تغذیه و سلامت

۷ ماده غذایی زمستانی موثر در کاهش وزن

7-ماده-غذایی-زمستانی-موثر-در-کاهش-وزن

۷ ماده غذایی زمستانی موثر در کاهش وزن

انار :

شما ممکن است در طول ماه های سرد سال، برای پیدا کردن یک میوه خوش طعم، سخت تحت فشار باشید به جز انار که از اواخر پاییز تا وسط زمستان موجود است و شاید هیچ میوه ای توان رقابت با این میوه ی بی نظیر را نداشته باشد.

انار با دانه های ریز و شیرین و جواهر مانند خود، به عنوان یک میوه کم کالری برای کاهش وزن موثر است. شما می توانید با خوردن این میوه ی بی نقص، قند خون را ثابت نگه دارید و حتی وزن و سایز کلی بدن خود را کاهش دهید.

7-ماده-غذایی-زمستانی-موثر-در-کاهش-وزن
۷ ماده غذایی زمستانی موثر در کاهش وزن

نعناع :

شما ممکن است در این موقع از سال نعناع زیادی در باغ های سبزی در حال رشد ببینید. اما برگ های تازه نعناع در فروشگاه های مواد غذایی هنوز هم پیدا می شوند و شاید چیزی در مورد عطر و طعم و خاصیت این سبزی در طول ماه های زمستان ندانید.

بهتر است بدانید گاهی با بو کردن بعضی چیزها ممکن است خیلی آسان وزن کم کنید. افرادی که به مدت ۵ روز هر ۲ ساعت یکبار عطر نعناع را استشمام می کنند، در طول مدت یک هفته از زمانی که آنها عطر و بوی آن را استشمام می کنند، به میزان ۱۸۰۰ واحد کالری کمتری دریافت می کنند.

گریپ فروت عالی برای کاهش وزن :

گریپ فروت در بهترین حالت در زمستان باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بزرگسالان چاق، نصفی از گریپ فروت را قبل از وعده های غذایی خود به مدت ۱۲ هفته می خورند، آن ها به طور متوسط ۷ درصد از وزن بدن خود را از دست می دهند.

بهترین راه برای سوزاندن کالری در 30 دقیقه چیست
خواندن

علاوه بر بالا بردن آب بدن، گریپ فروت یک منبع سرشار از ویتامین c می باشد که با خوردن آن هنگام ورزش کردن باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود.

7-ماده-غذایی-زمستانی-موثر-در-کاهش-وزن
۷ ماده غذایی زمستانی موثر در کاهش وزن

بلغور جو دوسر :

بلغور جو پخته شده با ارائه چهار و نیم گرم فیبر، می تواند در طول روز برای چند ساعت به گرسنه نشدن شما کمک کند.طبق یک مطالعه، کسانی که بلغور جو دوسر را به عنوان صبحانه می خورند، به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با کسانی که مواد دیگر مصرف می کنند کمتر ناهار می خورند.

جو :

درست مثل بلغور جو دوسر، جو هم برای صبحانه دلچسب است، بهتر است بدانید شما فقط ۶ گرم از هر فنجان بلغور جو دو سر پخته شده را دریافت می کنید.

فلفل هندی :

فلفل هندی (قرمز) شامل کپسایسین (ماده ی موجود در فلفل قرمز که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد) می باشد و با افزایش سوخت و ساز وزن شما را کاهش می دهد.

7-ماده-غذایی-زمستانی-موثر-در-کاهش-وزن

نخود و لپه :

مطمئناً شما می توانید در طول زمستان یک قابلمه بزرگ سوپ نخود درست کنید. یعنی حدود ۱۶ گرم فیبر در هر فنجان، نخود و لپه خرد شده و پخته شده، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و همین باعث عدم مصرف دیگر مواد غذایی و کاهش وزن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *