ورزشی

ورزش EMS ترینینگ چیست؟

ورزش EMS ترینینگ چیست؟

در دنیای ورزش و تمرینات ورزشی، هر روز شاهد ورود تکنولوژی و متدهای جدیدی هستیم که ساختارها و شرایط ورزش کردن را تحت تاثیر قرار می دهند. این بار به سراغ معرفی اجمالی یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در این رده خواهیم رفت. ورزش EMS ترینینگ بر پایه ایجاد پالس های الکتریکی جهت فعال کردن و تحریک ماهیچه ها بنیان گذارده شده است. EMS ترینینگ مخفف ( Electrical Muscle Stimulation ) است. این پالس های تولید شده توسط یک دستگاه جانبی در طول ورزش منجر به واکنش عضلات و انقباض آنها شده و در نتیجه بر قدرت و اثرگذاری تمرینات شما می افزاید.

ورزش EMS ترینینگ چیست؟ 1
ای ام اس ترینینگ چیست؟

EMS ترینینگ چگونه کار می کند؟

در تمرینات EMS شما تعدادی ورزش کششی و قدرتی منظم و محدود را تحت نظر مربی خود انتخاب می کنید. فرآیند کار بسیار ساده است و شما در حالی که لباس مخصوص بر تن دارید، مشغول به فعالیت ورزشی می شوید. جالب است بدانید در این روش، عضلات شما چیزی نزدیک به 20 برابر بیشتر از حالت طبیعی ورزش، تحریک شده و منقبض می گردد. این فرآیند به قدری جدی و سنگین است که شما نهایتا در طول هفته می توانید 2 یا 3 جلسه تمرینی داشته باشید.

ورزش EMS ترینینگ چیست؟ 2
ورزش EMS Training

ورزش ای ام اس ترینینگ

پس از ورود شما به باشگاه یا استودیوی EMS ترینینگ لباس مخصوص را پوشیده که این لباس در تمامی بخش های خود الکترودهایی دارد که بر روی عضلات اصلی بدن شما قرار می گیرد. این لباس و الکترودها خیس و مرطوب شده تا بتواند جریان الکتریکی را با کمترین مقاومت به عضلات شما وارد کند.

خرید تردمیل توربو فیتنس + لیست قیمت تردمیل توربو فیتنس
خواندن

با آغاز تمرینات، مربی متخصص این ورزش از طریق دستگاه بی سیم و یا پنل روی دستگاه، پالس هایی را به صورت منظم و متناوب به عضلات شما وارد می کند که این پالس ها تا حدی احساس گزش بر روی پوست و ماهیچه ایجاد می نماید. همین پالس های الکتریکی مسئولیت دارند تا در اوج حرکات و تمرینات، عضله شما را وادار به 40 بار انقباض در ثانیه کند.

این پالس ها در کنار ورزش های دوره ای که شامل انواع شنا، حرکات جهشی با محوریت پروانه و همچنین مدل های مختلف اسکات می باشد، اثرات یک جلسه تمرینی را تا چندین برابر افزایش می دهد.

EMS ترینینگ چه مزایایی دارد و اولین بار از این روش چه استفاده ای شده است؟

قطعا بسیاری از ما با فرآیند فیزیوتراپی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط بوده ایم. در فرآیند فیزیوتراپی، عضلات آسیب دیده و یا بی تحرک، تحت تاثیر پالس های الکتریکی به تمرینات فیزیوتراپ واکنش نشان داده و در بازه زمانی بسیار کوتاه مدت، عضلات را تقویت و بازسازی می کند.

این تمرینات به ویژه برای افرادی که آسیب های جدی بر روی رباط و یا مفاصل خود تجربه کرده اند، بسیار کاربردی است زیرا با کمترین فشار بر روی این بخش ها، عضلات به صورت غیرطبیعی تقویت و به کار گرفته می شود. این فرآیند باعث شده با کمترین فشار بر روی مفاصل و رباط ها که در تمرینات مرسوم اجتناب ناپذیر است، تقویت شده و می تواند مسئولیت های طبیعی خود را برعهده بگیرد. البته همواره انتقادهایی نیز به این ورزش وجود داشته و برای افرادی که دارای مشکلات قلبی و یا عروقی هستند، توصیه نمی گردد.

ورزش EMS ترینینگ چیست؟ 3
ورزش ای ام اس ترینینگ

ورزش EMS Training

ضمنا توجه به حجم تمرینات در EMS ترینینگ بسیار مهم است. به علت آن که در طول تمرینات ورزشکار متوجه فشار سنگین بر روی عضلات خود نیست، به راحتی امکان آسیب دیدگی وجود دارد. بسیاری از متخصصین استفاده از این تمرینات را به صورت دوره ای و البته تحت نظارت کامل یک متخصص حرفه ای، توصیه می کنند.

فوائد و نحوه صحیح تمرین با دستگاه های هوازی
خواندن

گزارشات علمی و موثقی در رابطه با تاثیر ورزش EMS ترینینگ بر روی افزایش حجم عضلات وجو ندارد؛ اما قطعا طی کردن این فرآیند موجب تقویت عضلات شما می گردد. از این ورزش به عنوان یک مکمل در کنار تمرینات سنتی یاد شده و بسیاری از متخصصین بدنسازی اعتقاد دارند، تکنولوژی EMS تنها در زمان مصدومیت های ورزشکاران کاربردی بوده تا شرایط بدنی آنها تا حد امکان از حالت ایده آل خود فاصله نگیرد.

این مطلب را بخوانید :

ورزشکاران مبتدی و تازه کار بخوانند!

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه ­ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *