ماساژ

خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن در ماساژ رایحه درمانی

خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن در ماساژ رایحه درمانی

در این سری مقالات قصد داریم شما را با خواص رایحه های مختلف روغن ماساژ آشنا کرده و تاثیرات خارق العاده­ ی آنها بر روی سلامتی و زیبایی شما را بررسی نماییم. در پنجمین مقاله از این سری، به خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن خواهیم پرداخت.

یاسمن گیاهی است با گل های فوق العاده خوشبو که در رنگ های متنوع، از سفید تا آبی تیره متغیر است. این گیاه به صورت درختچه رشد می کند، البته در بعضی از گونه ها، به صورت گیاه رونده است. گل یاسمن عطری بسیار جذاب و شگفت انگیز دارد و یکی از محبوب ترین رایحه ها در صنعت عطر سازی است. روغن یاسمن از دیرباز در فرهنگ های مختلف از جمله طب ایرانی و طب سنتی چینی، برای آرامش بخشی و التیام دردها استفاده می شده است.

تحقیقات جدید نیز اثبات کرده است که گل یاسمن همچون والیوم ها و البته بدون هیچ گونه عوارض جانبی، خواص آرامش بخشی دارد. خواص گیاه یاسمن نیز همچون انواع روغن های گیاهی، از طریق استشمام و یا جذب پوستی، دست یافتنی است. رایحه روغن ماساژ یاسمن به علت خواص متعدد و بوی خوش، کاربردهای فراوانی در ماساژ آروماتراپی دارد. در ادامه با برخی از فواید ماساژ آروماتراپی و همین طور خواص و مزایای این روغن ماساژ آشنا خواهید شد.

فواید ماساژ آروماتراپی با رایحه روغن ماساژ یاسمن

رایحه ها و انواع روغن های ماساژ ، مهمترین بخش از ماساژ آروماتراپی ( Aromatherapy ) می باشند. رایحه روغن ماساژ یاسمن به علت خواص متعدد در کنار بوی جذاب و محبوبی که دارد، یکی از پرکاربردترین های رایحه های روغن ماساژ است. به وسیله­ ی ماساژ آروماتراپی شما علاوه بر جذب پوستی خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن با استشمام بوی خوش آن نیز می توانید از اثرات ضد افسردگی و آرامش بخش آن بهره ببرید.

بهترین مارک صندلی ماساژور
خواندن

در ماساژ آروماتراپی، رایحه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در این سری مقالات، با برخی از محبوب ترین آنها آشنا شده اید. اگر شما هم از علاقه مندان به ماساژ هستید، به شما توصیه می کنیم لذت استفاده از رایحه روغن ماساژ یاسمن را از دست ندهید.

خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن در ماساژ رایحه درمانی 1

6 ویژگی روغن ماساژ یاسمن

  • تنظیم گردش خون :

یکی از خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن تنظیم فشار خون و بازگرداندن گردش خون به حالت طبیعی آن است. بسیاری از روغن های استفاده شده در ماساژ آروماتراپی می توانند از طریق جذب پوستی، تاثیرات مثبتی بر روی گردش خون و تنظیم ضربان قلب شما داشته باشند. در بین این تنوع بالا اما رایحه روغن ماساژ یاسمن بیشترین و سریع ترین تاثیر را دارد.

  • جوان سازی و محافظت از پوست در برابر آلودگی ها :

رایحه روغن ماساژ یاسمن دارای ویژگی های متعدد آنتی باکتریال و ضد ویروس و قارچ می باشد. این موضوع موجب می گردد تا از طریق جذب پوستی این روغن، شما بتوانید محافظتی کامل از پوستتان در مواجهه با انواع آلودگی های محیطی داشته باشید. همان طور که گفتیم، خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن برای پوست شما فراوان بوده که یکی از مهمترین آنها، جوان سازی است.

  • کاهش استرس و نگرانی :

خواص ضد استرس و نگرانی رایحه روغن ماساژ یاسمن سال ها است مورد توجه متخصصان بسیاری بوده است. استشمام رایحه روغن ماساژ یاسمن می تواند به صورت لحظه ای، احساس آرامش را در شما ایجاد کرده و یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که فعالیت روزانه فراوان و پر استرسی دارند.

  • ضد افسردگی :
فواید روغن ماساژ بادام شیرین
خواندن

از اولین نشانه های استفاده از رایحه روغن ماساژ یاسمن ایجاد حس شادابی و سرزندگی است. این روغن می تواند با تحریک سیستم عصبی، احساس خوشایندی از بالا رفتن سطح انرژی را در شما ایجاد کند. این اتفاق از طریق جذب پوستی روغن یاسمن و استشمام رایحه آن، امکان پذیر است.

  • آرامش بخش و تسکین دهنده :

از خواص تسکین دهنده­ی روغن ماساژ یاسمن می توان در جهت تسکین دردهای عضلانی نیز استفاده کرد. رایحه روغن ماساژ یاسمن می تواند از طریق جذب پوستی و یا تنفس آن همچون یک داروی آرامش بخش قوی، ذهن و تن شما را از هر گونه دغدغه و یا گرفتگی آزاد نماید.

  • خواب آرام و عمیق :

به علت بوی خوش یاسمن، از ترکیب روغن آن در بسیاری از خوشبوکننده ها استفاده می شود. به افرادی که دارای مشکلاتی با ساعات خواب یا کیفیت خوابشان هستند توصیه می شود از روغن یاسمن یا اسطوخودوس جهت معطر کردن اتاق خوابشان استفاده کنند.

خواص رایحه روغن ماساژ یاسمن در ماساژ رایحه درمانی 2

تجربه یک ماساژ لذت بخش و پر انرژی با رایحه روغن ماساژ یاسمن

ما در فروشگاه محصولات سلامتی و ورزشی دلوکس کالا، محصولاتی متنوع از انواع تجهیزات و روغن های ماساژ را با قیمتی مناسب و با اطمینان خاطر از اصالت و کیفیت کالا در اختیار شما همراهان دلوکس کالا قرار داده ایم.

این مطلب را بخوانید :

فواید صندلی ماساژور برای ذهن

ماساژ آروماتراپی محبوب ترین سبک ماساژ بوده که در آن شما علاوه بر تجربه­ ی یک ماساژ لذت بخش می توانید از طریق جذب پوستی روغن ماساژ و همچنین استشمام رایحه آن، از خواص بی رقیبش بهره ببرید. رایحه روغن ماساژ یاسمن با برخورداری از خواصی که تنها در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم، می تواند یک انتخاب ایده آل برای ماساژ آروماتراپی باشد.

راهنمای جامع ماساژ سنگ داغ و آشنایی با انواع سنگ ماساژ
خواندن

ماساژ آروماتراپی خواص درمانی و سلامتی فراوانی داشته و در ترکیب با رایحه های متنوع روغن ماساژ اثراتی شگفت انگیز دارد. به شما توصیه می کنیم جهت آشنائی بیشتر با خواص این ماساژ و روغن های ماساژ متنوع آن، این سری مقالات ما را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *