ورزشی

مزایای دستگاه ورزشی روئینگ

مزایای دستگاه ورزشی روئینگ (1)

نیازی نیست که یک قایقران حرفه ای باشید تا از مزایای دستگاه ورزشی روئینگ استفاده کنید، این را بدانید : دستگاه های روئینگ ، که به آنها ارگومتر یا ارگ نیز می گویند ، تا 86 درصد از منبع مورد اعتماد و اصلی ماهیچه های بدن شما را استفاده می کنند.

این به نوبه خود به استقامت ، تقویت و قدرت عضلات کمک می کند. روئینگ حتی مزایای شگفت انگیزی برای قلب و ریه های شما فراهم می کند.

در این مقاله به بررسی شش مزیت دستگاه روئینگ می پردازیم :

1-این ورزش یک تمرین کامل بدن است

این تصور غلط رایج است که روئینگ فقط روی بازوها کار می کند، در حقیقت ، روئینگ یک تمرین تمام بدن است که از 86 درصد ماهیچه ها استفاده می کند.

به گفته انجمن متخصصان آمادگی جسمانی آمریکا (AFPA) ، حرکت روئینگ شامل 65 تا 75 درصد کار روی پا و 25 تا 35 درصد کار در قسمت بالای بدن است.

گروه های اصلی ماهیچه ای که هدف قرار می گیرد عبارتند از:

قسمت بالای کمر

عضلات سینه ای

بازو ها

عضلات میانی شکمی

عضلات مورب شکمی

روئینگ همچنین برای تقویت عضلات پا شناخته شده است ، از جمله :

چهار سر ران

ساق ها

عضلات سرینی

2-برای افراد با هر سطح آمادگی بدنی مناسب است

تا زمانی که به دستگاه ارگومتر دسترسی دارید ، می توانید روئینگ را به برنامه ورزشی مداول خود اضافه کنید، این تمرین همچنین برای افراد کم بینا و نابینایان بی خطر تلقی شده است.

یک مطالعه معتبر در سال 2015 شامل 24 نفر با کم بینایی نشان داد که تمرین روئینگ 5 روز در هفته به مدت 6 هفته منجر به کاهش قابل توجه توده چربی و درصد کل چربی بدن می شود.

تفاوت بند تی ارایکس اصلی و تقلبی
خواندن

علاوه بر این ، شرکت کنندگان سطح کلسترول خود را کاهش دادند و قدرت کمر و انعطاف پذیری بدن آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مزایای دستگاه ورزشی روئینگ (2)

3-کم تاثیر بر روی مفاصل

روئینگ بدون ایجاد فشار اضافی بر مفاصل ، کالری بالایی می سوزاند. این به شما امکان می دهد حرکت و سرعت را کنترل کنید و همچنین یک تمرین عالی برای ریکاوری فعال است.

روئینگ گاهی اوقات به عنوان یک گزینه ورزشی برای افرادی که دارای مراحل اولیه آرتروز هستند توصیه می شود.

یک مطالعه معتبر در سال 2014 بر روی 24 نفر در طول 8 هفته نشان داد که گشتاور یا چرخش مفصل در آرنج ، شانه ، کمر و زانو 30 درصد بهبود یافته است ، همین امر را نمی توان در مورد تمرینات با شدت بالا ، مانند دویدن یا پلایومتریک گفت.

4-می تواند نوعی مدیتیشن باشد

با قایقرانی روئینگ ارتباط ذهن و بدن وجود دارد.

در حالی که ممکن است با قایقرانی در بیرون از خانه خانه و در آب ، آرامش بخش ترین مزایا را بدست آورید ، اما هنوز هم می توانید به سطحی از این میزان آرامش در داخل خانه و تمرین با دستگاه روئینگ خانگی برسید.

این شامل چهار مرحله از حرکات اصلی است که شامل موارد زیر است :

گرفتن

حرکت

پایان دادن

استراحت

روئینگ همچنین اندورفین ترشح می کند ، هورمون هایی که باعث کاهش استرس می شوند.

5-برای قلب و ریه عالی است

قایقرانی به عنوان یک تمرین هوازی ، سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند که شامل قلب ، عروق خونی و خون می شود. قلب که وظیفه انتقال مواد مهم مانند مواد مغذی و اکسیژن به سراسر بدن را بر عهده دارد.

با روش های استفاده صحیح از دوچرخه ثابت آشنا شوید
خواندن

از آنجا که روئینگ یک تمرین بسیار شدید است ، قلب باید سخت کار کند تا خون بیشتری را به بدن منتقل کند. این می تواند قدرت قلب را بهبود بخشد.

این ممکن است برای کسانی که مشکلات قلبی دارند یا ممکن است در معرض خطرات قلبی باشند مفید باشد.

6- یک جایگزین عالی برای تردمیل یا الپتیکال است

وقتی نوبت به دستگاه های ورزشی در سالن های بدنسازی می رسد ، ممکن است در ابتدا دستگاه روئینگ را نادیده بگیرید.

با این حال ، هنگامی که آن را با دستگاه های مختلف ورزشی مانند تردمیل و اسکی فضایی مقایسه می کنید ، ممکن است به سرعت این نادیده گرفتن کاهش یابد.

به عنوان مثال ، تردمیل عمدتا روی قسمت تحتانی بدن تمرکز می کند ، در حالی که روئینگ یک تمرین کامل بدن را ارائه می دهد.

در حالی که دستگاه قایقرانی و الپتیکال هر دو روی ناحیه بالایی و پایینی بدن کار می کنند ، دستگاه روئینگ با هر حرکت عضلات شکم نیز درگیر میشود.

مزایای دستگاه ورزشی روئینگ

تفاوتهای مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه شود ، مخصوصاً در مورد داشتن یک دستگاه خانگی. از آنجا که یک دستگاه روئینگ را می توان تا کرد ، زمانی که از آن استفاده نمی کنید ، می توانید آن را کنار بگذارید. این یک مزیت واقعی برای کسانی است که در فضاهای کوچک زندگی می کنند.

همچنین اگر در  آپارتمان زندگی می کنید که افراد زیر شما هستند ، دستگاه قایقرانی بسیار ساکت تر از تردمیل است، روئینگ ها نیز مقرون به صرفه تر از تردمیل هستند.

تجربه لاغری سلامت و پایدار و کاهش وزن با تردمیل
خواندن

با استفاده از دستگاه روئینگ چقدر کالری می سوزانید؟

به گزارش مرکز سلامت هاروارد ، یک فرد 125 کیلوگرمی می تواند در 30 دقیقه تمرین روئینگ قوی 255 کالری بسوزاند. یک فرد 155 پوندی می تواند 316 کالری بسوزاند ، در حالی که یک فرد 185 پوندی می تواند 377 کالری بسوزاند.

در مقایسه ، یک فرد 125 پوندی می تواند 270 کالری در 30 دقیقه با یک الپتیکال بسوزاند ، در حالی که فرد 155 پوندی می تواند 355 کالری و یک فرد 185 پوندی می تواند 400 بسوزاند.

اگر تمرین رویئنگ روزانه را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل ترکیب کنید ، این راهی عالی برای فعال بودن یا حفظ فرم بدن است.

این مطلب را نیز بخوانید :

7 فایده تمرین با اسکی فضایی

نتیجه نهایی درباره مزایای دستگاه ورزشی روئینگ

دستگاه های قایقرانی فقط برای فضای باز نیست.

یک دستگاه روئینگ یا ارگومتر به شما امکان می دهد از مزایای تمرین قایقرانی در داخل خانه استفاده کنید. قایقرانی مزایای زیادی دارد ، مانند کمک به شما برای ایجاد استقامت و تقویت بدن ، تحقیقات حتی نشان می دهد که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی ، مانند تردمیل یا الپتیکال ، روئینگ یک دست بالاتر ​​دارد. اگر تازه وارد به روئینگ یا هر روال و برنامه تناسب اندام هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا قبل از شروع به کار همه چیز را روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *