ماساژ

صندلی ماساژور و ویژگی های یک صندلی ماساژور خوب

صندلی ماساژور و ویژگی های یک صندلی ماساژور خوب

مزایای صندلی ماساژور

در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و ویژگی های یک صندلی ماساژور خوب آشنا کنیم.

همان طور که پیشتر برای شما گفتیم، ماساژ فواید گسترده و متعددی دارد. طبیعتا اولین کارکرد ماساژ و محبوب ترین نوع آن، ماساژی است که جنبه ریلکسی و کاهش استرس و اضطراب داشته باشد. ضمنا ماساژ می تواند خستگی و دردهای عضلانی مربوط به فشار کار روزانه را کاهش داده و یا از بین ببرد. نهایتا ماساژ ، کارکردهای ورزشی و اصلاحی نیز دارد. صندلی ماساژور با شبیه سازی حرکات دست می تواند تمامی این فواید ماساژ را در گوشه ای از خانه شما به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن، ارائه دهد. صندلی های ماساژور ، قدمتی چند ده ساله دارند و از همان ابتدای کار، بر مبنای فرم بدن انسان و انواع تکنیک های ماساژ طراحی شده اند. با گذر زمان، صندلی های ماساژور جدید با استفاده از فناوری های پیشرفته، بر کیفیت ماساژ این دستگاه ها افزوده اند. یک صندلی ماساژور از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است، که ما در ادامه قصد داریم شما را با برخی از ویژگی های اصلی هر کدام از این بخش ها، آشنا کنیم

تجهیزات و ویژگی ها یک صندلی ماساژور خوب

1- نشیمن گاه و چهار چوب صندلی ماساژور :

اولین شرط در طراحی صندلی ماساژور توجه به وضعیت قرارگیری بدن است. صندلی های ماساژور به گونه ای طراحی شده اند، که دستگاه امکان دسترسی به حداکثر بخش های بدن را جهت ماساژ داشته باشد. ضمنا این وضعیت به گونه ای طراحی شده است که، فرد در راحت ترین و کم استرس ترین وضعیت بدنی در هنگام ماساژ باشد. برخی از صندلی های ماساژور جدید، ویژگی ای با عنوان گرانش صفر یا بی وزنی دارند. در این وضعیت که نام آن از اصطلاح وضعیت فضانوردان در خارج از جو کره زمین گرفته شده است، وزن بدن به صورت متعادل در کل بدن توزیع شده و پاها، هم تزار سطح قلب می باشند. از این وضعیت بدنی که در آن، کمر و سایر مفاصل در راحت ترین فرم قرار گیری شان می باشند، به عنوان ایده آل ترین وضعیت استراحت انسان نام می برند. صندلی های ماساژور مدرن با شبیه سازی این فرم، می توانند ماساژی سرشار از آرامش به شما ارائه دهند.

این مطلب را بخوانید :

بهترین مارک صندلی ماساژور

2- غلطک های صندلی ماساژور :

غلطک های صندلی ماساژور اولین و مهمترین بخش در صندلی های ماساژور می باشند. همان طور که گفتیم، غطلک ها، شبیه ساز حرکت انگشتان ماساژور بر روی کمر، گردن و قوزک ها است. دو نوع رایج غلطک های صندلی های ماساژور ، مدل غلطک دوتایی و مدل چهار تایی است. خوب است بدانید که صندلی های دارای غلطک دوگانه، ماساژی دوبعدی و به مراتب ضعیف تری دارند، در حالی که صندلی های ماساژور با غلطک چهار گانه، ماساژی پراکنده تر و گسترده تر خواهند داشت و میتوانند فشار بیشتری را بر عضلات وارد کنند. ضمنا صندلی ماساژور چهارگانه، قابلیت ارائه ماساژ سه بعدی به بدن شما را نیز دارد.

صندلی ماساژور و ویژگی های یک صندلی ماساژور خوب 2

3- کیسه های هوا صندلی ماساژور :

کیسه های هوا در واقع شبیه سازی فشار دست ماساژور بر روی عضلات و بخش هایی از بدن را بر عهده دارند. عملکرد آنها بسیار ساده بوده که می تواند با انقباض و انبساط، میزان فشار تعیین شده ای را به بدن وارد کند. این فشار موجب گردش بهتر خون و همچنین سیستم لنفاوی بدن شده و فواید بسیاری دارد.

آموزش استفاده از تخت ماساژ قابل حمل
خواندن
در هنگام انتخاب صندلی ماساژور توجه کنید که امکان تنظیم فشار وارده توسط غلطک ها و کیسه های هوا در دستگاه وجود داشته باشد. زیرا فشار مازاد صندلی ماساژور می تواند برای برخی از زنان و به ویژه افراد سالخورده، باعث ناراحتی و یا ایجاد درد گردد.

4- تکنولوژی های چند بعدی صندلی های ماساژور :

صندلی های ماساژور در انواع دو و سه بعدی طراحی می گردند. صندلی های ماساژور دو بعدی از غلطک های دوگانه بهره مند بوده و تنها می توانند فشاری نقطه ای یا خطی ایجاد نمایند. ماساژ این نوع دستگاه با توجه به دورتر بودن غلطک ها از سطح بدن ضعیف تر میباشد همچنین غلطک های 2 بعدی فقط به صورت بالا پایین و چپ و و راست حرکت میکنند. در نقطه ی مقابل، صندلی های سه بعدی با بهره مندی از تجهیزات و غلطک های بیشتر، می توانند تنوع ماساژ گسترده تر و عمیق تری را برای شما ایجاد نمایند. ماساژ مبل ماساژور سه بعدی بسیار به بدن نزدیک تر بوده و شخص میتواند کاملا حرکت غلطک ها روی بدن را حس کند. این نوع غلطک علاوه بر حرکات مدل 2 بعدی به داخل و خارج هم حرکت میکند و میتواند عمق ماساژ بیشتری داشته باشد برای مثال در قسمت گودی کمر بسیار کارآمد است.

صندلی ماساژور و ویژگی های یک صندلی ماساژور خوب 1

در این سری مقالات شما را با سرفصل هایی در مورد سلامتی، آرامش و تناسب اندام آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *