ماساژ

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟

ماساژ گرفتن و یا استفاده از صندلی ماساژور به قدری لذت بخش است که بسیاری از ما دوست داریم تمام روزمان را به ماساژ گرفتن اختصاص دهیم. اما سوال این جا است که آیا برای ماساژ گرفتن نیز باید زمانبندی داشته باشیم و یا این که آیا ماساژ گرفتن بیش از اندازه به وسیله صندلی ماساژور می تواند برای بدن ما مضر باشد؟ ما در این مقاله نکاتی را در رابطه با نحوه و زمان استفاده از صندلی ماساژور به شما خواهیم گفت. ضمنا در ادامه­ی معرفی انواع عملکردهای صندلی ماساژور به برخی از معروف ترین تنظیمات دستی آن می پردازیم.

با مهمترین تنظیمات دستی صندلی ماساژور بیشتر آشنا شوید.

ما در مقاله قبل انواع مودهای اتوماتیک صندلی های ماساژور را به شما معرفی کرده ایم. به جرات می توان گفت با آشنایی شما با سبک های مختلف این دستگاه می توانید تمامی انواع ماساژهای مورد نظرتان را دریافت نمایید و بسیاری از افراد هیچ گاه در طول سالیان متمادی هم به سراغ تنظیمات دستی دستگاه نمی روند؛ اما به عنوان صاحب یک صندلی ماساژور لازم است که تا حدی با مهمترین تنظیمات دستی این دستگاه آشنا شوید. با آشنایی به این تنظیمات شما قادر خواهید بود به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، سبک و نوع ماساژ اختصاصی خود را تنظیم کرده و به حافظه­ی دستگاه وارد نمایید.

صندلی ماساژور کیسه هوا
قرار گیری کیسه هوا در صندلی ماساژ

سرعت

سرعت در کنار میزان فشار وارده توسط غلتک و کیسه های هوای صندلی از مهمترین تنظیمات آن می باشد. در زمان استفاده از صندلی ماساژور شما می بایست پیش از هر چیز به این دو فاکتور مهم توجه داشته باشید، زیرا آنها تاثیر مستقیمی بر روی نوع و فشار وارده توسط دستگاه دارند.

میزان فشار دستگاه

همان گونه که پیشتر هم گفته ایم بدن های مختلف، نیازها و توان متغیری جهت استفاده از مبل ماساژور دارند. برخی از افراد فشار کم و برخی دیگر فشار شبیه سازی شده­ی انگشتان بیشتری را ترجیح می دهند. در تنظیم اختصاصی نوع ماساژتان به صورت دستی، شما می توانید به صورت دقیق، میزان فشار وارده به بدنتان را تعیین نمایید.

خرید صندلی ماساژور در شیراز
خواندن

تعیین نقاط مورد نظر برای ماساژ

اگر مقاله قبلی ما را مطالعه کرده باشید، حتما شما هم می دانید که اولین شرط در استفاده از صندلی ماساژور ، آگاهی به نقاط دردناک و مورد نیاز برای ماساژ است. در این بخش از تنظیمات دستی دستگاه، شما می توانید به صورت دقیق بخش هایی از بدنتان که بیشترین نیاز را به ماساژ دارند، انتخاب کرده و همچنین نوع هر کدام از ماساژها را نیز مشخص نمایید.

مدت زمان و دوره ماساژ

تعریف زمان کار صندلی ماساژور از تنظیمات پایه و ابتدایی در راه اندازی دستی صندلی ماساژور است. در مودهای اتوماتیک صندلی ماساژور غالبا مدت زمان، مطابق با هر برنامه به صورت خودکار تغییر می کند؛ اما در حالت دستی شما قادر هستید برای هر بار ماساژ مدت زمانی معین را تعیین کنید.

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟ 1

نوع ماساژ

صندلی ماساژور شما وابسته به نوع غلتک ها و کیسه های هوای خود، قادر است سبک های متعددی از ماساژ را به شما ارائه دهد. برای استفاده از صندلی ماساژور به صورت اختصاصی، شما می توانید سبک ماساژ خود را در کنار سایر فاکتورهای معرفی شده تعیین نمایید.

همگون سازی پخش موسیقی

شما می توانید مدت زمان پخش موسیقی را با زمان ماساژ خود همگون کرده در نتیجه موسیقی با ماساژ شما آغاز و در انتهای آن پایان می یابد.

چگونه زمان استفاده از صندلی ماساژور را مدیریت کنیم؟

چگونه می توان فهمید که بیش از اندازه از صندلی ماساژور استفاده می کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که مهمترین معیار، احساس نیاز بدن شما به ماساژ در چه زمانی است؟ استفاده بیش از حد از صندلی ماساژور نه تنها مزایای مضاعفی برای شما ندارد، بلکه می تواند باعث خستگی و یا کوفتگی عضلات نیز بگردد. شما می توانید حداکثر بهره را از صندلی ماساژورتان در همان ست های زمانی کوتاه هم مدت ببرید. در نتیجه حتی ماساژ گرفتن با صندلی ماساژور برای یک ساعت بدون توقف نیز مدت زمانی طولانی محسوب می شود.

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟ 2
استفاده از صندلی ماساژور

مدت زمان ایده آل استفاده از صندلی ماساژور چقدر است؟

دوره های زمانی کوتاه مدت بین 2 تا 15 دقیقه، مدت زمانی ایده آل برای استفاده از صندلی ماساژور است. با این زمان استفاده از صندلی ماساژور شما هم احساس راحتی خواهید داشت و هم این که ماهیچه های بدن شما حداکثر بهره را خواهند برد. این موضوع البته به نوع صندلی ماساژور شما و تعداد نقاط پوشش داده شده از بدنتان نیز وابستگی کامل دارد. در نتیجه به خاطر داشته باشید استفاده بیش از 15 دقیقه استفاده از صندلی ماساژور موجب بروز درد، کوفتگی و حتی آسیب های جدید می گردد.

خرید انواع صندلی ماساژور در تبریز
خواندن

چند بار در هفته از صندلی ماساژور خود استفاده کنید؟

همان طور که گفتیم بسیاری از صاحبان صندلی های ماساژور دوست دارند کل زمان آزاد خود را بر روی صندلی ماساژور بنشینند. حتما تا بدین جا متوجه شده اید که افزایش کمّی و مدت زمان اجرای ماساژ، نمی تواند تاثیری در کیفیت و اثرگذاری عملکرد آن داشته باشد و حتی ممکن است آسیب زا نیز باشد. ضمنا این موضوع باعث استهلاک بیش از حد صندلی ماساژور شما نیز می گردد.

در نتیجه اگر دردهای مزمنی در ناحیه گردن، شانه ها و پشتتان احساس می کنید، بهترین انتخاب برای شما 3 تا 4 جلسه در هفته، ماساژ کامل بدن توسط دستگاه است. مدت زمان هر جلسه را نیز چیزی در حدود 12 تا 15 دقیقه تنظیم کنید.

صندلی ماساژور و فواید آن

استفاده درست از مبل ماساژور در خانه

اگر تنها هدف شما در زمان استفاده از صندلی ماساژور ایجاد احساس ریلکسی و رفع استرس است، نهایتا 1 تا 3 جلسه هفتگی و هر جلسه 15 دقیقه، قطعا کافی است. در حالت ماساژ ریلکسی شما می توانید فشار دستگاه را کاهش داده و یا از حالت فول بادی ماساژ ( Full Body Massage ) استفاده نکنید. در برخی از صندلی های ماساژور این امکان تعبیه شده است که شما بتوانید به تاریخچه ماساژها و مدت زمان آنها مراجعه کنید تا هر لحظه قادر باشید از میزان استفاده خود، گزارشی دقیق و کامل به دست آورید.

وجود یک صندلی ماساژور در هر خانه ای، یک امکان فوق العاده است، به ویژه اگر شما مشغول به کاری سنگین و پراسترس هستید. در این بین اما آگاهی به نحوه کارکرد و زمان استفاده از صندلی ماساژور اهمیت ویژه ای دارد. مهمترین نکته در این میان، آگاهی شما به تنظیمات دقیق دستگاهتان و همچنین استفاده موثر و کاربردی از آن است. همان گونه که دوره های زمانی کوتاه مدت نمی توانند کارا باشند، افزایش بیش از حد هر ست ماساژ و یا تعدد استفاده از آن، نه تنها به دستگاه شما آسیب وارد می کند، بلکه فایده ای هم برای عضلات خسته ­ی بدن شما نخواهد داشت.

این مطلب را بخوانید :

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر

در مجله دلوکس کالا می توانید مقالات جذاب و متعدد دیگری در رابطه با انواع ورزش ها و تمرینات آنها را مطالعه کنید.

منبع : titanchair.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *