ماساژ

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر

صندلی ماساژور وسیله ای کاربردی برای آرامش جسمی و روانی است. آشنایی با انواع عملکرد صندلی ماساژور می تواند این لذت و آرامش را دو چندان کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با طرز کار صندلی ماساژور آشنا کنیم تا بتوانید علاوه بر لذت مضاعف، دستگاهی با طول عمر بیشتر داشته باشید.

چگونه می توانم به صورت بهینه از صندلی ماساژور خود در خانه استفاده کنم؟

صندلی های ماساژور خانگی به گونه ای طراحی شده اند تا شبیه سازی کاملی داشته باشند از لذت بخش ترین حرکت های ماساژ. به همین دلیل آنها قابل برنامه ریزی و مدیریت می باشند. در صورتی که شما با عملکرد صندلی ماساژور خود آشنا باشید، و یا به صورت کلی نحوه­زی استفاده از منوها و طرز کار صندلی ماساژور را بدانید، می توانید همان گونه که ایده آل تان است، از آن ماساژ دریافت کنید. در نقطه مقابل نیز اگر به این عملکردها آشنایی نداشته باشید، پس از مدتی از خرید آن پشیمان شده و یا برایتان تکراری می گردد، پس به این چند نکته ­ی پایه به خوبی توجه کنید :

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر 1
صندلی ماساژ

1- برای برنامه ریزی صحیح صندلی ماساژور، با دردها و مشکلات فیزیکی بدنتان آشنا باشید

اگر در برخی از نقاط بدنتان دردهایی مرسوم همچون کمر درد، گرفتگی عضلات شانه و گردن و یا حتی سردردهای مزمن دارید، صندلی ماساژور می تواند بسیاری را از این مشکلات را برطرف نماید. 3 تا 4 جلسه ماساژ در هفته می تواند گام به گام این مشکلات را برطرف نماید. به وسیله شبیه ساز حرکت انگشت های ماساژور بر روی کمر، صندلی ماساژور می تواند نقاط دردناک را بهبود بخشد. پس اولین گام در راهنمای طرز کار صندلی ماساژور ، آگاهی به دردهای عضلانی یا گرفتگی بدنتان جهت برنامه ریزی صحیح دستگاه است.

مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ
خواندن

2- توجه کنید که صندلی ماساژور به تمامی نقاط بدن شما دسترسی داشته باشد

این یکی از چالش های مرسوم انواع صندلی ماساژور به ویژه برای افراد خیلی کوتاه قد و یا خیلی بلند قد است. البته یکی از جالب ترین عملکرد صندلی ماساژور امروزی، امکان تغییر ابعاد به معنای کشیده تر و یا جمع تر شدن است. این ویژگی به شما کمک می کند که با هر سایز بدنی بتوانید بهترین نتیجه را از صندلی ماساژور خود دریافت کنید. بنابراین در هنگام خرید صندلی ماساژور به این نکته توجه کنید که دستگاه ی تهیه کنید که مناسب با اندام شما باشد تا عملکرد صندلی ماساژور بهینه گردد. به ویژه اگر کشیدگی و گرفتگی عضلات پا، ساق و یا سردرد دارید، صندلی ماساژور باید تمام بخش های بدن شما را فرا گرفته باشد.

3- به احساسات و ندای بدنتان توجه کنید

در ابتدای خرید صندلی ماساژور شاید زمانبندی برای استفاده از آن کمی دشوار باشد و یا شما حتی ندانید که بدنتان چه هنگامی به ماساژ نیاز دارد. بهترین راه برای این موضوع، چک کردن احساس بدنتان است. فارغ از سردرد و یا دردهای مرسوم عضلانی، استفاده از صندلی ماساژور می تواند احساس و حال و هوای شما را تغییر دهد. حتی پس از ایجاد یک استرس شدید، به شما توصیه می کنیم از صندلی ماساژور استفاده کنید. استفاده از صندلی ماساژور می تواند جسم و ذهن شما را آرامش بخشیده و به سطح استاندارد نزدیک نماید.

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر 2
استفده از صندلی ماساژور در خانه

این گونه بر روی صندلی ماساژور خود قرار بگیرید

  • پشت شما باید کاملا محکم به تکیه گاه صندلی چسبیده باشد و قوس کمر در منطقه­ ی صحیح حرکت رول های صندلی ماساژور قرار داشته باشد.
  • سر شما می بایست در راحت ترین شکل ممکن اما دقیقا در در محل تکیه گاه تعبیه شده قرار بگیرد.
  • زانوها نباید به هیچ وجه جمع شده باشند و در صورت بروز این مشکل باید بخش زیرین کمی کشیده باشد.
  • به تمامی عضلات بدنتان توجه کنید. آنها باید در راحت ترین حالت ممکن باشند. یکی از مهمترین موضوعات در نحوه استفاده و عملکرد صندلی ماساژور به صورت بهینه، عملکرد خوردن، نوشیدن، صحبت کردن و حتی حرکت دادن محدود گردن در هنگام کارکرد دستگاه است.
  • دست ها می بایست در محل مقرر و در راحت ترین زاویه ممکن باشد. تحرک ساعد و دست ها، عضلات شانه را نیز درگیر کرده و تحرک آنها باعث می شود که ماساژ، کارایی لازم را نداشته باشد.

آشنایی با تنظیمات اتوماتیک مرسوم صندلی ماساژور و عملکرد فوق العاده آسان آنها

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر 3
مبل ماساژور در خانه

مرسوم ترین مودهای ماساژ اتوماتیک و عملکرد صندلی ماساژور در حالت اتوماتیک

  • به دنبال دکمه ای باشید که به وسیله آن، مودهای اتوماتیک ( Automatic Mode ) دستگاه به شما نمایش داده شود. این دکمه را به راحتی می توانید در دفترچه راهنمای دستگاه بیابید. یک موضوع دیگر در آشنایی با عملکرد صندلی ماساژور ، مطالعه کامل دفترچه راهنمای آن، پیش از راه اندازی است.
  • هنگامی که منوی مورد نظر و سبک ماساژ را یافتید، در وضعیت مناسب قرار گرفته و دکمه استارت را فشار دهید. برخی از صندلی های ماساژور موجود، پیش از شروع، مدت زمان ماساژ و همچنین چند سوال مهم دیگر را نیز از شما خواهند پرسید.
  • پس از فشردن دکمه استارت، صندلی در وضعیت عملیاتی قرار گرفته و بدن شما را در حالتی نزدیک به افقی قرار می دهد. یکی از معروف ترین و البته بهترین موقعیت ها، حالتی است که به آن جاذبه صفر ( Zero Gravity ) می گویند. در وضعیت جاذبه صفر، بدن در صحیح ترین و ریلکس ترین فرم ممکن بوده و این موضوع به تایید لابراتوارهای ناسا نیز رسیده است.
آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر 4
طرز نشستن در صندلی ماساژور

تنظیمات صندلی ماساژ و طرز کار صندلی ماساژور

  • در مود اتوماتیک و پس از فشردن دکمه استارت، دستگاه به کمک غلتک ها و سنسورها، فرم بدن شما را آنالیز کرده و محل دقیق سر، شانه ها و همچنین تمامی مفاصل شما را ارزیابی می کند. دقیقا به همین دلیل در ابتدای این مقاله، نحوه­ ی نشستن صحیح را به شما آموزش دادیم. زیرا تنها در این صورت است که دستگاه می تواند به درستی نقاط هدف را جهت ماساژ شناسایی کند.
  • عملکرد صندلی ماساژور به صورت بهینه می تواند به راحتی و تنها از طریق مودهای اتوماتیک آن صورت پذیرد. ضمنا شما می توانید مود شخصی و اختصاصی سازی شده­ی خودتان را نیز تنها با پاسخ به چند سوال تنظیم کنید.
  • پیش از شروع ماساژ، دستگاه با ایجاد یک باز ( Buzz ) یا موسیقی، شما را از آغاز ماساژ مطلع کرده و پس از طی شدن تمامی مراحل و یا پایان زمان تعیین شده توسط شما، به صورت اتوماتیک ماساژ را به پایان می رساند.
فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن
خواندن

طرز کار صندلی ماساژور در مودهای اتوماتیک به همین سادگی است و شاید کمتر از چند 10 ثانیه از شما زمان بگیرد.

این مطلب را بخوانید :

بهترین لیست قیمت صندلی ماساژور حرفه ای

در مقاله بعدی شما را با مهمترین سرفصل ها در رابطه با تنظیمات دستی صندلی ماساژور آشنا خواهیم کرد. مقالات آموزشی ما در مجله اینترنتی دلوکس کالا را از دست ندهید

منبع : bestmassagechairguide.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *