تغذیه و سلامت

تنفس خود را تغییر دهید ، تا زندگی تان تغییر کند

تنفس خود را تغییر دهید ، تا زندگی تان تغییر کند

یک نفس عمیق بکشید ، به آرامی ، از طریق بینی خود اکسیژن را به به داخل بکشید و بعد بیرون دهید، این بهترین نحوه تنفس است!

شما از مکانیسم داخلی و اصلی بدن برای سلامت و تناسب اندام بهتر استفاده می کنید. این سیستم ساده است ، رایگان است و همیشه تا آخر عمر شما وجود دارد.

آیا تا به حال به تنفس کردن خود فکر کرده اید؟ اکثر مردم به آن توجهی ندارند. تنفس یک عملکرد خودکار بدن است ، اما شما همچنین می توانید آن را کنترل کنید.

شما باید نفس بکشید تا زنده بمانید و بنابراین بدن شما هر کاری را که بتواند انجام می دهد تا این اتفاق بیفتد. اما محیط ، استرس و نحوه تنفس شما می تواند این روند را تغییر داده و حتی مانع آن شود.

خبر خوب این است که تمرین تنفس از طریق بینی می تواند همه چیز را تغییر دهد.

نفس کشیدن آهسته تر و طولانی تر از طریق بینی می تواند در کاهش همه چیز از کاهش اضطراب گرفته تا افزایش عملکرد ورزشی کمک کند.

در اصل ، تنفس بینی سرعت تنفس شما را کند می کند ، به این معنی که بدن شما مجبور نیست به سختی کار کند تا اکسیژن وارد جریان خون شما شود.

نحوه نفس کشیدن خود را اصلاح کنید

تنفس خود را تغییر دهید ، تا زندگی تان تغییر کند (2)
اصلاح نوع تنفس

بر اساس مطالعه سال 2018 در مجله بین المللی علوم حرکتی و علوم ورزشی ، این مسئله بسیار برای سلامت کلی و عملکرد ورزشی عالی است.

همچنین اگر بتوانید بعد از تمرین و عادت به تنفس درست و اصولی از یک دستگاه تصفیه هوا هم در خانه و محل کار خود استفاده کنید کمک بزرگی به بدن و ریه های خود خواهید کرد.

10 تمرین خانگی کراس فیت بدون تجهیزات
خواندن

تغییر تنفس شما ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد ، اما شروع با آگاهی و تمرین روش های آزمایش شده می تواند کمک کننده باشد. پیشنهاد می کنیم که دم را به مدت پنج ثانیه و بازدم را به مدت پنج ثانیه انجام دهید تا تنفس شما کند شود.

سربازان دریایی به تنفس به شکل ورزش بوکس علاقه دارند که در آن چهار ثانیه نفس می کشید ، چهار ثانیه نگه می دارید ، چهار ثانیه بازدم می کنید و چهار ثانیه نگه می دارید.

این کار اثری آرامش بخش برای بدن دارد و به فعال شدن سیستم عصبی پاراسمپاتیک ، استراحت ، و بخشی از سیستم عصبی ما کمک می کند.

تنفس خود را تغییر دهید ، تا زندگی تان تغییر کند

توسط دکتر متخصص توضیح داده شده که : “هنگامی که ما به درستی نفس می کشیم ، مقدار کافی دی اکسید کربن داریم و تنفس ما آرام ، کنترل شده و موزون است. “

” اگر بیش از حد نفس بکشیم ، تنفس ما سنگین ، شدیدتر و نامنظم خواهد بود و بیش از حد دی اکسید کربن را بیرون می دهیم و بدن ما به معنای واقعی کلمه برای دریافت اکسیژن نفس می کشد و تقلا میکند. “

روش ویم هوف ، که ترکیبی از درمان تنفسی و سرما درمانی است ، نه تنها توجه رسانه های بزرگ و افراد مشهور را به خود جلب کرده است ، بلکه توسط علم نیز آزمایش شده و مشخص شده است که این تمرین ایمنی بدن شما را افزایش می دهد.

آیا کربوهیدرات ها برای شما خوب هستند
خواندن

” این مطالعه ی اثبات کننده نشان می دهد که سیستم عصبی سمپاتیک و سیستم ایمنی می تواند به طور داوطلبانه از طریق تمرین تکنیک هایی که یادگیری آنها نسبتاً آسان است ، در مدت زمان کوتاه تحت تأثیر قرار گیرد.”

این مطلب را نیز بخوانید :

چطور خود را به صبح زود بیدار شدن عادت دهیم؟

“بنابراین می تواند پیامدهای مهمی برای درمان انواع بیماری های مرتبط با التهاب بیش از حد یا مداوم ، به ویژه بیماری های خود ایمنی داشته باشد.”

اگر به دنبال پیشرفت در تمرینات ورزشی و بدنسازی خود هستید یا راهی برای اینکه استرس کمتری داشته باشید ، متوجه نوع تنفس کردن خود شوید و دهان خود را بسته و با بینی نفس بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *