ماساژ

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ

ماساژ سنگ داغ یکی از کاراترین و جذاب ترین انواع ماساژ است که البته و متاسفانه حتی بسیاری از ماساژورهای حرفه ای هم، تنها اطلاعات پایه ای در رابطه با آن دارند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های این ماساژ و همچنین انواع سنگ ماساژ آشنا نماییم. با آشنایی بیشتر با این نوع جذاب از ماساژ می توانید علاوه بر لذت بیشتر، از فوائد آن نیز به طور کامل بهره مند گردید.

ماساژ سنگ داغ چیست؟

در ظاهر ماساژ سنگ داغ یعنی انتخاب از میان یکی از انواع سنگ ماساژ که شکلی زیبا و گرد دارند و قرار دادن آنها در نقاط خاصی از بدن، تا فرآیند ماساژ لذت بخش تر و کاراتر باشد. این سنگ ها معمولا به وسیله­ی یک دستگاه مخصوص یا با یک هیتر عادی گرم شده و سپس مورد استفاده قرار می گیرند، البته شاید جالب باشد که بدانید ماساژ سنگ یخ نیز یکی از انواع ماساژهای مرسوم است.

ماساژ سنگ داغ چگونه انجام می شود؟

فارغ از انواع سنگ ماساژ و کارکردهای متفاوت آنها، این سبک از ماساژ به دو صورت زیر انجام می پذیرد :

  1. قرار دادن یکی از انواع سنگ ماساژ داغ در پشت ماساژ گیرنده در حالی که او بر روی تخت ماساژ دراز کشیده است. گرمای سنگ علاوه بر ایجاد احساس خوشایند، باعث نرم تر شدن عضلات تحت ماساژ می گردد و همین موضوع موجب افزایش کارایی این فرآیند می شود.
  2. در حالت دوم ماساژور علاوه بر قرار دادن سنگ های داغ بر پشت ماساژ گیرنده، از یکی از انواع سنگ ماساژ به عنوان ابزار ماساژ به جای دست استفاده می کند و فشار وارده بر روی عضلات به کمک سنگ داغ صورت می پذیرد.
بهترین لیست قیمت صندلی ماساژور حرفه ای
خواندن

استفاده از انواع سنگ ماساژ می تواند در سبک های متفاوتی از ماساژ مورد استفاده قرار بگیرد. در انتهای این بخش جالب است بدانید محققین ریشه­ی ماساژ به کمک سنگ داغ را به 5000 سال پیش و به منطقه ای در هندوستان امروزی نسبت می دهند.

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ 1
ماساژ هات استون

اصلی ترین مزایای ماساژ سنگ داغ

به طور خلاصه می توان گفت استفاده از انواع سنگ ماساژ برای ماساژور و ماساژ گیرنده مفید است. بسیاری از ماساژورها در طول فعالیت طاقت فرسای خود با مشکلات عضلانی و به ویژه مفاصل دست مواجه می گردند. ماساژ سنگ داغ در کنار آن که به ماساژ گیرنده کمک می کند تا سریع تر از شر گرفتگی عضلات راحت شود، در عین حال موجب می شود تا ماسور نیز فشار کمتری را در طول این فرآیند تجربه کند.

کارا بودن گرما در فرآیند ماساژ موضوعی است که تقریبا در انواع سبک های ماساژ مورد توجه قرار می گیرد، به همین علت است که بسیاری از ماساژورها قبل از شروع ماساژ، حوله ای داغ بر روی کمر مشتریان قرار می دهند. اما بهره بردن از گرما در ماساژ در بهترین حالت به کمک سنگ داغ اتفاق می افتد. زیرا در این هنگام، وزن خود سنگ و سطح صیقلی و وسیع آن باعث می شود تا گرما به عمق بیشتری نفوذ کرده و در نتیجه عضلات آمادگی کاملی برای دریافت ماساژ داشته باشند.

از دیگر مزایای استفاده از انواع سنگ ماساژ می توان به کاهش دردهای عضلانی پس از ماساژ اشاره کرد. در این نوع از ماساژ، ماساژ گیرنده در انتها، درد کمتری را بر روی عضلات درگیر احساس کرده و همین طور درد مرسوم ردّ انگشتان ماسور نیز به حداقل میزان خود می رسد. در ماساژهایی که از یکی از انواع سنگ ماساژ در آنها استفاده شده است، ماسور نیز احساس خستگی کمتری در عضلات و انگشتان خود می کند در نتیجه تمام مدت ماساژ را با حداکثر توان و انرژی خود به انجام می رساند.

کدام یک از انواع سنگ ماساژ برای شما کاراتر است؟

پس از خواندن مزایای متعدد ماساژ سنگ داغ حالا زمان پاسخ به این سوال است که کدام یک از انواع سنگ ها می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشند. به طور کلی می توان 3 نوع سنگ ماساژ پرکاربرد را مورد بررسی قرار داد. اگر تنها یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید، با گزینه های متعددی از انواع سنگ ماساژ مواجه می شوید که ممکن است شما را سردرگم کند. البته لازم است بدانید که هر کدام از این سنگ ها خواص و کارکرد ویژه­ی خود را دارند؛ اما شما به عنوان یک ماساژ گیرنده نیاز نیست با همه­ی آنها آشنا باشید.

آشنایی با فواید روغن آرنیکا
خواندن

هر کدام از این سنگ ها خاصیت معدنی متفاوتی داشته و از نظر جذب و انتقال دما نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در نتیجه ما در این مقاله تلاش کرده ایم مرسوم ترین گزینه هایی را که به طور معمول در سالن های ماساژ مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم.

سنگ های ماساژ صخره ای آذرین

این سنگ ها که حاصل فعالیت کوه های آتشفشانی است، در طول زمانی بسیار طولانی و بعضا چند هزار ساله شکل و فرم می گیرند. این سنگ ها ترکیب کاملی از انواع مواد آلی را در دل خود جای داده که در فرآیندی هزاران ساله، تبدیل به سنگ های صخره ای محکم شده اند. از مهمترین ویژگی های آنها می توان به حس آرامش بخشی و همچنین صیقلی و خوشایند بودن جنس آنها برای ماساژ گیرنده اشاره کرد.

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ 2
ماساژ با سنگ داغ

سنگ های صخره ای رسوبی

تمامی انواع سنگ ماساژ به صورت صخره ای می باشند اما هر کدام ریشه و منشاء تولید متفاوتی دارند. سنگ های رسوبی به طور معمول در کنار سواحل یافت شده و شما احتمالا از انواع فرآورده های دیگر آنها در قالب اسکراب و لیف های شستشوی حمام که معروف به سنگ ها یا بافت های طبیعی دریایی هستند، استفاده کرده اید.

این مطلب را بخوانید :

خواص رایحه روغن ماساژ پرتقال در ماساژ رایحه درمانی

سنگ های صخره ای دگردیسی شده

این سنگ ها که انواع سنگ های قیمتی نیز از خانواده­ی آنها به حساب می آیند، حاصل هزاران سال فشار و گرما در دل طبیعت هستند. سنگ هایی که هر کدام از آنها همچون انواع سنگ های تزیینی، خواص و تشعشعات منحصر به فرد خود را دارند. اگر شما هم از علاقه مندان به روش های درمانی با تشعشعات انواع سنگ ها هستید، قطعا می توانید سنگ مربوط به ماساژ سنگ داغ خود را از یکی از انواع این گروه انتخاب کنید. به اعتقاد ماساژورهای حرفه ای، در میان انواع سنگ ماساژ این گروه خاصیتی جادویی و شگفت انگیز دارند

منبع : www.massageceu.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *