ماساژ

صندلی ماساژور چیست ؟

صندلی ماساژور چیست ؟

ما در مقاله ( صندلی ماساژور چیست ؟ ) قصد داریم شما را با یک دستگاه کاربردی و جذاب خانگی آشنا کنیم.

از آنجا که در عصری پر استرس و پر مشغله قرار داریم شاید همه در صدد یافتن راهی برای رهایی از این همه فشار باشیم. یکی از این راه ها، ماساژ می باشد و امروزه بیشتر مردم به دنبال ماساژ درمانی هستند. البته بسیاری از ما از دردهای فیزیکی نیز رنج می بریم که ماساژ راه بسیار خوبی برای درمان این مشکلات هم هست.

پیش از آن که به صورت مشخص به سوال : صندلی ماساژور چیست ؟ بپردازیم بهتر است این بخش را هم مطالعه کنید.

این روزها بازار صندلی های ماساژ نیز بسیار گرم است. این راهنما سعی دارد تا با توضیح انواع صندلی ماساژور، شما را در انتخاب دستگاهی برای ایجاد آرامش و حس خوب کمک کند.

اصطلاح ” صندلی ماساژور ” شامل طیف گسترده ای از محصولات می شود، از صندلی هایی که انرژی ویبره دارند تا دستگاه های پزشکی که چالش فیزیکی بدن را تشخیص داده و درمان را نیز تجویز می کنند.

آیا می دانید کدام صندلی مناسب شماست؟ کدام صندلی آرامش بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد؟

در این مقاله با شما در شناخت انواع صندلی های ماساژور همگام خواهیم بود. برای انتخاب بهتر توضیح انواع ماساژ‌ها نیز ضروری است. در نهایت شما درک کامل و روشنی از اجزای اساسی صندلی ماساژور خواهید داشت و نوع مناسب و مورد نظر خود را خواهید یافت. در نتیجه در پایان این مقاله به صورت کامل پاسخ سوال صندلی ماساژور چیست را دریافت کرده اید.

صندلی ماساژور چیست ؟

اولین گام در پاسخ به صندلی ماساژور چیست ؟ سبک های ماساژ

تصور همه‌ی ما از صندلی ماساژ تجربه‌ی حس راحتی و رفع خستگی است. پس چه بهتر زمانی که روی صندلی ماساژ هستیم اجزای اصلی و مکانیزم کاری صندلی ماساژ را هم بدانیم : غلتک، کیسه هوا و ویبره. بر همین اساس صندلی های ماساژور تولید شده یکی از این اجزا، فقط دو جزء ویا هر سه جزء را دارند.

صندلی ماساژ غلتکی

غلتک ها در صندلی ماساژ مهمترین جزء هستند. در واقع آنها به عنوان دستان صندلی ماساژ عمل می کنند و تکنیک هایی مانند ورز دادن و شیاتسو را انجام می دهند.

هنگام ماساژ این غلتک ها در واقع بر روی بافت های عضلانی تمرکز کرده و همین ماساژ عضلانی است که پایه‌ی ماساژ درمانی و دیگر مزایای ناشی از آن می باشد.

ماساژ با کیسه های هوا

یکی دیگر از انواع ماساژهای رایج، ماساژ هواست که توسط کیسه‌ های هوا انجام می شود. کیسه های هوایی که در صندلی های ماساژ تعبیه شده‌اند همانند دم و بازدم عمل می‌ کنند یعنی این کیسه ها جهت ماساژ، از هوا پر و خالی می شوند.

به طور معمول، ماساژ هوا در تمام صندلی های فول ماساژ وجود دارد چرا که در ماساژ قسمت های خاصی از بدن مثل شانه ها و دست ها، غلتک ها کارایی ندارند. بنابراین از کیسه های هوا در صندلی های ماساژ برای این منظور استفاده می شود.

باید گفت از کیسه های هوا برای انجام تکنیک های ماساژ پیشرفته و برای درمان پیچ خوردگی، تاب و کشش نیز استفاده می شود.

ماساژ ویبره‌ای

در نهایت جزء دیگر ابزار ماساژ، ماساژ توسط دستگاه های ویبره است که در صندلی های ماساژ تعبیه شده اند. در این ابزار از صفحات لرزش با فرکانس بالا برای تحریک ناحیه ای و یا افزایش گردش خون در بدن استفاده می شود.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که به طور معمول صندلی های ماساژ که فقط ماساژ ویبره ای دارند وسیله‌ی خوبی برای رفع خستگی می باشند اما جایگزین مناسبی برای درمان نیستند.

برای پاسخ به سوال صندلی ماساژور چیست ، لازم بود به شما مهمترین اجزای آنها را معرفی کنیم. پس از این بخش نوبت به مهم ترین انواع این صندلی می رسد.

فواید لوسیون بدن چیست و از کجا بخریم؟
خواندن

اما برسیم به لیست انواع صندلی های ماساژ

انواع صندلی ماساژ : صندلی‌های ماساژ غلتکی

اما برای به دست آوردن مزایای واقعی ماساژ عضلانی، شما باید صندلی ماساژ غلتکی تهیه کنید. صندلی های ماساژ که دارای غلتک هستند به سه نوع مکانیزم ماساژ با غلتک تقسیم می شوند. این مکانیزم ها در ایجاد احساس آرامش در هنگام ماساژ نقش اساسی دارند.

 مکانیزم ماساژ مستقیم

این مکانیزم از ماساژ، مسیری خطی و مستقیم است. مسئله ای که در مورد این نوع وجود دارد این است که این مکانیزم دسترسی به مناطق خمیده مانند گردن و کمر ندارد به همین دلیل است که آن دسته از صندلی های ماساژ با این مکانیزم بسیار ارزان بوده و برای اهداف تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.

مکانیزم ماساژ S

برای دسترسی به ناحیه های خمیده در بدن مانند کمر و یا گردن، مکانیزم ماساژ S پاسخی مناسب تر تلقی می شود. در نتیجه این نوع از غلتک ها که شبیه S هستند، قسمت هایی تا انحنای طبیعی ستون فقرات را ماساژ می دهند. تا اطمینان حاصل شود که غلتک ها به طور مداوم بر روی تمامی بخش های شانه و گردن کار کرده اند.

 صندلی های ماساژ با غلتک S به طور معمول از گردن تا استخوان دنبالچه امتداد دارند و معمولا اندازه ای بین 24 تا 32 اینچ دارند. این نوع صندلی ماساژ محبوبیت بیشتری داشته و در صندلی های با کیفیت یافت می شوند.

مکانیزم ماساژ L

همانطور که گفتیم در مکانیزم ماساژ  S محدوده‌ی ماساژ تا انتهای ستون فقرات بود. درمکانیزم ماساژ L ، ماساژ به کف نشیمن صندلی ماساژ ادامه می یابد و تا 15 اینچ افزایش دارد و این امکان در این صندلی ماساژ وجود دارد تا بتواند دردهای گلوت، پیریفرمیسم و همسترینگ را درمان کند.

از زمان ورود این صندلی های ماساژ به بازار به دلیل مزایای متعدد آنها بسیار مورد استقبال واقع شده اند چرا که مزایای فراوانی برای بیماران با درد عصب سیاتیک دارد.

انواع متفاوت صندلی‌های ماساژ ( حرکت از 2 تا 4 بعد )

صندلی ماساژ غلتکی

باید بگوییم که این دست از صندلی های ماساژ خود دارای انواع متفاوتی هستند. این نوع از صندلی های ماساژ در سه نوع 2D، 3D، و 4D وارد بازار شده اند.

صندلی ماساژ غلتکی 2D

باید بدانید که در نوع غلتک 2D، عدد، تعداد حرکات و حرف D  نشان دهنده‌ی ابعاد حرکات می باشد. پس می فهمیم که صندلی های ماساژ 2D دارای دو حرکت عمودی و افقی است.

صندلی ماساژ غلتکیD3

غلتک های سه بعدی به سه روش حرکت می کنند و شامل ابعاد بیشتر و عمقی هستند. یعنی این غلتک ها توانایی گسترش ماساژ از سطح تا نفوذ در عمق بافت عضلات را دارند. البته توانایی دیگر این صندلی ماساژ این است که به شما اجازه‌ی کنترل شدت ماساژ را می دهد.

پس غلتک‌ های سه بعدی برای علاقه مندان به ماساژهای عمیق و ملایم توصیه می شود. چرا که شما امکان تنظیم فشار ماساژ را دارید.

صندلی ماساژ 4D

این نوع از صندلی های ماساژ شامل تمام حرکات ابعادی صندلی های 3D بوده و علاوه برآن دارای امکان ریتم نیز هستند. این نوع از صندلی های ماساژ قادر هستند تا ریتم یا سرعت خود را تغییر دهند تا سرعت دینامیکی که ممکن است در ماساژ درمانی استفاده شود را تکرار کنند.

بنابراین غلتک ها به جای این که با سرعت یکسانی در طول ماساژ در حرکت باشند، گاهی اوقات سرعت می گیرند و گاهی اوقات آهسته می شوند تا احساس طبیعی بودن بیشتری را ایجاد کنند.

در این بخش از مقاله صندلی ماساژور چیست شما با انواع مختلف صندلی ماساژور از جهت سبک حرکت آشنا شدید؛ حالا بهتر است که به سراغ امکانات ویژه آنها برویم.

انواع صندلی ماساژ: امکانات بیشتر

تا اینجا ما اجزای اساسی انواع مختلف صندلی‌های ماساژ را پوشش دادیم. اما نکات دیگر:

ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که شما باید هنگام خرید در نظر گرفته تا با وجه تمایز بهتر، انتخاب بهتری نیز داشته باشید. البته که این ویژگی ها با قیمت شروع نمی شوند، پس شما در ادامه با فهرستی مواجه می شوید که در صندلی های ماساژ کیفیت پایین و کیفیت بالا یافت می شود.

با تمام دغدغه ها، آرامش در منزل دست یافتنی است
خواندن

صندلی ماساژ با تکنولوژی اسکن بدن

این نوع از صندلی ماساژ عمل ماساژ را شخصی سازی می کند. چرا که نوعی از فناوری را داراست که از سنسورها در جهت بررسی  و نقشه برداری بدن شما استفاده می کند و ماساژ مناسب بدن شما را انجام می دهد.

در ابتدایی‌ترین سطح، حالت شانه های شما را تشخیص می دهد تا غلتک ها نسبت به آنها خیلی زیاد پایین یا بالا حرکت نکنند.

اما در پیشرفته ترین سطح، این نوع صندلی ماساژ قبل از تنظیم اتوماتیک غلتک ها برای انجام ماساژ مناسب، ویژگی های دیگری مثل قد، شکل، و نقاط شیاتسو را اسکن می کنند.

با افزایش قیمت این صندلی، پیچیدگی فناوری اسکن بدن نیز پیشرفت می کند. با این حال باید گفت که مدل های ارزان قیمت حداقل قادر به اسکن شانه ها هستند.

البته شما می توانید هر بار که از صندلی ماساژور استفاده می کنید، به طور دستی موقعیت غلتک ها را تنظیم کرده اما برای اطمینان از موقعیت مناسب غلتک ها، استفاده از فناوری اسکن بدن توصیه می شود.

کشش درمانی یا وارونگی

در ابتدا باید گفت که در هیچ مدل مقرون به صرفه یا ارزانی شما روش کشش درمانی یا وارونگی را نخواهید یافت. اما اگر امکان مالی خوبی دارید چند مدل صندلی ماساژ وجود دارد که این روش درمانی پیشرفته را ارائه می دهند.

 برای مثال صندلی ماساژ مدل  infinity IT-980 ( مدل های فروشگاه جایگزین شود ) روش درمانی وارونگی جزئی را فراهم می‌کند که در طی آن صندلی تا 180 درجه باز می شود تا به آرامی ستون فقرات را کشش دهد.

یا مدل دیگری به نام Inada Dream Wave ( مدل های فروشگاه جایگزین شود ) وارد بازار شده است که روش کشش درمانی را ارائه می دهد که برای گردن بسیار مناسب بوده و توسط این حرکت، شانه ها از سر فاصله می گیرند تا ستون فقرات کشیده شوند و فضایی بین مهره های ستون فقرات ایجاد می کند که برای آرام کردن اعصاب بسیار مفید است.

صندلی ماساژور چیست ؟ 2

اگر از کمردرد و فشار خون بالا رنج می‌برید صندلی ماساژ گرانش صفر را به شما پیشنهاد می کنیم

صندلی ماساژور چیست ؟ با گرانش صفر آشنا شوید!

اصطلاح ” گرانش صفر” تعریف کننده جدیدترین نوع از مبل ماساژ است، و به خاطر وجود تقاضای زیاد، کمپانی های معتبر عرضه‌ی آن را نیز بالا برده اند. در این نوع، افراد روی صندلی ماساژ مانند فضانوردان در حالت بی وزنی قرار گرفته و اثرات تنش زا بر ستون فقرات کاهش می یابد و آرامش عمیقی را فراهم می کند.

چرا صندلی ماساژ گرانش صفر؟ مسئله‌ی اصلی چیست؟

این صندلی های ماساژ به دلیل موضع درمانی بالا، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. این ماساژورها در اصل توسط ناسا ساخته شدند تا به فضانوردان کمک کنند تا در مقابل فشار گرانشی پرواز مقاومت کنند.

بر روی این صندلی های ماساژ، شخص به گونه ای قرار می گیرد که بیشتر وزن بدن به پشتی صندلی منتقل شده و در عین حال پاها در امتداد قلب یا بالاتر از قلب نگه داشته می شوند. با برداشتن فشار عمودی و جابجایی وزن بدن، فشار بر ستون فقرات نیز کاهش می یابد.

معرفی و آموزش نصب صندلی ماساژور بن کر K18
خواندن

این امکان برای به کار گرفته شدن در صندلی های ماساژ بسیار مناسب است؛ زیرا از وزن اشخاصی که روی این صندلی های ماساژ قرار می گیرند برای ماساژ عمقی استفاده می کنند آن هم در حالی که گردش خون درپاها نیز افزایش می یابد.

ویژگی‌های تقویت کننده‌ی ماساژ

همه می دانیم که سیستم های موسیقی در بسیاری از صندلی های ماساژ یافت می شوند و از پورت mp3 یا اتصال بلوتوث، و بلندگوها نیز برای پخش موسیقی بهره می برند. وقتی دستگاه خود را متصل کردید، صندلی موسیقی انتخابی شما را پخش خواهد کرد و شما در حین ماساژ صدای فراگیری را تجربه خواهید کرد که لذت ماساژ را دو چندان می کند.

اگرچه موسیقی به طور مستقیم بر ماساژ و ماساژ درمانی تاثیر نمی گذارد اما می تواند تجربه‌ی شما را بهبود دهد. از سایر ویژگی های این مدل ها می توان به ویژگی گرما درمانی آن نیز اشاره کرد که در این حالت چراغ های کروموتراپی رطوبت و یون های مولد منفی را به دیواره های اتاقک تاریک صندلی ماساژ می افکنند و ایجاد گرما می کنند.

سوالاتی که قبل از انتخاب صندلی ماساژ باید پرسید.

حالا که گام به گام به پاسخ کامل سوال صندلی ماساژور چیست نزدیک شده اید …

زمان انتخاب نهایی است.

انتخاب صندلی ماساژ مناسب می تواند کاری تردیدآمیز باشد به خصوص اگر با انواع مختلف و گسترده ای که در این صفحه معرفی شد روبرو شده باشید. جهت راهنمایی در این زمینه و انتخاب مورد مناسب باید چندین سوال از خود بپرسید.

در اینجا چند سوال مفید برای شما لیست کرده ایم که سودمند خواهند بود :

  1. شماره یک : آیا صندلی ماساژی می خواهم که تمرکز ماساژ آن بر روی گردن و پشت من باشد؟
  2. شماره دو :  آیا صندلی ماساژی مورد نیاز من است که قادر باشد تا پایین تنه‌ی من را ماساژ دهد؟
  3. شماره سه : آیا صندلی ماساژی می خواهم که بتوان شدت ماساژ را در آن تنظیم کرد؟
  4. شماره چهار : آیا صندلی ماساژی می خواهم که دردهای مزمن دست ها و پاهای مرا درمان کند؟
  5. شماره پنج :  آیا صندلی ماساژی می خواهم که دارای ویژگی گرما درمانی باشد؟
  6. شماره شش : آیا صندلی ماساژ با روش های درمانی پیشرفته مانند کشش درمانی می خواهم؟
  7. شماره هفت : آیا صندلی ماساژ با سایر ویژگی ها مانند گرانش صفر مورد نیاز من است؟
  8. شماره هشت : آیا صندلی ماساژ مورد نیاز من دارای گارانتی است؟ شرایط ارسال آن چگونه است؟

آخرین نکته‌ها درباره انواع صندلی‌های ماساژ

درک انواع مختلف صندلی ماساژ به درک مولفه های اصلی آن بر می گردد. هنگامی که در مورد سبک ماساژ، نوع حرکت، نوع غلتک، میزان پوشش بدن برای ماساژ، قیمت، و سایر ویژگی ها تصمیم گرفتید، تنها چیزی که باقی می ماند این است که فروشگاه یا شرکتی را بیابید تا این ترکیب مورد نظر شما را عرضه ‌کند!

امیدواریم از مطالعه ” مقاله صندلی ماساژور چیست ؟ ” لذت برده باشید. در این مقاله تلاش داشتیم تا علاوه بر آگاهی رسانی در رابطه با انواع صندلی ماساژور شما را با مهمترین ویژگی های این دستگاه شگفت انگیز خانگی آشنا کنیم. در انتها به شما توصیه می کنیم صندلی ماساژور خود را از مرکزی معتبر و دارای خدمات پشتیبانی تهیه کنید.

این مطلب را نیز بخوانید :

صندلی ماساژور چگونه کار می کند ؟

ما در دلوکس کالا تلاش داریم تا با ارائه اطلاع رسانی و مشاوره تخصصی، فرآیند خرید را برای شما آسان و آگاهانه کنیم.

منبع : consumerfiles.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *