ورزشی

چگونه برای سلامتی و تناسب اندام خود در منزل برنامه ریزی کنید؟

چگونه برای سلامتی و تناسب اندام خود در منزل برنامه ریزی کنید؟

چرا ورزش در خانه تا این حد محبوب شده است ؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف امکان رفتن به باشگاه های ورزشی جهت سلامتی و تناسب اندام را ندارند. شایع ترین دلیل آن، نداشتن زمان کافی و مشغله های بی شمار کاری است. برخی هم حوصله رانندگی و یا خارج شدن از منزل، پس از بازگشت از محیط کار را ندارند. به هر حال اگر شما هم به هر علتی از اعضای این دسته هستید و در عین حال به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهید، چاره ای جز یافتن یک راهکار ورزشی جامع برای ورزش در خانه ، باقی نمی ماند.

بهترین وقت ورزش در خانه ، چه زمانی است؟

قطعا هیچ ورزشی جایگزین فعالیت های بدنی در هنگام صبح دم نمی شود. این موضوع به ویژه هنگامی که قصد پیاده روی یا دویدن در فضای باز را داشته باشید، اهمیت بیشتری دارد. هوای صبح، تمیزتر، ملایم تر و قطعا آرامش بخش تر است. به طور خلاصه اهل هر گونه ورزش که هستید به شما توصیه می کنیم ورزش در خانه را به صبح اول وقت موکول کنید.

جهت سلامتی جسم و جانتان برای ورزش در خانه ، برنامه ای منظم داشته باشید.

علت این همه تاکید و توصیه توسط متخصصین گوناگون برای ورزش کردن، دلایل بسیاری دارد. ورزش اول صبح علاوه بر اینکه به شما سلامتی و تناسب اندام را هدیه می دهد، می تواند از انواع افسردگی جلوگیری کند. اگر شما کسب و کاری پر مشغله و پر استرس دارید، 30 دقیقه ورزش روزانه در خانه می تواند تا حد زیادی از اضطراب و استرس شما بکاهد. ورزش در خانه به طور حتم به سیستم خون رسانی و تنفسی شما کمک می کند تا عملکردی منظم تر و بهتر داشته باشد؛ و ضمنا این امری اثبات شده است که افرادی که ورزش می کنند، توانایی مغزی بالاتری دارند.

این مطلب را بخوانید :

فواید دویدن برای بدن را بدانید

قطعا بسیاری از شما به فوائد ورزش، آگاه هستید اما همیشه آگاهی به منافع یک عملکرد، موجب انجام آن نمی شود. اگر قصدی جدی برای آغاز ورزش دارید، اولین گام می تواند ورزش در خانه باشد. برای این که به صورت منظم این امر موثر را انجام دهید، بهتر است یک یا چند حامی داشته باشید، به اصطلاح خودمانی، ورزش کردن همیشه نیازمند داشتن افرادی است که در کنار حمایت از شما، همگام و پایه ­ی ورزش کردن باشند. برای اینکه موضوع گفتگوی ما در رابطه با ورزش در خانه است، قبل از هر کس می توانید از افراد خانواده تان حمایت بگیرید.

چگونه برای سلامتی و تناسب اندام خود در منزل برنامه ریزی کنید؟ 1

حالا که قصد شما برای داشتن تناسب اندام و سلامتی جسمانی، جدی است به شما چند توصیه کوتاه در این زمینه داریم :

  1. برای ورزش در خانه هم برنامه و ساعت مشخص داشته باشید. حتما لازم نیست که به باشگاه بروید تا برای ورزش کردن، برنامه ای داشته باشید. در میان مسئولیت ها و عملکردهای روزانه تان، مسئولیت سلامتی و ورزش کردن خود را متعهدانه انتخاب کنید.
  2. همان طور که گفتیم تلاش کنید در مسیر ورزش در خانه حداقل یک حامی و همراه داشته باشید.
  3. از ورزش های سبک و هوازی آغاز کنید و پس از گذشت مدتی، زمان ورزش در خانه را افزایش دهید. به مرور زمان، حرکات کششی و اصلاحی را نیز به ورزش روزانه خود بیافزایید. شما حتی در خانه می توانید ورزش هایی همچون تی ار ایکس ، پیلاتس و ایروبیک را نیز انجام دهید. این کار تنها به کمی اراده و تهیه تجهیزات پایه ­ی این ورزش ها نیاز دارد.
  4. از طریق جستجو در اینترنت و یا تهیه پکیج های آموزشی ، نحوه صحیح ورزش کردن و انجام درست حرکات را فرا بگیرید.
  5. خود را موظف کنید که حداقل هفته ای دو بار حتی برای 10 تا 15 دقیقه، پیاده روی سریع و یا دویدن آهسته را در برنامه ورزشی تان داشته باشید.
  6. از اپلیکیشن های جانبی تلفن های هوشمند بهره ببرید. در این اپلیکیشن ها علاوه بر معرفی حرکات ورزشی، نحوه صحیح اجرای آنها و تعداد تکرارشان نیز مشخص شده است. این اپلیکیشن ها به راحتی به شما میزان کالری مصرف شده و حتی پیشرفت برنامه ورزش در خانه تان را اعلام می کنند.
  7. سعی کنید از ورزش کردنتان لذت ببرید. برخی از تجهیزات ورزشی همچون ترامپولین و انواع اسکوترها این ویژگی را دارند.
  8. برخی از تجهیزات ورزشی همچون تردمیل ها و دستگاه های چند کاره بدنسازی خانگی می توانند امکانات حرفه ای یک باشگاه ورزشی را در یک فضای کوچک و محدود خانگی در اختیارتان بگذارند.
انتخاب تغذیه مناسب رکن اصلی سلامتی و تناسب اندام
خواندن

همانطور که به شما قول دادیم، در این سری مقالات، گفتگوهای جذاب و متنوعی برای شما تهیه کرده ایم. امیدواریم این مقالات بتوانند حمایتی موثر در مسیر سلامتی و تناسب اندام شما باشند. فروشگاه دلوکس کالا ، بهترین تجهیزات ورزش های خانگی و سایر تجهیزات ورزشی و سلامتی را در دسته بندی های متنوع برای شما جمع آوری کرده است. بسیار خوشحال می شویم در خدمت شما باشیم. از شما دعوت می کنیم حتما سایر مقالات ما را نیز مطالعه بفرمایید

تماس با ما :

با ما در اینستاگرام همراه شوید !

1 دیدگاه در “چگونه برای سلامتی و تناسب اندام خود در منزل برنامه ریزی کنید؟

  1. مصطفی گفت:

    بسیار عالی مطلب مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *