تغذیه و سلامت, ماساژ

فواید روغن ماساژ بادام شیرین

فواید روغن ماساژ بادام شیرین

چربی های طبیعی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و مغذی است. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید روغن ماساژ بادام شیرین آشنا کنیم.

تقریبا هیچ یک از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود ندارد که ریشه در مواد طبیعی نداشته باشد. جالب است بدانید تمامی خواص شاخص این گروه از محصولات پرطرفدار به صورت کامل، از این مواد طبیعی است.

روغن ماساژ بادام شیرین یکی از پرطرفدارترین محصولات این رده از روغن های طبیعی است. به جرات می توان گفت تنها چند روغن ماساژ طبیعی وجود دارد که به اندازه روغن بادام شیرین دارای خواص متنوع و پرشمار باشد.

روغن بادام سرشار از ویتامین های گوناگون، مواد معدنی و چربی های مفید است.

روغن ماساژ بادام شیرین چه ویتامین هایی دارد؟

اصلی ترین ویتامین موجود در این روغن ویتامین E است. پس از ویتامین E روغن ماساژ بادام شیرین سرشار از ویتامین A است. هر دوی این ویتامین ها نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی پوست و مو شما دارند.

اگر نگاهی به لوازم آرایشی و بهداشتی خود داشته باشید به راحتی در خواهید یافت که بیشترین ویتامین هایی که در رابطه با وجود آنها تبلیغ شده است همین دو ویتامین A و E هستند.

در ادامه این مقاله و در یک سرفصل کامل شما را با فواید روغن ماساژ بادام شیرین برای پوست و مو آشنا خواهیم کرد؛ اما در این بخش تنها کافی است بدانید کمتر ماده و روغن طبیعی در جهان یافت می شود که به اندازه بادام، خواص و ویتامین های مغذی پوست و مو را داشته باشد.

زمانی که شما از فواید روغن ماساژ بادام شیرین استفاده کنید به صورت کامل پوست خود را با این ویتامین ها تغذیه خواهید کرد. به طور کلی روغن های ماساژ به علت تداوم حرکات دست ماساور به میزان بسیار بیشتری نسبت به شرایط طبیعی جذب بدن شما می گردند و طراوتی کامل به تمامی سطح پوست شما می دهند.

چه مواد معدنی در روغن ماساژ بادام شیرین وجود دارد؟

قبل از آن که به سراغ مواد معدنی موجود در این روغن شگفت انگیز برویم بهتر است بدانید که به طور کلی دو نوع چربی و روغن وجود دارند. چربی های مفید یا اشباع شده و چربی های مضر و اشباع نشده.

چربی های غیر قابل اشباع اکثرا به صورت غیر طبیعی و مصنوعی تولید شده و به همین علت است که در تمامی مجلات پزشکی و توصیه های سلامتی، مصرف آنها را مضر می دانند. در نقطه‌ی مقابل چربی های مفید که غالبا ریشه در مواد و محصولات طبیعی دارند، وجود دارد.

این چربی های مفید با کمترین میزان آسیب جذب شده و با پایین ترین میزان جذب، دفع می گردند. اما بدن شما آنچه ضروری است را از آن به دست می آورد.

روغن ماساژ بادام شیرین در هنگام جذب، حجم بالایی از مواد معدنی مفید را به پوست شما هدیه می دهد. از مهمترین موادی که اتفاقا بسیار کمیاب نیز هستند، می توان به منیزیوم و پتاسیم اشاره کرد.

منیزیوم و پتاسیم طراوت و جوانی را به پوست شما هدیه می دهند. همچنین اگر از این روغن برای ماساژ استفاده کنید، خیالتان از یک تغذیه‌ی کاملا سلامت برای پوستتان راحت خواهد شد.

آنچه این مواد طبیعی به پوست هدیه می دهند در کمتر مواد غذایی یافت می شود. به همین دلیل پوست شما همواره تشنه‌ی دریافت آنها است.

روغن بادام شیرین

از دیگر مزایای مواد طبیعی موجود در روغن ماساژ بادام شیرین می توان به آنتی اکسیدان ها اشاره کرد. سال ها است همه‌ی ما شنیده ایم که آنتی اکسیدان ها، راز جوانی و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی هستند.

ترکیب ویتامین E و آنتی اکسیدان ها موجب می شود تا پس از هر بار ماساژ با روغن بادام، به طور محسوسی کاهش التهاب پوستی را تجربه کنید. اگر از سرخی، آکنه و یا جوش های پوستی رنج می برید، بهترین انتخاب برای شما، دریافت ماساژ با این روغن است.

در این جا لازم است به یک نکته‌ی جالب و البته بسیار مهم اشاره کنیم « حتی اگر روغن بادام موجود در لوازم سلامتی و بهداشتی پوست کاملا طبیعی هم باشند، استفاده‌ی موضعی از آنها نمی تواند یک سلامتی جامع و گسترده به پوست شما دهد؛ اما استفاده ازفواید روغن ماساژ بادام شیرین باعث می شود تا شما یک طراوت سراسری به پوست بدن خود هدیه دهید. »

سم زدایی از پوست ارمغان طبیعی روغن ماساژ بادام شیرین

حتما شما هم بارها این واژه‌ی جذاب را شنیده اید. سم زدایی از پوست موضوعی است که نه تنها در میان بانوان بلکه در آقایان نیز طرفداران بسیاری دارد.

البته این محبوبیت بی دلیل هم نیست. زندگی در شهرهای آلوده با حجم بالای منواکسید و گازهای مضر دیگر، منافذ پوستی ما را مسدود و لایه‌ی بیرونی آن را مسموم می کند. روغن های طبیعی و به ویژه روغن ماساژ بادام شیرین بهترین گزینه برای سم زدایی پوست هستند.

اولین دلیل این خاصیت شگفت انگیز، وجود آنتی اکسیدان ها است. ضمنا وجود حجم بالایی از ویتامین A و E با خواص آنتی باکتریال موجب می شود تا پوست شما هر لحظه در حال بازسازی خود باشد.

حالا به این نکته فکر می کنید که در یک جلسه‌ی یک ساعته‌ی ماساژ با روغن ماساژ بادام شیرین که با حرکات دست ماسور نیز همراه می شود، تا چه میزان پوست شما آسیب های طبیعی و حاصله از سموم محیطی را دفع کرده و خود را بازسازی می نماید؟

لازم است بدانید ویتامین E موجود در روغن بادام به همان اندازه که طراوت بخش است، قابلیت احیا و بازسازی را نیز دارد. حتی اگر از زخم یا تَرک های پوستی رنج می برید، عصاره‌ی بادام شیرین می تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف نماید. بی دلیل نیست که تقریبا در تمامی روغن های ارزشمند آرایشی و بهداشتی که به طور اختصاصی برای جوانی، پاکسازی و بازسازی پوست طراحی شده اند، سهم عمده ای مربوط به روغن بادام شیرین است.

فواید روغن ماساژ بادام شیرین (2)

یک درمان اختصاصی برای پوست صورت شما

همه‌ی ما با گذر عمر به ناگاه متوجه خواهیم شد که دیگر پوستمان و به ویژه پوست صورتمان دیگر طراوت و شفافیت دوران جوانی را ندارد. در بخش های قبلی به مزایای متعدد روغن ماساژ بادام شیرین برای پوست اشاره کردیم.

در این بخش به سراغ یک گزینه بسیار جذاب برای همه خواهیم رفت. هیچ چیز همچون یک پوست صورت شفاف و با طراوت، جذابیت و زیبایی شما را تضمین نخواهد کرد.

تمام مزایایی که تا به این جا در رابطه با روغن ماساژ بادام شیرین عنوان شده است، تنها بخش کوچکی از ده ها فایده‌ی بی نظیر آن است. این روغن می تواند یک ماده‌ی مغذی کامل برای پوست صورت شما باشد که علاوه بر تغذیه‌ی جامع آن، به رفع آسیب های رایج نیز بپردازد.

اولین مزیتی که می توان از آن نام برد، شفافیت پوست است. استفاده‌ی مستمر از روغن ماساژ بادام شیرین باعث می شود تا پوست صورتتان سفیدتر، شفاف تر و به طور کلی سر زنده تر باشد.

وجود ویتامین های غنی و حلال در چربی، علت این خاصیت محبوب است. شما می توانید از این روغن به عنوان ماسک و یا در جلسات ماساژ استفاده نمایید.

از دیگر مشکلات رایج پوستی به ویژه در ناحیه‌ی صورت، می توان به عدم تعادل در میزان چربی اشاره کرد. اتفاقا این چالش یک موضوع رایج در میان غالب افراد است.

پوست صورت ما یا بیش از حد خشک شده و یا به راحتی چرب می گردد. در کنار این مشکل، چربی بیش از حد موضعی به ویژه در نواحی بینی و گونه ها نیز وجود دارد. ویتامین و املاح موجود در روغن ماساژ بادام شیرین در کنار پایه‌ی اصلی آن یعنی اسیدهای چرب موجب می شود تا همواره پوستی متعادل داشته باشیم.

فواید روغن ماساژ بادام شیرین

فواید روغن ماساژ بادام شیرین (3)

این گروه از چربی ها به صورت طبیعی چربی پوست ناحیه‌ی صورت شما را کنترل کرده و در نتیجه اولین علت بروز آکنه و جوش ها را از بین می برد.

در آخرین قسمت از این بخش می خواهیم به موضوعی اشاره کنیم که قطعا برای شما بسیار جذاب خواهد بود. اگر از سیاهی، چروک و پف های اطراف چشم رنج می برید، هیچ چیز همچون روغن بادام نمی تواند به صورت طبیعی و با کمترین هزینه این مشکل را برطرف نماید.

برای این موضوع حتی نیازی به پزشک پوست یا مراکز ماساژ نیز ندارید. تنها کافی است برای یک دوره‌ی بلند مدت و هر شب قبل از خواب، اطراف چشم خود را با چند قطره از روغن ماساژ بادام شیرین ماساژ دهید.

این عمل تنها به ناحیه‌ی اطراف چشم محدود نبوده و شما می توانید هر شب دست ها یا صورت دارای اگزما یا خشکی خود را با همین روش ساده، به حالت سلامت و طبیعی خود بازگردانید.

آیا محدودیتی در استفاده از روغن بادام وجود دارد؟

تا امروز نشانه های بسیار محدودی از حساسیت های پوستی به روغن ماساژ بادام شیرین دیده شده است. به طور کلی روغن های طبیعی، حداکثر میزان تطابق پذیری با انواع پوست ها را دارند. به جز چند روغن گیاهی با طبعی گرم و طبیعتا میزان حساسیت زایی بالا، باقی روغن های طبیعی ماساژ، متعادل و تا حد زیادی خنثی هستند.

اما پیش از آن که بخواهید از روغن بادام شیرین استفاده کنید، بهتر است به این چند توصیه توجه داشته باشید :

1- برای مشکلات جدی پوستی قطعا بهترین مشاور، یک پزشک متخصص است.

2- استفاده از روغن ماساژ بادام شیرین تنها جنبه‌ی زیبایی و سلامتی داشته و نه جنبه‌ی درمانی. در نتیجه برای رفع چالش های جدی و بیماری های پوستی، هرگز این روغن را جایگزینی برای درمان های پایدار ندانید.

3- اگر چه تا امروز کمتر نشانه ای از آسیب یا حساسیت به روغن ماساژ بادام شیرین به ثبت رسیده است؛ اما باز هم با پزشک خود قبل از استفاده‌ی طولانی مدت از آن، مشورت کنید. این موضوع به ویژه برای افرادی که دارای پوست حساس هستند توصیه می شود.

مقاله فواید روغن ماساژ بادام شیرین

فواید روغن ماساژ بادام شیرین (4)

4- تمرکز ما در این مقاله بر روی خواص روغن ماساژ بادام شیرین برای پوست بود؛‌ اما این روغن مزایای بسیاری برای سلامت مو نیز دارد. متاسفانه تولید و توزیع غیر استاندارد این روغن ارزشمند باعث شده است تا برخی افراد سودجو با فروش محصولاتی غیر استاندارد و تقلبی، موجب بروز مشکلاتی برای مصرف کنندگان گردند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم همواره محصولات بهداشتی و سلامتی را از مراکز معتبر تهیه کنید و پیش از استفاده، حتما دفترچه‌ی راهنمای آن را به دقت مطالعه نمایید.

5- روغن بادام با وجود اسیدهای چرب اشباع نشده، یک گزینه‌ عالی برای افرادی است که از کلسترول بالا رنج می برند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم که آن را به سبد غذایی خود بیافزایید. البته حرارت بالا نه تنها از ارزش غذایی آن می کاهد، بلکه به ساختار اسیدهای چرب نیز آسیب وارد می کند. بنابراین از روغن بادام تا حد امکان در غذاهای سرد یا سالاد استفاده کنید.

روغن های ماساژ بیش از آنچه فکر می کنید، تاثیرگذار هستند

ما در مقالات متعددی شما را با مزایای بی شمار انواع روغن ماساژ آشنا کردیم. این روغن های طبیعی و ارزشمند منبعی بی بدیل از ویتامین ها، املاح معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. شاید شما هم از آن دسته افراد بودید که تا امروز،‌ اهمیت چندانی به نوع روغن ماساژ نمی دادید؛ اما باید بدانید همچون تغذیه‌ی خوراکی، تغذیه‌ی پوست شما هم کاملا پر اهمیت و اختصاصی است.

هر جسمی دارای نیازهایی منحصر به فرد و شرایط پوستی مختص به خود است. آشنایی شما با مزایای انواع روغن ماساژ باعث می شود تا موادی را به پوست خود برسانید که بدن شما به آن نیاز دارد.

این مطلب را نیز بخوانید :

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن

علت انتخاب روغن ماساژ بادام شیرین ، دایره‌ی گسترده‌ی مزایای آن از پوست و مو تا قلب و عروق بوده است. امیدواریم این آشنایی باعث شده باشد تا شما بیش از پیش برای سلامتی عمومی بدن و پوست خود گزینه های طبیعی را مد نظر قرار دهید. در صورتی که از علاقه مندان به ماساژ هستید به شما توصیه می کنیم سایر مقالات مرتبط با این سرفصل را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *