ورزشی

بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه

بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه

بدون شک بدنسازی، ورزشی لذت بخش و بسیار محبوب است و به همین علت ما مقاله ای کوتاه با عنوان تمرین بدنسازی در خانه را برای همراهان سایت دلوکس کالا آماده کرده ایم. تنوع سبک ها و روش های تمرین بی شمار باعث شده است هر شخصی به هر حال یکی از سبک های این ورزش را برای تناسب اندام انتخاب کند. آشنایی شما با برخی از مهمترین و بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه می تواند به ویژه برای افرادی که زمان کافی یا حوصله رفتن به باشگاه را ندارند، بسیار کاربردی باشد.

تمرین بدنسازی در خانه کاملا دست یافتنی است

پیش از هر چیز به شما بگوییم که جهت بدنسازی حرفه ای، قطعا شما نیاز دارید که در یک باشگاه کامل تمرین کنید. با قبول این واقعیت اما به جرات می توان گفت بسیاری از اهداف تناسب اندام و حتی بدنسازی نیمه حرفه ای، با انجام تمرین بدنسازی در خانه دست یافتنی هستند.

بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه 1

ورزش در خانه

حرکات هوازی همچون طناب زدن و یا ایروبیک انفجاری در کنار حرکات مرسوم کششی می تواند کاملا شبیه ساز گرم کردن شما در باشگاه باشد. ضمنا برخورداری از دو دمبل در کنار اجرای حرکات قدرتی همچون پوش آپ ( انواع شنا ) می تواند فرآیند عضله سازی را به خوبی برعهده بگیرد. البته نباید فراموش کرد که وجود دو عدد دمبل، ترجیحا یک هالتر و یک نیمکت یا ساده ترین فرم تشک، جهت انجام برخی تمرینات می تواند بسیار راهگشا باشد.

در صورتی که هدف شما کمی جدی تر باشد، طبیعتا باید تجهیزات جانبی بیشتری تهیه کنید و در این مواقع حرفه ای ترین و متنوع ترین دستگاهی که بتواند تمرین بدنسازی در خانه را همچون یک باشگاه حرفه ای در اختیار شما بگذارد ( دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی ) است.

دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی ، یک باشگاه بدنسازی کامل در گوشه ای از خانه شما
خواندن

 با برخی از مهمترین تمرین های بدنسازی در خانه آشنا شوید

پیش از هر چیز، گرم کردن را فراموش نکنید :

گرم کردن نه تنها از آسیب دیدگی جلوگیری می کند، بلکه توان شما را در طول تمرین بالاتر می برد. در صورت انجام تمرین در فضای آپارتمانی، ایروبیک های انفجاری و سرعتی در زمان های کوتاه می توانند انتخاب مناسبی برای گرم کردن باشند. ضمنا حرکات کششی را نیز فراموش نکنید.

شنا، تمرینی که هیچ وقت نباید فراموش شود :

شنا مادر بسیاری از تمرینات قدرتی است. شما به مرور زمان می توانید دامنه توانایی خود را گسترش داده و در تعداد بیشتری این تمرین را انجام دهید. فراموش نکنید در 3 سِت کامل، حداکثر فشار را تحمل کنید و در تمام فرآیند تمرین، پاهایی صاف و در انتهای هر بالا آمدن، دست ها را کاملا بکشید.

تمرین بدنسازی در منزل

بهترین حرکات برای تمرین بدنسازی در خانه 2

بسیاری از حرکات بدنسازی تنها با دو دمبل دست یافتنی هستند :

این جمله کاملا حقیقی است و برای شروع ورزش هیچ بهانه ای را باقی نمی گذارد. شما تنها با دو دمبل و با آشنایی با روش صحیح انجام تمرین بدنسازی در خانه می توانید بر روی تمامی عضلات خود کار کرده و اندامی کاملا متناسب و زیبا داشته باشید. در ادامه با برخی از این تمرینات آشنا شوید.

  • شما باید تمرینات خود را به دو گروه عضلات بالا تنه و پایین تنه تقسیم کرده و به علت محدودیتی که با وجود تنها دو دمبل دارید، حرکات را به درستی تقسیم و اجرا کنید. اولین تمرین شما می تواند اسکات با دمبل باشد. در حالی که دست ها، دمبل را در اختیار داشته و در طول نشستن و ایستادن کاملا کشیده باشند. همین تمرین ساده می تواند بر روی غالب عضلات مهم پایین تنه کار کند.
  • برای تقویت عضلات بالا تنه، قطعا شنا انتخاب اصلی است؛ اما در کنار آن پرس ایستاده یا نشسته با دمبل و همچنین تمرین بالا کشیدن دمبل ها از پهلو، می تواند بسیاری از عضلات بالا تنه شما را درگیر این تمرین کند.
آیا تاثیر ورزش در دوران کرونا ثابت شده است یا یک ریسک جدی است؟
خواندن

تمرین بدنسازی در خانه کاملا دست یافتنی است و با حداقل امکان می توان نتایجی قابل قبول دریافت کرد. البته توجه به این دو شرط بسیار اهمیت دارد؛ ابتدا استمرار و ثابت قدم بودن در تمرینات و سپس داشتن برنامه ای فراگیر و موثر.

این مطلب را بخوانید :

حفظ سلامتی جسمانی مهمترین مسئولیت ما در قبال بدنمان است

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *