ورزشی

دوچرخه ثابت و لاغری ران

دوچرخه ثابت و لاغری ران

لاغری با روش های سلامت، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ترندهای دنیای ما است. در این بین و برای پاسخ به این خواسته، دستگاه ها و تجهیزات متعددی تولید شده اند که یکی از سلامت ترین و کاربردی ترین این دستگاه ها دوچرخه ثابت است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به موضوع لاغری ران با دوچرخه ثابت بپردازیم.

البته نباید فراموش کرد که ترکیب کردن دو عبارت دوچرخه ثابت و لاغری ران از نظر علمی خیلی صحیح نبوده و در فرآیند لاغری به کمک انواع ورزش ها و تجهیزات هوازی، شما به صورت همه جانبه و در تمام نقاط بدن به سمت لاغری و کاهش وزن حرکت خواهید کرد. دوچرخه ثابت و لاغری ران امکانی است که اما می توان از طریق برنامه های ورزشی مشخصی به آن دست یافت که ما در انتهای این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

با دوچرخه ثابت بیشتر آشنا شوید.

دوچرخه ثابت یکی از کاربردی ترین تجهیزات ورزش های هوازی است که دارای بالاترین میزان کالری سوزی و چربی سوزی است. علت انتشار مقاله لاغری ران با دوچرخه ثابت نیز تاثیر شگفت انگیز این دستگاه در لاغری و فرم دهی به عضلات است. فردی با وزن معمول ( حدود 70 تا 75 کیلوگرم ) در یک ساعت تمرین، چیزی در حدود 850 کالری می سوزاند. خانم هایی با وزن کمتر چیزی در حدود 600 کالری و افراد سنگین وزن تر در تمرین های شدید تا حدود 1000 کالری با کمک دوچرخه ثابت می سوزانند.

فرآیند چربی سوزی در استفاده از دوچرخه ثابت نیز بسیار قابل توجه بوده و البته این موضوع وابستگی کاملی به نوع تغذیه شما دارد. به طور خلاصه می توان گفت جهت لاغری ران با دوچرخه ثابت شما می بایست علاوه بر یک رژیم مناسب، در هفته حداقل 3 تمرین 45 تا 60 دقیقه ای داشته باشید. انجام تمرینات منظم و در مدت زمانی طولانی، اولین شرط لاغری ران با دوچرخه ثابت است.

روش های بازیابی توان بعد از مصدومیت پا
خواندن

چند نکته درباره دوچرخه ثابت و لاغری ران

همان طور که در بخش قبل گفتیم، برای لاغری ران با دوچرخه ثابت شما می بایست برنامه ای منظم و پایدار داشته باشید. گام اول تعریف 3 تا 5 جلسه تمرین در هفته است. همچون آغاز هر ورزشی، استفاده از دوچرخه ثابت هم در روزهای اول ممکن است دشوار باشد، در نتیجه تمرین خود را به مرور افزایش داده و فراموش نکنید که بهترین التیام دهنده دردهای عضلانی در ورزش های استقامتی، تکرار همان ورزش است. بنابراین از همان روزهای اول، برنامه خود را منظم آغاز کنید.

دوچرخه ثابت و لاغری ران 1

جلسات تمرین شما باید حداقل 45 تا 60 دقیقه به طول انجامد. یادآوری این نکته در این بخش الزامی است که بدن شما در هنگام آغاز ورزش های هوازی و تا حدود 15 دقیقه اول آن، از قند ذخیره در خون، انرژی خود را به دست می آورد و پس از آن به سراغ چربی های مازاد می رود. پس بهتر است بعد از یک گرم کردن کامل، برنامه و توان بدنی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید آن را تا حدود یک ساعت ادامه دهید.

چگونه برای لاغری ران ها از دوچرخه ثابت استفاده کنیم.

اصل ثابتی در دوچرخه ثابت و لاغری ران وجود دارد و آن این که، هر چه میزان مقاومت دوچرخه را افزایش دهیم، ران ها به سمت عضله سازی و حجم گیری می روند. این گونه تمرین ها که معمولا در بازه های زمانی کوتاه مدت اما تکرار شونده و با شدت بسیار بالا انجام می شود، در کوتاه مدت می تواند باعث حجم گیری و فرم دهی عضلات پا شود. در نتیجه افرادی که به دنبال لاغری ران با دوچرخه ثابت هستند، می بایست از این کار خودداری کنند. افراد چاق پس از استفاده از دوچرخه ثابت در این برنامه ها، به وضوح احساس می کنند که حجم رانشان بزرگ تر شده است.

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید
خواندن

تمرین مناسب جهت لاغری ران با دوچرخه ثابت ، انجام پدال زدن طولانی مدت اما با فشار اندک است. این امر پس از 20 دقیقه به سرعت می تواند موجب چربی سوزی فراگیر در بدن و به ویژه ران ها شود.

در استفاده از دوچرخه ثابت و اساسا تمامی دستگاه های هوازی، گرم کردن شرط اول است. به برنامه گرم کردن خود، حرکات کششی را هم اضافه کنید. در ادامه در یک بازه در حدود 5 دقیقه، کم کم و از مقاومت پایین تا حد استاندارد مقاومت تمرین روزانه تان، تنظیمات دستگاه را تغییر دهید. مقاومت دستگاه را آهسته و گام به گام افزایش دهید. در طول تمرین حداقل 4 ست و در بازه های 1 تا 2 دقیقه ای با فشار بالا پدال بزنید و در انتهای تمرین نیز آرام آرام بدنتان را خنک کرده و سپس دوچرخه را ترک کنید. دستگاه های دوچرخه ثابت مدرن می توانند نتایج تقریبا دقیقی از میزان کالری سوزی و سایر اطلاعات با اهمیت را به شما ارائه دهند.

این مطلب را بخوانید :

چگونه با حفظ سلامتی ،در خانه لاغر شویم؟

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *