ماساژ

صندلی ماساژور چگونه کار می کند ؟

صندلی ماساژور چگونه کار می کند؟

در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال که صندلی ماساژور چگونه کار می کند را به زبانی ساده و با معرفی انواع صندلی های ماساژور به شما ارائه دهیم. آیا می دانستید صندلی ماساژور دهه ها است که مورد توجه ما بوده است؟ البته که این روزها محبوبیت این صندلی به علت سبک زندگی پشت میز نشینی ما بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از ما برای کاهش فشارها و استرس های کاری و همچنین کاهش دردهای ناشی از فرآیند کار روزانه، ماساژ را بهترین گزینه می دانیم.

کارکرد صندلی ماساژور این روزها برای آن است که با استفاده از یک دستگاه خانگی و بدون نیاز به متخصص بتوانیم انواع ماساژ را به صورت کامل دریافت کنیم.

پیش از آن که بدانید صندلی ماساژور چگونه کار می کند جالب است بدانید که علاوه بر ماساژهای مرسوم برای پا، گردن و شانه ها و پشت، صندلی های ماساژور امروزی قادر هستند یک ماساژ کامل بر روی تمامی نقاط بدن را اجرا کنند ( Full Body Massage ) .

ایده‌ی اصلی تولید و کارکرد صندلی ماساژور بسیار ساده است. یک صندلی با مکانیزمی که قادر است با فشار و حرکت بر روی نقاط مورد نظر شما، حرکت دست ماساژور را شبیه سازی کند.

نحوه کار مبل ماساژور

صندلی های ماساژور اولیه به کمک توپ های غلتان این احساس را ایجاد کرده و پس از آن از ویبراتورها استفاده شد. صندلی های ماساژور مدرن نیز با جزئی تر و دقیق تر کردن این فرآیندها توانسته اند انواع تکنیک های یک تراپیست را بر روی بدن شما اجرا کنند.

با این حال که مکانیزم اکثر صندلی های ماساژور بر اساس عملکردهای مکانیکی است؛ اما افزوده شدن مدارهای جدید باعث شده است تا تولیدکنندگان قادر باشند با عرضه‌ی انواع مختلفی از صندلی های ماساژور، تنوع بیشتری در اختیار خریداران قرار دهند.

برای آن که بدانید صندلی ماساژور چگونه کار می کند لازم است که به روش تولید حرکت در انواع صندلی های ماساژور آگاه باشید. برخی از آنها فشار و حرکت را از طریق نیروی آب و برخی دیگر به کمک پر و خالی کردن کیسه های هوا ایجاد می کنند.

کمی از تاریخچه‌ی صندلی ماساژور

در سال 1984 Ronald A. Labbe اولین طرح صندلی ماساژور را به صورت یک کانسِپت ارائه کرد. برای اجرایی کردن این طرح او تنها چند میله را با ساختارهای خاصی بر روی یک پدال سوار کرد.

در واقع این صندلی ماساژور به کمک حرکت پدال ها، میله های متصل به آن را در جهت های مشخصی حرکت داده و ایجاد حرکت لرزش و کشش می کرد.

همین فرآیند به راحتی احساس رفع گرفتگی و درد را در مصرف کننده ایجاد می نمود. این صندلی به مرور توسط رونالد ارتقاء یافته تا دامنه‌ی ماساژهای ارائه شده با آن گسترش یابد.

در سال 1968ماساژ تراپیستی به نام دیوید پالمر، اولین صندلی ماساژ با شباهت بسیار زیاد به نمونه های امروز را ساخت. این صندلی ماساژور که با نام تجاری « صندلی در جعبه » به بازار عرضه شد، راحتی بسیار بیشتری برای ماساژ گیرنده ایجاد می کرد و احساس ماساژ بسیار بهتری.

او بعدها و تا نزدیکی سال 2000 مقالات متعددی در رابطه با صندلی ماساژ و فواید آن نوشت. همین گام های اولیه به مرور ارتقاء یافت تا صندلی های ماساژور فعلی بتوانند انواع ماساژها شامل شیاتسو، رفلکسولوژی، تای و سوئدی را ارائه دهد.

صندلی ماساژور چگونه کار می کند؟ 1

صندلی ماساژور چگونه کار می کند ؟ آشنایی با مدل های امروز و انواع آن

می توان گفت غالب صندلی های ماساژ امروزی بر اساس مکانیزم لرزش نوارها یا توپ های غلتان کار می کند. البته که تکنیک ها و تکنولوژی های جدیدی تا امروز به آنها اضافه شده تا بتوانند عمق و کیفیت ماساژ را ارتقاء دهند. کیسه های هوا و پمپاژهای آب از اولین تکنیک هایی بودند که به این صندلی ها اضافه شدند.

آشنایی با ماساژور تفنگی ورزشی و فواید ماساژورهای تفنگی
خواندن

در صندلی های ماساژور امروزی نیز غالبا از ترکیبی از انواع نیروهای ماساژ استفاده می شود. گسترش صندلی های ماساژور در ابتدا از آمریکا شروع شد و اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی و ژاپن گسترده شده است.

برای آن که در هنگام خرید صندلی ماساژور انتخاب بهتر و آگاهانه تری داشته باشید، دانستن پاسخ سوال صندلی ماساژور چگونه کار می کند ضروری به نظر می آید.

هر کدام از انواع صندلی های ماساژور که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، از روشی یکپارچه اما تکنیک هایی متفاوت جهت شبیه سازی ماساژ استفاده می کنند.

آشنایی با بخش های مکانیکی صندلی ماساژور

هر چه قطعات تشکیل دهنده و مکانیزم عملکرد صندلی ماساژور پیچیده تر باشد، طبیعتا کیفیت و تنوع انواع ماساژ آن نیز گسترده تر می گردد. صندلی های ماساژور ارزان قیمت تر، بیشتر بر نیروی ویبراتور خود اتکا کرده و ماساژهایی پایه و ریلکسی ارائه می دهند.

موتور، اتصالات، غلتک ها و کیسه های هوا

به صورت کلی می توان گفت هر صندلی ماساژی از یک موتور، تعدادی اتصالات، غلتک ها و کیسه های هوا تشکیل شده است که ترکیب و چیدمان آنها، مکانیزم حرکتی صندلی ماساژور را موجب می شود.

صندلی های ماساژور با همین اتصالات و غلتک های کوچک با کمک نیروی موتور، لرزشی را ایجاد می کنند که بیشتر در ماساژ ریلکسی تجربه می شود.

برای آن که سادگی این حرکت لرزان را درک کنید، تنها کافی است بدانید که این فرآیند شباهت زیادی به ویبره‌ی موبایل شما دارد. چرخش موتور الکتریکی حول محور چرخ ها، لرزشی را ایجاد می کند که آن از طریق صندلی ماساژور به بدن شما منتقل می شود.

در هنگام ایجاد این لرزش، غلتک ها بر روی یک نوار حرکت کرده تا همچون دست یک ماساژور، انرژی ایجاد شده را به سطح بدن شما منتقل کند.

وابسته به نوع صندلی ماساژور، حرکت این غلتک های می تواند افقی، عمودی یا در تمامی جهت ها باشد.

میکرو پراسسور، مغز هوشمند صندلی ماساژور

پردازشگر داخلی صندلی ماساژور فرآیند کلیه ماساژها را در خود ذخیره می کند. این پردازنده بلافاصله پس از آن که شما نوع ماساژ خود را انتخاب کردید، با مدیریت تمامی بخش ها فرآیند ماساژ شما را طراحی و اجرا می کند.

تنظیم کننده‌ی توان، فشار و سرعت ماساژ نیز همین پردازنده‌ی کوچک است.

صندلی ماساژور چگونه کار می کند و چگونه فرآیند ماساژ را کنترل می کند

اکثر صندلی های ماساژور برنامه های ماساژ از پیش تعریف شده ای دارند. برخی از آنها به کمک یک ریموت کنترل مدیریت شده و در انواع دیگر، پنل مدیریت صندلی بر روی دسته‌ی آن تعبیه شده است.

به کمک این ریموت کنترل را پنل مدیریتی شما قادر خواهید بود سبک و انواع جزئیات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

عملکرد صندلی ماساژور در هنگام ارائه‌ی انواع ماساژها

به همان راحتی که به یک مرکز ماساژ مراجعه می کنید و از مشکل و نوع ماساژ درخواستیتان گفتگو می کنید، قادر هستید به کمک برنامه های متعدد موجود بر روی صندلی های ماساژور امروزی نیز، سبک ماساژ درخواستیتان را با فشار و زمان مورد نظر انتخاب نمایید.

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد | صندلی ماساژور و تردمیل در خانه
خواندن

با آشنایی به انواع روش های ماساژ و همچنین آگاهی به این موضوع که صندلی ماساژور چگونه کار می کند می توانید در هر لحظه بهترین تکنیک را انتخاب کنید. صندلی های ماساژور امروزی بیش از هر زمان دیگری به تکنیک ها و شبیه سازی حرکت دست ماساژور نزدیک شده اند.

در نتیجه با انتخاب درست سبک ماساژ می توانید آرامش بیشتر در کنار درمانی عمیق تر و کاراتر را تجربه کنید.

ماساژ سوئدی

با انتخاب این روش ماساژ، غلتک های صندلی ماساژور در طول چهارچوب اصلی، اعمال فشار و کشیدن را در جهت قفسه‌ی سینه و دنده های شما از پشت آغاز می کند. شاید کمی فشار این نوع ماساژ در ابتدا زیاد به نظر بیاید؛ اما لازم است بدانید که سبک ماساژ سوئدی خیلی سریع گرفتگی و درد عضلات را برطرف می کند.

به طور کلی ماساژ سوئدی 5 تکنیک تشکیل دهنده دارد که از مهمترین آنها می توان به ضربه زدن، فشار وارد کردن و لرزش اشاره کرد.

ضربه زدن و گردش باعث می شود تا گرفتگی و استرس ماهیچه ها رها شده و با ایجاد ویبره‌ی همزمان در ناحیه‌ی شانه و پشت، گردش خون افزایش یابد.

تمامی این عملکردهای صندلی ماساژور در نهایت باعث آزادسازی ماهیچه ها و تخلیه‌ی سریع تر سموم از طریق عروق و لنف ها می گردد.

به طور کلی ماساژ سوئدی فواید بی شماری دارد که از مهمترین آنها می توان به سم زدایی ماهیچه ها، بهبود سیستم گردش خون، اکسیژن رسانی بهتر، ریلکسی و انعطاف پذیری اشاره کرد.

در این بخش از مقاله‌ی صندلی ماساژور چگونه کار می کند ، عملکرد آن در هنگام ارائه‌ی ماساژ سوئدی را توضیح دادیم. فراموش نکنید طراحان صندلی ماساژور با بررسی دقیق انواع ماساژها، تا حد امکان تکنیک ها و حرکات آنها را از طریق همان مکانیزم ثابت صندلی ماساژور باز طراحی و شبیه سازی کرده اند.

در نتیجه در اجرای بسیاری از تکنیک های ماساژ، اجزای درگیر در صندلی ماساژور یکسان هستند؛ اما عملکردی متفاوت ارائه می دهند.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو هم یکی از محبوب ترین سبک های ماساژ است؛ زیرا با ایجاد فشار و کشیدن بخش های مشخصی از بدن،‌ می تواند دردهای مزمنی را بر طرف کند. در تکنیک ماساژ شیاتسو از انواع فشار، پیچاندن ماهیچه و مفصل، فشارهای چرخشی و حرکات مشابه استفاده می شود.

از دیگر تکنیک های رایج در ماساژ شیاتسو می توان به فشار زیاد انگشتان دست ماسور به ناحیه‌ی درد اشاره کرد که پس از پایان احساس رهایی و آزاد شدن ماهیچه از درد، کاملا ملموس است.

عملکرد صندلی ماساژور در اجرای سبک ماساژ شیاتسو بر مبنای شبیه سازی همین تکنیک ها و با فشار به محل های انتخابی شما اجرایی می شود.

برای اجرای این سبک، غلتک ها و یا کیسه های فشار، در بخش های برنامه ریزی شده به صورت مستمر، فشار و قطع فشار را شبیه سازی می کنند.

از مهمترین مزایای ماساژ شیاتسو می توان به بازسازی کلی بدن،‌گردش خون بهتر، تقویت سیستم لنفاوی و ایمنی و رفع اضطراب اشاره کرد.

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر
خواندن

در صندلی های ماساژور امروزی، برنامه‌ی ماساژ شیاتسو نیز همچون ماساژ سوئدی وجود دارد.

صندلی ماساژور چگونه کار می کند ؟ نحوه‌ی اجرای ماساژ دیپ تیشو

شاید یکی از دردناک ترین سبک های ماساژ که بسیاری از ما از آن فراری هستیم، ماساژ دیپ تیشو باشد. این سبک ماساژ با فشار شدید انگشت بر روی نقاط دردناک و به ویژه ماهیچه های درگیر و گرفته شناخته می شود؛ اما تاثیری شگفت انگیز در دردها و ناراحتی های حتی مزمن و قدیمی دارد.

به طور کلی می توان گفت هدف از ماساژ دیپ تیشو، دسترسی ماسور به نقاطی از ماهیچه های بدن است که به سختی در معرض لمس کردن یا تحرک قرار می گیرند.

جالب است بدانید بسیاری از دردهای مزمن در ناحیه‌ی گردن و شانه ها، ریشه در گرفتگی همین عضلاتی دارند که حتی از وجود آنها گاها آگاه نیستیم.

صندلی ماساژور چگونه کار می کند؟ 2

برای آن که به پاسخ سوال اولتان که صندلی ماساژور چگونه کار می کند برسید، باید بدانید طراحان این صندلی ها، با دقت تمامی حرکات دست ماسور و نقاطی که بر روی آن تاکید دارد را بررسی کرده و سپس ابزارها و تکنولوژی های متعددی که در صندلی های ماساژور قرار داده اند تا حداکثر مطابقت و شباهت با حرکات یک ماساژ طبیعی بازسازی شود.

به طور مثال در ماساژ دیپ تیشو، صندلی ماساژور از نوع 3 یا 4 بعدی، ناحیه‌ی مورد نظر شما را با دقت انتخاب کرده و سپس با فشاری بالا اما کنترل شده به کمک غلتک های موجود به ناحیه‌ی مورد نظر دسترسی پیدا می کند.

این فشار همراه با لرزش غلتک ها، موجب رفع درد و گرفتگی مزمن ماهیچه ها می شود. مهمترین مزیت ماساژ دیپ تیشو آزاد سازی عضلات و مفاصل از دردهایی است که سال ها به همراه داریم.

صندلی های ماساژور چه سبک های دیگری از ماساژ را ارائه می دهند

از دیگر سبک های پرطرفدار ماساژی که صندلی های ماساژور قادر به ارائه‌ی آنها هستند، می توان به ماساژ ضربه ای، ماساژ نیدینگ، ماساژ آزاد سازی مفاصل با کشش و گردش اشاره کرد. همچنین و همان طور که گفتیم در مکانیزم کارکرد انواع صندلی های ماساژور، نیروهای محرکه‌ی متعددی برای شبیه سازی ماساژ تعبیه شده اند. برخی از آنها از طریق فشار یا کیسه های هوا کار می کنند و برخی دیگر از پمپاژ آب بهره می گیرند.

در انتها جالب است بدانید که برخی از صندلی های ماساژ امروزی قابلیت ایجاد احساس کشش و آزاد سازی مفاصل گرفته را نیز دارند. همچنین در مدرن ترین صندلی های ماساژور، امکانی با نام جاذبه‌ی صفر طراحی شده است که فرم قرارگیری شما در آن به گونه ای است که بدن در ریلکس ترین حالت ممکن قرار دارد.

این مطلب را نیز بخوانید :

با فواید استفاده از روکش ماساژور صندلی خودرو بیشتر آشنا شوید

امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، پاسخ سوالتان یعنی « صندلی ماساژور چگونه کار می کند » را دریافت کرده باشید. مکانیزم عملکردی صندلی های ماساژور در انواع پیشرفته و ابتدایی تقریبا یکسان است؛ اما با گذشت زمان، تکنیک ها و فناوری هایی به آنها اضافه شده است که در نهایت موجب گردیده است تا شما احساسی مشابه با ماساژ طبیعی را داشته باشید.

منبع : futurescope.co

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *