ورزشی

فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ

فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ

اسکی ارگ دستگاهی است که چند سالی شده که در بازار کشور وجود دارد و استفاده از آن رو به افزایش است، نه تنها جامعه کراس فیت با آغوش باز از اسکی ارگ استقبال کرده است، بلکه جامعه تناسب اندام عمومی و همچنین برنامه های قدرتی و آمادگی جسمانی خاص استفاده از این دستگاه را نیز پذیرفته است، در ادامه با فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ و مزایای آن با ما همراه باشید.

اما چرا این محبوبیت ناگهانی شد؟ بگذار چک کنیم!

1-استقامت عضلانی بالاتنه | فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ

استقامت عضلانی، توانایی عضله برای اعمال نیروی مکرر در برابر مقاومت است.

یک مثال عالی از استقامت عضلانی، انجام یک ست با حداکثر فشار است. این کمبود نفس نیست که شما را کند می کند، بلکه تجمع اسید لاکتیک در عضلات شما است که شما را مجبور به توقف می کند.

هر چه بیشتر برای استقامت عضلانی خود تمرین کنید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خسته شوید و تمرین را متوقف کنید.

دستگاه اسکی ارگ در حال حاضر تنها ماشینی است که روی ایجاد استقامت عضلانی بالاتنه تمرکز دارد، اسکی ارگ از شما می خواهد که در برابر مقاومت انتخابی خود دو دسته را به سمت زمین یا پایین بکشید، هر چه مقاومت دستگاه بالاتر باشد، شما باید برای انجام حرکت قدرت بیشتری تولید کنید.

اگر می خواهید برای حرکات انفجاری کوتاه و قدرتی تمرین کنید، مقاومت بالا را انتخاب کنید، در حالی که اگر به دنبال بهبود استقامت عضلانی دوربرد خود هستید، مقاومت کمی کمتر را انتخاب کنید و تا زمانی که می توانید ادامه دهید.

رژیم غذایی برای لاغری اصولی و سلامت
خواندن

سایر ماشین‌ها مانند دوچرخه ثابت عمدتاً حرکات پا هستند و بنابراین مزایای مشابهی برای شما ندارند.

فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ (2)
فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ

2-عضله سازی در قسمت بالای بدن با فشار کم بر مفاصل

ماهیچه های اصلی که در حین کار روی اسکی ارگ درگیر می شوند لت ها، شانه ها، سینه و قسمت بالایی پشت هستند، بنابراین اگر این قسمت هایی از بدن شما هستند که می خواهید بسازید، اسکی ارگ یک گزینه عالی است.

اسکی ارگ نه تنها می تواند این نواحی از بدن شما را بسازد، بلکه می تواند بدون فشار به مفاصل نیز این کار را انجام دهد، به این معنی که اسکی ارگ می تواند حتی برای افرادی که قبلا کمر یا گردن خود را دچار آسیب دیدگی کرده اند نیز استفاده شود.

برخلاف استفاده از هالتر یا دمبل های سنگین برای عضله سازی، اسکی ارگ از مقاومت فن استفاده می کند.

به جای فشار اوردن به عضلات بدن با وزنه سنگین که در آن ناکارآمدی های حرکتی جزئی می تواند منجر به آسیب شود، دسته های اسکی ارگ همیشه در همان جهت استاندارد و اصولی حرکت می کنند که منجر به فرم بهتر و تقارن عضلانی بهتر می شود.

3-بهبود قدرت به روشی جدید | فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ

اگر تا به حال با هر نوع حرکات وزنه برداری المپیکی مانند تمرینات کلین یا کلین جرک یا اسنچ یا حتی تمرینات پرش تمرین کرده اید، احتمالاً اصطلاح سه گانه کششی را شنیده اید.

لیست نباید های فیتنس و تناسب اندام
خواندن

اگر به کسی نگاه کنید که سعی می کند تا آنجا که می تواند بالا بپرد، می بینید که او زانوهایش را خم می کند تا حرکت کند و سپس با بیشترین سرعت ممکن حرکتی انفجاری به سمت بالا جهش میکند در حالی که زانوها، مچ پا و باسن خود را قفل می کنند. این حرکت سه گانه است.

افزایش قدرت در طول حرکت سه گانه یکی از مهم ترین، اگر نگوییم مهم ترین جنبه ی هر برنامه وزنه برداری، پرش، یا سرعت است.

این مطلب را نیز بخوانید :

10 تمرین خانگی کراس فیت بدون تجهیزات

معمولاً این کار از طریق حرکات ذکر شده در بالا انجام می شود، اما برای یک مزیت بیشتر می توانید حرکت سه گانه معکوس را با دستگاه اسکی ارگ تمرین کنید.

اسکی ارگ با ایستادن ساده شروع می شود و سپس در وضعیتی به پایان می رسد که زانوها، مچ پا و باسن شما خم شده باشند. سپس دوباره با یک حرکت انفجاری دوباره این کار را از اول انجام می دهید.

با اعمال قدرت در جهت معکوس، به گونه‌ای به ماهیچه‌ها فشار می آورید که قبلاً تمرین نکرده‌اند، و در نتیجه ثبات و قدرت مرکزی جدید ایجاد می‌شود.

ثابت شده است که شوکه کردن بدن با حرکات و سبک های جدید تمرین باعث پیشرفت سریع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *