ورزشی

با روش های استفاده صحیح از اسکی فضایی آشنا شوید

با روش های استفاده صحیح از اسکی فضایی آشنا شوید

در این سری مقالات قصد داریم شما را با انواع روش های استفاده صحیح از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های هوازی آشنا کنیم. استفاده از دستگاه های هوازی بهترین و سالم ترین و کم آسیب ترین فعالیت بدنی است که هر فرد نیاز دارد به صورت منظم انجام دهد. دستگاه های هوازی خانگی به ما کمک می کنند که در این زندگی پرمشغله ­ی امروزی بتوانیم در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن، ورزش کرده و سطح عمومی سلامتی بدنمان را در حد استاندارد قرار دهیم. در ادامه نحوه تمرین با اسکی فضایی را توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز با قابلیت های اسکی فضایی خود آشنا شوید

اسکی فضایی یکی از هیجان انگیزترین تجهیزات در میان دستگاه های هوازی خانگی است. اسکی های فضایی توانستند برای اولین بار هیجان و جذابیت را هم به استفاده از این تجهیزات بیافزایند. روش های استفاده از آنها به گونه ای است که تمرینات اسکی فضایی را پرتحرک و پر نشاط کرده است. اسکی فضایی همچنین به گونه ای طراحی شده است که در هنگام اجرای تمرینات کمترین فشار و آسیب ممکن به ورزشکار وارد گردد.

اسکی فضایی همچنین در عملکرد چربی و کالری سوزی فرآیندی بی نقص و پربازده دارد. دستگاه های هوازی اسکی فضایی یا الپتیکال همچون تمامی دستگاه مدرن این رده دارای پنل پیشرفته ای است که به شما در برنامه ریزی و مدیریت زمان ورزشتان کمک می کند. به رسم همیشه به شما توصیه می کنیم تا برای بهره بردن از حداکثر توان دستگاه خود، پیش از انجام هر گونه تمرینی با منوها و امکانات آن آشنا شوید.

با روش های استفاده صحیح از اسکی فضایی آشنا شوید 1

روش تمرین صحیح و اصولی با اسکی فضایی

  • اگر تجربه زیادی در استفاده از اسکی فضایی یا الپتیکال ندارید، کمی در هنگام قرار گیری پاها بر روی پدال دقت کنید و بهتر است در این هنگام ابتدا با هر دو دست دستگیره های دستگاه را گرفته و پس از آن به ترتیب پاهای خود را بر روی جایگاه پدال ها فیکس کنید.
  • وضعیت قرار گیری پاهای خود را در دستگاه تنظیم کرده تا با کمترین فشار ممکن بتوانید برنامه ­ی ورزشی خود را انجام دهید.
  • در استفاده از اسکی فضایی به خاطر داشته باشید که همواره کمر و ستون فقرات شما باید صاف بوده و انحنای طبیعی خود را حفظ نماید. در هنگام استفاده از اسکی فضایی بهتر است همچون استفاده از تردمیل، سر و گردن خود را صاف نگهداشته و به سمت مقابل نگاه کنید، این موضوع به شما کمک می کند تا از خم شدن بیش از حد شما بر روی دستگاه جلوگیری کند.
  • عملکرد اسکی فضایی بسیار راحت است و تنها کافی است کمی زانوهای خود را خم کرده و به سمت جلو پدال بزنید. توجه داشته باشید که در صورت پدال زدن صحیح هیچ گونه فشاری نباید در ناحیه­ ی زانوها احساس شود. در هنگام استفاده از دستگاه هرگز زانوهای خود را قفل نکرده و به صورت روان و مستمر در خط سیری بیضی، زانوهای خود را حرکت دهید.
  • اسکی فضایی هم همچون دوچرخه ثابت دارای درجه های مختلف سختی حرکت است. این درجات متنوع به شما کمک می کنند تا با گذشت زمان و به صورت گام به گام بتوانید عضلات خود را تقویت کنید.
با روش های استفاده صحیح از اسکی فضایی آشنا شوید 2

نحوه صحیح کار با اسکی فضایی

  • همان طور که گفتیم اسکی فضایی دارای بازده کالری سوزی و عضله سازی بسیار مناسبی است در نتیجه در شروع کار می توانید با 3 جلسه تمرین 30 دقیقه ای در هفته، ورزش خود را آغاز کنید. فراموش نکنید که فرآیند گرم کردن و ریکاوری در این دستگاه بسیار مهم است.
  • الپتیکال های پیشرفته به صورت لحظه ای وضعیت تنفسی و ضربان قلب شما را بررسی کرده و می توانند بر اساس آنها برنامه ورزشی شما را تعیین نمایند. بهتر است پس از چند جلسه تمرین و آشنایی با امکانات دستگاه خود، برنامه ای منظم و پایدار جهت انجام ورزش های هوازی خود با اسکی فضایی انتخاب کرده و به انجام آن متعهد بمانید.

این مطلب را بخوانید :

حرکت ورزشی مفید برای درد کمر

امیدواریم با مطالعه­ ی این سری مقالات توانسته باشیم شما را در مسیر سلامتی و تناسب اندام حمایت کرده باشیم. از شما دعوت می کنیم تا این سری مقالات ما را در رابطه با نحوه صحیح استفاده از دستگاه های هوازی از دست ندهید.

الپتیکال یا تردمیل؟ فواید و معایب هر دو را بخوانید
خواندن

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه­ ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *