ورزشی

کراسفیت | سبکی تمرینی که می بایست بشناسید

,کراسفیت سبکی تمرینی که می بایست بشناسید

راهنمای آشنایی با تمرینات کراسفیت موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. طرافداران این سبک از تمرین به طور مستمر در حال افزایش هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با افرادی مواجه شده باشید که در حالی که کیسه‌ی شنی به پا بسته اند، در اطراف باشگاه یا پارک ها در حال دویدن هستند. این بخشی از تمرینات کراسفیت در گام های مقدماتی است.

ما در این راهنمای کوتاه در رابطه با تمرینات کراسفیت قصد داریم شما را با مقدمات این ورزش و برخی از مهمترین ویژگی های آن آشنا کنیم. سوالاتی که پاسخ آنها را در این مقاله خواهید یافت، عبارتند از :

  • کراسفیت چیست؟
  • آیا یک فرد مبتدی هم می تواند کراسفیت و تمرینات آن را آغاز کند؟
  • آیا کراسفیت ممکن است به بدن من آسیب وارد کند؟
  • باشگاه های کراسفیت چگونه اند و آیا می توان تمرینات آن را در خانه انجام داد؟
  • و در انتها مزایا و معایب کراسفیت و پاسخ به برخی سوالات رایج در رابطه با این ورزش محبوب.

کراسفیت چیست؟

به تمرینات کراسفیت لقب ورزشی برای تناسب اندام و سلامتی داده اند. ورزشی متنوع با تحرکی بالا که در آن، مربی و فلسفه‌ی این ورزش تلاش دارد تا هر شخص و با هر وضعیت فیزیکی و توانایی جسمی بتواند شرایط بدنی خود را بهبود بخشیده و در کنار آن سیستم هوازی و قلبی-عروقی خود را تقویت کند.

باشگاه های کراسفیت محلی هستند که شما در آن اتمسفری شاداب و سرشار از انرژی را تجربه می کنید. معانی فنی و تخصصی بسیاری برای کراسفیت وجود دارد؛ اما به بیانی ساده می توان گفت این ورزش قوای جسمانی شما را ارتقاء بخشیده، انعطاف پذیری بدنتان را افزایش می دهد و در عین حال قدرت، سرعت و تعادل بدنتان را تقویت می کند.

شاید عجیب نظر برسد اما راه رفتن به عقب واقعاً برای شما خوب است
خواندن

آیا یک فرد مبتدی هم می تواند تمرینات کراسفیت را انجام دهد؟

به خلاصه ترین شکل و ساده ترین پاسخ می توان گفت جواب این سوال « بله » است.

کراسفیت ورزشی است که برای تمامی افراد در سنین مختلف و با شرایط بدنی متنوع طراحی شده است. انجام تمرینات کراسفیت نیازمند تخصص یا تبحر ورزشی ویژه ای نیست و تمرینات آن به شکلی است که شما می توانید به راحتی آنها را به صورت اختصاصی و شخصی مدیریت کنید.

,کراسفیت سبکی تمرینی که می بایست بشناسید 1

شما هر روز با تمرینات متنوعی مواجهید که با توجه به آمادگی جسمانیتان، حجم معینی از آنها را انجام خواهید داد. همچون بسیاری از ورزش ها و سبک های آمادگی جسمانی، تمرینات مجزایی برای تازه کاران و افراد حرفه ای طراحی نشده است و شما در واقع مدیر برنامه های ورزشی و مربی خود هستید.

مثلا اگر قرار است اسکاتی به وزن 60 کیلوگرم را بلند کنید و شما در حال حاضر توانایی تحمل 20 کیلوگرم را دارید، هیچ مانعی وجود ندارد و همه چیز مطابق با توان شما آغاز خواهد شد. البته سبک تمرینات کراسفیت به گونه ای است که شما بی آن که متوجه شوید، لحظه به لحظه قوای جسمانیتان ارتقاء یافته و در بازه ای کوتاه درخواهید یافت که در حال اسکات زدن یک وزنه‌ی 60 کیلویی هستید.

آیا کراسفیت ممکن است به بدن من آسیب وارد کند؟

همچون هر ورزش دیگری کراسفیت نیز احتمال آسیب دیدگی و بروز چالش ها و مشکلات فیزیکی مختص به خود را دارد؛ اما مدیریت تمرینات کراسفیت به گونه ای است که احتمال بروز آسیب دیدگی در کمترین میزان خود می باشد.

بدون شک بهتر است در آغاز تمرینات کراسفیت و در دورانی که هنوز در این ورزش مبتدی هستید، یک مربی با تجربه داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند علاوه بر آن که به درستی تمرینات خود را انجام دهید، احتمال آسیب دیدگی را نیز تا حد زیادی کاهش دهید.

بهترین تمرین های TRX برای تازه کاران
خواندن

اگر در تمرینات کراسفیت تازه کار هستید به شما توصیه می کنیم با یک مربی تمرینات خود را آغاز کرده و هیچ عجله ای در افزایش فشار این ورزش نداشته باشید. کراسفیت ورزشی است که گام به گام و از آن مهمتر، به صورت پایدار آمادگی جسمانی و قدرت بدنی شما را افزایش می دهد.

,کراسفیت سبکی تمرینی که می بایست بشناسید 2

باشگاه های کراسفیت چگونه اند و آیا می توان تمرینات آن را در خانه انجام داد؟

باشگاه کراسفیت همان گونه که گفتیم محلی است پر جنب و جوش با تمریناتی ساده و ابتدایی، اما بسیار جذاب.

معمولا در جلسه‌ی اول، مربی شما را با این ورزش و تمرینات آن آشنا کرده و در برخی از باشگاه ها جلسه‌ی اول یا در اصطلاح جلسه‌ی آشنایی، رایگان است. حضور در کنار افرادی پر انرژی و با انگیزه، با سنین و شرایط بدنی گوناگون، یکی دیگر از ویژگی های جذاب باشگاه های کراسفیت است.

در گام دوم شما با تمرینات پایه‌ی کراسفیت آشنا خواهید شد. جایی که علاوه بر افزایش قوای جسمیتان، آمادگی پیدا می کنید تا سایر تمرینات و ورزش ها را به درستی و با شکلی اصولی انجام دهید.

جلسات کراسفیت بین 4 تا 6 روز در هفته برگزار می شود و هر جلسه‌ی آن چیزی بین 45 تا 60 دقیقه به طول می انجامد. سبک این ورزش به گونه ای است که همه در کنار هم و در حمایت یکدیگرند؛ تا هر فردی و با هر وضعیت بدنی، احساس ضعف و یا دلزدگی نکند. و البته حواستان باشد شما قرار است 45 دقیقه به صورت مستمر ورزش کرده و مربی و فضای باشگاه قطعا عرق شما را درمی‌آورد.

تفریح، سلامتی و یک ورزش هوازی کامل با دوچرخه ثابت خانگی
خواندن

حالا سوال این جاست که آیا می توان کراسفیت را در خانه انجام داد؟

تمرینات کراسفیت به گونه ای طراحی شده اند که نیازمند فضا و برخی ابزارهای اولیه هستند. البته شما می توانید همچون هر ورزش دیگری، تمرینات بسیار خوبی را در اینترنت پیدا کرده و آنها را مطابق با محدودیت های فضای منزلتان، در خانه انجام دهید. خبر خوب این که بسیاری از این تمرینات در خانه قابل اجرا بوده و البته فیلم های رایگان تمرینی بسیاری در اینترنت یافت می شود که از کیفیت بالایی نیز برخورداند.

مزایا و معایب کراسفیت و پاسخ به برخی سوالات رایج در رابطه با این ورزش محبوب

در رابطه با هزینه های کراسفیت می توان گفت؛ اساسا این ورزش و کلاس های آن خیلی پرهزینه نیست.

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است در ذهن شما باشد، بهترین زمان انجام تمرینات کراسفیت است. باشگاه های کراسفیت نیز همچون باشگاه های بدنسازی در تمام روز فعال بوده و شما می توانید در هر ساعتی با توجه به برنامه روزانه تان در آنها حضور داشته باشید؛ اما بهترین زمان ورزش کراسفیت همچون بسیاری ورزش های دیگر در اوایل صبح است.

و در آخر این که  انجام تمرینات کراسفیت کالری زیادی از شما مصرف می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری و تناسب اندام همزمان است.

این مطلب را بخوانید :

یک ورزش کامل برای چربی سوزی و عضله سازی با دستگاه روئینگ

کراسفیت معایب بسیار اندکی دارد که با کمی توجه و داشتن یک مربی خوب قابل رفع است؛ اما مزایای آن به ویژه در رابطه با تناسب اندام و ایجاد شادابی فراوان بوده که از مهمترین آنها می توان به انجام یک ورزش 100 درصد طبیعی و سالم با میزان مصرف کالری بالا و تقویت عمومی بدن اشاره کرد.

منبع : nerdfitness.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *