دهد. و بهترین قسمت؟ شما می توانید نحوه انجام این کار را در خانه بیاموزید. یا اگر می خواهید ماساژ سر تخصصی بگیرید ، می توانید به یک ماساژور مراجعه کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد فواید ماساژ سر ، نحوه انجام آن توسط خودتان و انتظارات در صورت گرفتن ماساژ حرفه ای سر، بیشتر بدانید.

فواید ماساژ سر

مزایا بستگی به نوع ماساژ سر شما دارد، به عنوان مثال ، او ماساژ درمانی جمجمه ای-خاجی را ارائه می دهد، این یک روش ماساژ ملایم است که بر سیستم عصبی مرکزی سر ، ستون فقرات و استخوان خاجی تمرکز دارد.

این نوع ماساژ سر اغلب برای موارد زیر استفاده می شود :

کاهش و رها شدن از فشارها

تسکین میگرن و سردرد

کاهش استرس

آرامش و ریلکسی

دکتر مونرئال خاطرنشان می کند که حتی ماساژ های معمولی و کمتر تخصصی ، مانند ماساژ هایی که در خانه توسط خودتان یا شخص دیگری انجام می دهید، ممکن است به کاهش استرس و تنش، بهبود وضعیت پوست سر و بهبود گردش خون در ناحیه سر و گردن کمک شایانی کند.

در ادامه چند فواید دیگر ماساژ سر آورده شده است :

افزایش رشد مو

اگر موهای شما نازک شده یا مانند گذشته ضخیم نیست ، ممکن است بخواهید ماساژ پوست سر و جمجمه را در نظر بگیرید.

بعد از یک تحقیق در سال  2016 ، پس از 24 هفته ماساژ روزانه پوست سر بر روی داوطلبان ، ضخامت موهای آن ها افزایش یافت.

فواید ماساژ سر چیست؟ (2)

فشار خون را پایین می آورد

بر هیچ کس پوشیده نیست که ماساژ پوست سر می تواند به کاهش استرس های روز و ایجاد احساس آرامش کمک کند.

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟
خواندن

در تحقیقی در سال 2016 ، همچنین مشخص شد که هر دو ماساژ 15 و 25 دقیقه ای پوست سر می تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در زنان شرکت کننده کاهش دهد.

نویسندگان مطالعه معتقدند این ممکن است به این دلیل باشد که ماساژ سر می تواند به گردش خون کمک کند ، که بر آرامش عروق خونی و عضلات گردن تأثیر مثبت دارد.

علائم سردرد تنشی را کاهش می دهد

سردرد تنشی معمولاً باعث ایجاد درد در سر و گردن و پشت چشم می شود. انقباضات عضلانی اغلب باعث این نوع سردردها می شوند.

انجمن ماساژ درمانی آمریکا گزارش می دهد که ماساژ پوست سر ممکن است به کاهش شدت ، مدت زمان و دفعات سردردهای تنشی کمک کند، این ممکن است به دلیل آرامش بخش بودن ماساژ سر بر روی عضلات گردن شما باشد.

نحوه انجام ماساژ سر

زیبایی ماساژ سر این است که خودتان هم می توانید آن را انجام دهید، تنها چیزی که نیاز دارید نوک انگشتان شماست، همچنین استفاده از روغن ماساژ اختیاری است.

در صورت تمایل ، می توانید به جای نوک انگشتان از ابزار ماساژ سر استفاده کنید، این ابزارها به شکل برس یا ماساژور دستی ارائه می شوند، شما می توانید همانطور که از نوک انگشتان خود استفاده می کنید ، ابزار ماساژ را در سراسر سر خود کار کنید.

برای ماساژ سر خود ، مراحل زیر را دنبال کنید :

1-روی یک صندلی راحت بنشینید، اگر از روغن ماساژ استفاده می کنید، حوله را دور گردن خود و روی صندلی بگذارید تا هر گونه قطره ای چکه کرد مشکلی نباشد.

آمورش ماساژ دادن با شمع ماساژ
خواندن

2- ابتدا با نوک انگشتان یا ابزار ماساژ ، فشار سبک تا متوسط ​​را روی سر خود اعمال کنید، اگر از روغن استفاده می کنید، نوک انگشتان خود را در روغن ماساژ فرو کنید ، سپس ماساژ را ادامه دهید.

3- با حرکات دایره ای کوچک در اطراف سر خود حرکت کنید.

4- حداقل 5 دقیقه ماساژ دهید ، مطمئن شوید که کل سر خود را ماساژ داده اید.

5- می توانید روغن ماساژ را با شامپو بشویید.

بهترین روغن ها برای ماساژ سر کدامند؟

اگرچه می توانید ماساژ سر را بدون روغن انجام دهید ، اما ممکن است عطر و مزایای استفاده از روغن های اصلی ماساژ را دوست داشته باشید.

در حالی که می توانید از هر روغن دلخواه خود استفاده کنید ، به نظر می رسد برخی از روغن های پایه ای با این ماساژ آرامش بخش بهتر ترکیب می شوند.

ما دوست داریم در صورت امکان از روغن های اصلی و پایه استفاده کنیم ، دو اسانس مورد علاقه ما برای ماساژ سر روغن ماساژ اسطوخودوس و روغن نعناع است ، اما اگر ترجیح می دهید حتی می توانید روغن نارگیل را انتخاب کنید.

اگر می خواهید از روغن برای ماساژ سر استفاده کنید ، جوجوبا یا بادام شیرین هم هر دو گزینه خوبی هستند زیرا منافذ پوست شما را مسدود نمی کند.

فواید ماساژ سر چیست؟ (3)

یک نکته احتیاطی در مورد روغن های پایه این است که مطمئن شوید قبل از استفاده از روغن روی پوست خود روغن رقیق شده باشد.

بهترین مارک صندلی ماساژور
خواندن

برای جلوگیری از ایجاد تحریک و رقیق تر شدن، چند قطره روغن اسانس پایه را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا قبل از استفاده روی سر مخلوط کنید.

قبل از استفاده از روغنهای پایه در ناحیه وسیعی از پوست ، انجام تست برای بررسی نحوه واکنش پوست نیز مهم است.

از ماساژ حرفه ای سر چه انتظاری باید داشت

ماساژ دادن سر به خودتان آسان و مقرون به صرفه است. اما گاهی اوقات ، ممکن است بخواهید یک متخصص حرفه ای کار را انجام دهد.

نتیجه نهایی

ماساژ سر فواید مختلفی را ارائه می دهد ، چه از نوک انگشتان خود استفاده کنید و چه از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید :

انواع مختلف ماساژ چیست؟

ماساژ سر ممکن است به کاهش استرس و کاهش تنش کمک کند. همچنین ممکن است درد میگرن یا سردرد را کاهش دهد ، فشار خون را کاهش دهد ، گردش خون در سر و گردن شما را بهبود بخشد و رشد مو را تقویت کند.

قبل از استفاده از روغن های پایه ، مطمئن شوید که آنها رقیق شده اند و قبل از استفاده روی ناحیه وسیعی از پوست ، یک تست انجام دهید. اگر باردار یا شیرده هستید ، حتماً مشخصات انواع روغن های ماساژ را مرور کنید تا موارد ممنوعه استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *