ماساژ

با پرکاربردترین تجهیزات ماساژ آشنا شوید

با پرکاربردترین تجهیزات ماساژ آشنا شوید

کامل بودن تجهیزات ارائه­ ی هر خدماتی، می تواند کیفیت و تجربه­ ی ما را از مواجهه با آنها کاملا تغییر داده و آن را لذت بخش تر و کاربردی تر نماید. دلیل معرفی لیست پرکاربردترین تجهیزات ماساژ نیز به همین علت است. ما در این مقاله در 10 گروه اصلی، تجهیزات ماساژ استاندارد را به شما معرفی خواهیم کرد. برخی از این عناوین کاملا آشنا و بدیهی بوده و برخی دیگر تجهیزات جانبی­ هایی است که استفاده از آنها می تواند کیفیت و تجربه ­ی ماساژ را به کلی متحول کند.

پرکاربردترین تجهیزات ماساژ

ماساژتراپی می تواند یک فرآیند 15 دقیقه ای فشار به همراه تمرینات تنفسی باشد که تنها در جهت رفع گرفتگی عضلات اجرا شود و یا این که یک ماساژ سوئدی 60 تا 90 دقیقه ای که در کنار این کاربرد، باعث ایجاد احساس آرامش نیز بگردد. تفاوتی نمی کند که شما یک ماساژ عادی یا ماساژ سنگ داغ ر انتخاب کرده باشید؛ در هر صورت یک مرکز ماساژ حرفه ای می بایست لیست کاملی از این تجهیزات را در اختیار داشته باشد که بتواند خدماتی کامل به شما ارائه دهد. برخی از تجهیزات معرفی شده در این فهرست می توانند به صورت شخصی توسط شما خریداری شده تا در جلسات ماساژ مورد استفاده قرار بگیرند و برخی دیگر از الزامات مرکز ماساژ است.

با پرکاربردترین تجهیزات ماساژ آشنا شوید 1

گروه اول : تخت، صندلی یا زیر انداز ماساژ

غالب انواع ماساژ همچون ماساژ تایلندی، سوئدی و سنگ داغ می بایست بر روی تخت ماساژ انجام شود؛ اما در رابطه با ماساژهایی همچون رفلکسولوژی، این فرآیند بر روی زیر اندازهای مخصوص اتفاق می افتد. بهتر است با توجه به نوع ماساژ انتخابی، به محل قرار گیری خود در این ماساژ نیز آگاه باشید، زیرا در این صورت فرآیند ماساژ برای شما موثرتر خواهد بود.

خرید انواع صندلی ماساژور در تبریز
خواندن

گروه دوم : انواع روغن های ماساژ برای آروماتراپی

به طور خلاصه ماساژ آروماتراپی گونه ای از ماساژ است که در آن از روغن هایی با رایحه های مختلف استفاده می کنند. این روغن ها که محبوب ترین آنها شامل روغن ماساژ اسطوخودوس، پرتقال، لیمو و یاسمین می باشند، علاوه بر آن که از طریق استشمام، آرامش قابل توجه ی برای شما به همراه دارند، می توانند از طریق جذب پوستی نیز بدن شما را از خواص آنها بهره مند گردانند.

در این گروه انواع روغن های پایه، اسانس های روغن ماساژ و شمع های خوشبوکننده وجود دارند. در برخی از مراکز ماساژ، از دیفیوزرهای پخش کننده­ی رایحه­ ی روغن ماساژ نیز استفاده می شود تا در تمام مدت ماساژ شما این رایحه را استشمام کنید. شکل سنتی پخش این رایحه، به صورت استفاده از عودهای متنوع می باشد.

گروه سوم : موسیقی های ویژه­ ی اسپا

شاید این گروه بسیار بدیهی به نظر بیاید اما تجربه­ ی ماساژ با آهنگی غیرمرتبط، قطعا برای هیچ کس جذاب نیست. انتخاب موسیقی صحیح در مراکز اسپا و ماساژ، یکی از اولین راهکارها برای آرامش خاطر و آماده کردن ذهن و بدن ماساژ گیرنده است.

معرفی کامل تمامی تجهیزاتی که می توانند تجربه ی ماساژ شما را لذت بخش تر کنند 2

گروه چهارم : کتابچه های راهنمای ماساژ شامل معرفی تکنیک ها و نقاط حساس تحت فشار

بسیاری از افراد، اطلاعات جامعی در رابطه با سبک ها و عضلات درگیر در فرآیند ماساژ ندارند. وجود کتابچه های راهنما در این عناوین می توانند به مخاطبان در انتخاب نوع صحیح ماساژی که برای آنها کاربردی است، کمک کند. ضمنا مسئولین اسپا نیز از پاسخ به سوالات تکراری رها خواهند شد. پس این کتابچه ها شاید مهم به نظر نیایند؛ اما یکی از پرکاربردترین تجهیزات ماساژ می باشند.

خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

گروه پنجم : جلوه های بصری، ویدیو و نورپردازی

همه چیز در اتاق ماساژ می بایست در خدمت آرامش ماساژ گیرنده باشد. نورپردازی یا پخش ویدیوهای ریلکسی، این روزها یکی از پرکاربردترین تجهیزات ماساژ به حساب می آیند. نور محیط می بایست کاملا قابل کنترل و ملایم بوده و تصاویر یا ویدیوی انتخابی باید حاوی صحنه هایی آرامش بخش و فارغ از هیجانات مازاد باشند.

گروه ششم : چارت ها، پوسترها و سایر اطلاعات مفید در رابطه با آناتومی، نقاط حساس بدن و استخوان بندی

وجود این چارت ها همچون کتابچه های راهنما می توانند به مخاطبان در شناخت آناتومی بدن و روش های فشار و ماساژ بر روی عضلات درگیر و اثرگذار کمک کنند.

گروه هفتم : لباس مخصوص ماساژ

این لباس ها که شباهت بسیاری به البسه­­­ ی یک بار مصرف بیمارستانی دارند، در بسیار از انواع ماساژ شامل یک شورت باکسر پنبه ای و راحت است. استریل و یک بار مصرف بودن این لباس ها، مهمترین فاکتور در انتخاب آنها است. بدون شک این گروه ساده یکی از پرکاربردترین تجهیزات ماساژ می باشند.

گروه هشتم : تجهیزات وابسته به انواع ماساژهای گرم و سرد

این گروه از پرکاربردترین تجهیزات ماساژ بیشتر در ماساژهای درمانی گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند و جنبه­ی درمانی دارند. از معروف ترین سبک ماساژی که از این تجهیزات استفاده می کند می توان به ماساژ سنگ داغ اشاره کرد. برخی از این تجهیزات ماساژ عبارت اند از :

  • پک های گرم و سرد که به وسیله­ ی ماکروویو یا فریزر آماده می شوند.
  • هیترهای مخصوص گرم کردن حوله یا موم های مورد استفاده در فرآیند ماساژ.
  • سنگ های ویژه­ ی ماساژ گرم که انواع مختلفی دارند و معمولا توسط هیتر سنگ به دمای مورد نیاز می رسند.
  • پارافین های گرم که بیشترین کاربرد آنها در رها سازی گرفتگی عضلات و مفاصل است.
راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ
خواندن

گروه نهم : ابزارهای جانبی ماساژ در سبک های پر فشار

در برخی از سبک های ماساژ، تنها فشار انگشتان دست ماسور کافی نبوده و ماساژ دهنده از ابزارهای جانبی برای کنترل و تمرکز ماساژ استفاده می کند. یکی از پرکاربردترین تجهیزات ماساژ در این گروه، ماساژورهای چوبی 3 پایه ای هستن که بسیاری از ما آنها را به عنوان ماساژورهای دستی می شناسیم. ضمنا در این گروه از انواع سنگ های داغ نیز استفاده می شود.

گروه دهم : پیش نیازهای ماساژ که می بایست در دِراورهای تخت ماساژ وجود داشته باشند

همان طور که گفتیم غالب تجهیزات ماساژ می بایست استریل و یک بار مصرف باشند. این بخش شامل ملحفه­ ی روی تخت، رو بالشی و محافظ بخش قرار گیری سر ماساژ گیرنده است. برای داشتن تجربه­ ی یک ماساژ لذت بخش، ماساژ گیرنده باید از بهداشت و استریل بودن این تجهیزات، اطمینان خاطر داشته باشد.

این مطلب را بخوانید :

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ

همچنین در این بخش بهتر است انواع لوسیون و کرم های بعد از ماساژ نیز وجود داشته باشد که هم در فرآیند ماساژ و هم پس از آن، کاربردی است. ضمنا انواع نمک های ویژه­ی اسکراب پوست نیز در این گروه قرار دارند.

منبع : healthcare.knoji.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *