ماساژ

روش های انتخاب ماساژور پا

روش های انتخاب ماساژور پا

هنگامی که تصمیم بگیرید یک ماساژور پا خریداری کنید، با گزینه های متعددی مواجه خواهید شد. انواع ماساژور پا ویژگی های متعددی دارند و هر کدام کارکردها و فواید اختصاصی خود را به شما ارائه می دهند. انتخاب ماساژور پا مناسب می تواند علاوه بر آن که لذت ماساژ را برای شما دو چندان کند، مشکلات و دردهای پای شما را نیز سریع تر بهبود می بخشد.

انواع ماساژور پا و انتخاب ماساژور پا اختصاصی شما

به طور کلی می توان ماساژورهای پا را به 4 گروه اصلی تقسیم کرد. این 4 گروه عبارت اند از :

  1. ماساژور پا دستی
  2. ماساژور پا جکوزی
  3. دستگاه های ماساژور پا برقی
  4. ماساژور پا تسهیل کننده گردش خون

تقریبا تمامی این ماساژورها بر مبنای همان اصول پایه­ی ماساژور پا طراحی شده اند؛ اما فرآیندهای عملکرد و تکنیک های اثرگذاری آنها متفاوت است. برخی از آنها قیمت بسیار کمی داشته اما مدل های پیشرفته تر با امکان برنامه ریزی و تنوع برنامه های ماساژ، قیمتی به مراتب بیشتر دارند.

روش های انتخاب ماساژور پا 1
ماساژور ران پا

ماساژور پا دستی

این گروه از ماساژورها که در واقع یک صفحه چوبی با استوانه های غلتان دارای خلل و فرج هستند، تنها ناحیه ­ی کف پای شما را پوشش داده و عملکردی بسیار ساده و مکانیکی دارند. با حرکت دادن کف پا بر روی این غلتک ها، فرآیند ماساژ شبیه سازی شده و نقاط موثر، تحت فشار و حرکت قرار می گیرند. تنها کافی است این ماساژور را بر روی زمین قرار داده، کف هر دو پای خود را بر روی صفحه مورد نظر بگذارید و به آهستگی پاهای خود را عقب و جلو کنید. شما می توانید با افزایش فشار یا کاهش آن توسط پاهایتان، شدت و سرعت ماساژ را کنترل کنید.

طبیعتا این دستگاه مکانیکی ساده ممکن است حوصله شما را سر ببرد و یا حرکت تکراری آن در بلند مدت، دیگر جذابیتی برایتان نداشته باشد؛ اما جالب است بدانید که همین فرآیند ساده و تکراری می تواند خستگی های یک روز کاری را برطرف کرده و همچنین گردش خون در این ناحیه را بهبود بخشد.

تکنیک گراستون در فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟
خواندن

ماساژور پا جکوزی

در میان انواع ماساژور پا، این گروه یکی از قدیمی ترین رده ها هستند. این دستگاه ها که با نیروی برق کار می کنند، دارای حوضچه کوچکی بوده که آب گرم را با سرعتی قابل کنترل در اطراف پای شما پمپاژ می کنند. صفحات غلتان این ماساژورها تا حد زیادی شبیه به ماساژورهای دستی بوده و تنها تفاوت آنها در حرکت غلتک ها توسط نیروی الکتریکی است. این گروه ماساژورها اولین بار در اسپا و مراکز ماساژ مورد استفاده قرار گرفت؛ اما سهولت کارکرد با آنها موجب شد تا نسخه های خانگی آنها نیز طراحی گردد. از معایب این گروه ماساژورها می توان به طولانی تر بودن فرآیند آماده سازی دستگاه و همچنین نیاز به تخلیه­ی حوضچه آب در پایان فرآیند ماساژ اشاره کرد.

 اما بدون شک نمی توان از لذت دریافت یک ماساژ پا آن هم در آب گرم چشم پوشی کرد. غالب افراد ترجیح می دهند در مخزن آب این دستگاه کمی روغن ماساژ یا صابون های ریلکسی مخصوص ریخته تا علاوه بر ایجاد یک رایحه­ ی خوشایند، از مزایای متعدد روغن های ماساژ هم لذت ببرند. این موضوع به شما کمک می کند تا فضای لذت بخش تری را در هنگام ماساژ تجربه کنید.

رایحه های روغن ماساژ بسیار متنوع بوده و هر کدام از آنها خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. شما از طریق این لینک می توانید با خواص انواع این روغن ها بیشتر آشنا شوید.

انتخاب ماساژور پا مناسب شما

روش های انتخاب ماساژور پا 2
ماساژور جکوزی پا

ماساژور پا برقی

در میان انواع ماساژور پا ، این گروه جدیدترین و متنوع ترین گونه است. این دستگاه های جذاب قابل برنامه ریزی، به شما کمک می کند که دقیقا همان سبک از ماساژی را انتخاب نمایید که بدان نیاز دارید. یکی از برتری های همیشگی دریافت ماساژ پا در مراکز اسپا نسبت به دستگاه های ماساژور پا، تنوع فرآیند ماساژ و یا در اصطلاح دریافت یک ماساژ 360 درجه است.

راهنمای خرید صندلی ماساژور برای آن که بهتر دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید
خواندن

در 2 گونه­ ی قبلی معرفی شده، تنها کف پا درگیر فرآیند ماساژ خواهد بود؛ اما این دستگاه های جدید شما را قادر می سازند تا این تجربه لذت بخش را در بخش های مختلف پای خود تجربه کنید. وابسته به نوع دستگاه، دامنه­ ی کاری آن می تواند شامل بخش های زیر باشد :

  • کف پا
  • قوزک پا
  • عضلات پشت و ساق پا
  • و در نهایت عضلات پشت ران

تمرکز اصلی این دستگاه ها بر روی شبیه سازی فرآیند ماساژ، دقیقا مشابه با حرکت دست ماساژور است. همچون صندلی های ماساژ، شما برنامه های اتوماتیک و یا اختصاصی مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس دستگاه در زمان تعیین شده، فرآیند ماساژ را ارائه می دهد. ضمنا شما قادر خواهید بود نقاط مورد نظر و دردناک را انتخاب کرده تا میزان فشار و یا تحرک دستگاه در آن بخش ها بیشتر باشد. در هنگام انتخاب ماساژور پا همان گونه که پیشتر نیز گفته ایم، مهمترین موضوع نوع نیاز شما و یا مشکلاتی است که در ناحیه پا دارید.

ماساژورهای پای برقی علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش، به دقت بر روی نقاط مورد نظر شما متمرکز شده تا اثرگذاری دستگاه را به حداکثر میزان ممکن برساند.

ماساژورهای پا تسهیل کننده گردش خون

یکی از انواع ماساژور پا که در واقع در آنها هیچ حرکت ماساژی اتفاق نمی افتد، این گونه است.

اما کارکرد این دستگاه چگونه است؟ هدف از تولید این دستگاه ها، تسهیل و تصحیح ساختار گردش خون در ناحیه­ی کف و ساق پا است. یکی از مهمترین مراقبت های بهداشتی و سلامتی پا، وجود گردش خون مناسب است. بسیاری از افرادی که دارای تورم پا می باشند، می توانند از این دستگاه استفاده کرده زیرا با بهبود ساختار گردش خون، مایعات مازاد که اصلی ترین دلیل تورم غیرطبیعی پا است، از آن خارج شده و ناراحتی های وابسته به آن نیز در آنها کاهش می یابد.

معرفی 10 ترفند و راهکار برای آرامش و سلامتی در منزل
خواندن

در این دستگاه و به کمک شبیه ساز الکترونیکی آن، اعصاب ماهیچه های ناحیه­ ی ساق و کف پا تحریک شده تا علاوه بر رفع خستگی، عروق به درستی فرآیند گردش خون را به انجام برسانند و گردش خون بهتر در این ناحیه یعنی داشتن پاهایی سالم تر و با خستگی کمتر.

انتخاب ماساژور پا فرآیند پیچیده ای نیست. تنوع این دستگاه ها فراوان است اما در صورتی که نیاز خود را به درستی ارزیابی کرده باشید می توانید به راحتی گونه ای را انتخاب کنید که دقیقا مطابق با نوع نیاز و مشکل شما باشد.

البته به یاد داشته باشید که ویژگی مشترک تمامی این 4 مدل در ایجاد احساس آرامش و رفع خستگی است.

این مطلب را بخوانید :

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟

در فروشگاه اینترنتی دلوکس کالا شما می توانید بهترین انواع ماساژور پا را با قیمتی مناسب و با آسودگی خاطر از اصالت و کیفیت کالا خریداری کنید. همچنین مشاورین ما آمادگی دارند که همواره پاسخگوی سوالات شما باشند. در مجله دلوکس کالا می توانید مقالات جذاب و متعدد دیگری در رابطه با انواع ورزش ها و تمرینات آنها را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *