ورزشی

ورزش کردن در هنگام بیماری

ورزش کردن در هنگام بیماری (2)

آیا عرق کردن باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود یا شما را بیمارتر می کند؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید ورزش کردن در هنگام بیماری درست است یا غلط، چه زمانی باید تمرین کنید و چه زمانی بهتر است استراحت کنید، آب بدن خود را تامین کنید و به تماشای نتفلیکس خود ادامه دهید.

آداب بدنسازی خوب داشته باشید

به طور کلی، رویکرد ما نسبت به بیماری همیشه ساده بوده است: اگر رفتن شما به باشگاه می‌تواند دیگران را بیمار کند، پس فعلا از آن دوری کنید. این مسئله برای سرفه، بوییدن، گلودرد، تب و هر چیزی که خستگی عمومی بدن نیست به حساب می آید. یادتان باشد یک روز فقط یک روز است.

این بدان معنا نیست که وقتی بیمار هستید نمی‌توانید در خانه ورزش کنید اما سعی کنید زمانی که علائم بیماری دارید به دیگران فکر کنید.

در مورد تمرینات خانگی چطور؟ (ورزش کردن در هنگام بیماری)

مشکل اینجاست: روال تمرینی معمولی شما زمانی که به سختی نفس می‌کشید و بدن خود را تحت فشار قرار می‌دهید باعث واکنش استرس در بدن می‌شود. هنگامی که سالم هستید، بدن شما به این استرس واکنش نشان می دهد و برای قوی تر شدن سازگار می شود.

اما وقتی بیمار هستید، سیستم ایمنی بدن شما از قبل تحت فشار است. اضافه کردن استرس بیشتر با ورزش کردن در هنگام بیماری و یک تمرین سخت (یا دویدن طولانی و چالش برانگیز) ممکن است سیستم را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. یعنی ممکن است بیمارتر شوید.

ورزش کردن در هنگام بیماری (3)
ورزش کردن در هنگام بیماری

قانون سرانگشتی من؟ اگر احساس می کنید که بیماری شما منجر به تمرینات با شدت کمتری می شود، از تمرین معمول خود اجتناب کنید ترجیح می‌دهم سالم باشی و محدودیت‌ها را در مدت کوتاهی پشت سر بگذاری، تا اینکه احساس کنی کل تمرینت را خراب می‌کنی.

فواید ورزش زومبا برای سلامتی و لاغری
خواندن

این بدان معنا نیست که وقتی بیمار هستید باید با کاناپه یکی شوید. تا زمانی که نوع حرکت صحیح را انجام می دهید، می توانید در حین ریکاوری به ورزش منظم ادامه دهید.

آیا می توانید در حالی که بیمار هستید ورزش کنید؟

اگر در حال کش مکش بین رفتن به باشگاه یا رفتن سراغ کابینت دارو هستید، پزشک سلامت ورزشی، ویکاس پاتل می‌گوید ممکن است زمان انجام «چک کردن گردن» فرا رسیده باشد.

زمانی که می توانید تمرین کنید در مقابل زمانی که نمی توانید

“چک کردن گردن” دقیقاً آن چیزی نیست که به نظر می رسد، اما معنی اش خیلی نزدیک است. اگر علائم شما بالای گردن باشد – گلودرد، سرفه، عطسه یا آبریزش بینی – معمولاً خوب است که همچنان تمرین کنید. اما اگر علائم شما زیر گردن هستند – احتقان قفسه سینه یا سرفه های شدید، دردهای عضلانی، خستگی یا ناراحتی معده ایده خوبی است که استراحت کنید.

اگر چک کردن گردن را پشت سر می گذارید و می خواهید از طریق تمرین به قدرت برسید، دکتر پاتل پیشنهاد می کند تلاش خود را تا حدود 50 درصد کاهش دهید. به جای دویدن راه بروید به جای پنج ست، یک ست انجام دهید. یا یک فعالیت کم تاثیر مانند یوگا را امتحان کنید.

چگونه وقتی بیمار هستیم تمرین کنیم (ورزش کردن در هنگام بیماری)

اول از همه، هنگام بیماری حتما به توصیه های پزشک خود گوش دهید. اگر توصیه می کنند از هر گونه ورزش اجتناب کنید، احتمالاً به دلایلی این کار را انجام می دهند. با این حال، اگر برای ورزش آزاد شده اید، حرکات با شدت کم می تواند به شما کمک کند تا سریعتر احساس بهتری داشته باشید و زودتر بهبود پیدا کنید.

پیاده روی در طبیعت چقدر کالری میسوزاند؟
خواندن

چه چیزی به عنوان ورزش کم شدت به حساب می آید؟ اگر در خانه دارید به چیزهایی مانند پیاده روی یا سرعتی آسان روی دستگاه هوازی مورد علاقه خود مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت فکر کنید. یا ممکن است یک تمرین کششی و موبیلیتی انجام دهید. هدف من پیاده روی طولانی در بیرون است.

نکته کلیدی این است که ضربان قلب خود را در طول جلسه پایین نگه دارید. شما نباید در هیچ نقطه ای نفس نفس بزنید یا حتی در حال تقلا باشید. و به یاد داشته باشید، شدت کم می تواند برای هر فردی متفاوت به نظر برسد. به بدن خود گوش دهید و تمرینی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با آن حرکت کنید.

به این تمرینات مانند یک روز در اسپا فکر کنید. شما باید احساس ریکاوری و افزایش انرژی کنید، نه اینکه خسته تر شوید.

ورزش کردن در هنگام بیماری (1)
ورزش کردن در هنگام بیماری

آیا وقتی بیمار هستید، تمرینات خاصی باید همیشه از روی میز حذف شوند؟

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید در زمان بیماری انجام دهید وجود ندارد، اما عقل سلیم به ما می گوید که باید:

از ورزش های گروهی، فعالیت های گروهی و بازدید از باشگاه اجتناب کنید. شما نمی خواهید دیگران را بیمار کنید.

شدت ورزش را کاهش دهید. از فعالیت هایی که احتمالاً شما را خسته و کم آب می کند اجتناب کنید. صرف نظر از کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که میزان تلاشی که انجام می دهید تا حدود 50٪ کاهش دهید. بدن شما به 50 درصد دیگر نیاز دارد تا با هر چیزی که شما را بیمار می کند مبارزه کند.

ورزش EMS ترینینگ چیست؟
خواندن

استقامت را از اولویت خارج کنید. علاوه بر کاهش شدت تمرین، مطمئن شوید که مدت زمان آن را نیز کاهش می دهید. یک تمرین برای مفید بودن لازم نیست طولانی باشد.

سعی کنید کمتر عرق کنید. شما نمی‌خواهید آب بدنتان کم شود، بنابراین  هات یوگا یا هر ورزش دیگری که احتمالاً شما را به غرق در عرق می‌کند را کنار بگذارید.

این مطلب را نیز بخوانید :

بهترین زمان مناسب دویدن، صبح بعدازظهر یا شب

جمع بندی (ورزش کردن در هنگام بیماری)

ما به تمرین با شدت بالا در هنگام تمرین اعتقاد داریم، اما این بدان معنا نیست که وقتی سالم هستید باید در هر تمرین روابط عمومی نیز برقرار کنید. بسیاری از تمرینات شما در روزهای «کلاه خود» خواهند بود. شما فقط کلاهخود خود را بر سر می گذارید، حتی اگر دردناک باشد، یا خسته یا روحیه نداشته باشید، و این کار را انجام می دهید. تمرین در این روزها های بدون انگیزه یک پیروزی است.

از سوی دیگر، روزهایی که به دلیل ترس غیرمنطقی از نیاز به تمرین، خود را مجبور به ورزش کردن در هنگام بیماری می‌کنید، کاملا مضر هستند. یاد بگیرید که نبردهای خود را انتخاب کنید و خود را در حد استاندارد بالا نگه دارید. و این تصمیمات در اغلب موارد منجر به سلامتی شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *