ورزشی

با روش های استفاده صحیح از روئینگ آشنا شوید

با روش های استفاده صحیح از روئینگ آشنا شوید

در این سری مقالات قصد داریم شما را با انواع روش های استفاده صحیح از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های هوازی آشنا کنیم. استفاده از دستگاه های هوازی بهترین و سالم ترین و کم آسیب ترین فعالیت بدنی است که هر فرد نیاز دارد به صورت منظم انجام دهد. دستگاه های هوازی خانگی به ما کمک می کنند که در این زندگی پرمشغله­ ی امروزی بتوانیم در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن، ورزش کرده و سطح عمومی سلامتی بدنمان را در حد استاندارد قرار دهیم. در ادامه نحوه استفاده از روئینگ را به شما خواهیم آموخت.

پیش از هر چیز با قابلیت های روئینگ خود آشنا شوید

دستگاه هوازی و قدرتی روئینگ یکی از جدیدترین اعضای خانواده­ ی تجهیزات هوازی است که به علت توانایی و کاربرد فوق العاده اش توانسته خیلی زود به جایگاه مناسبی در این بازار دستیابی داشته باشد. این دستگاه ها با مقاومت های مختلفی کار می کند که در نتیجه ورزشکار با توجه به شرایط جسمی خود می تواند نزدیک ترین شرایط را به وضعیت خود انتخاب نماید. روئینگ ها در واقع شبیه ساز قایق رانی با دستگاه هایی با همین نام هستند. فرآیند کار با این دستگاه، ساده و لذت بخش است و شباهت بسیاری به مکانیزم دستگاه های سیم کشی دارد.

دستگاه های روئینگ مدرن امروزی به وسیله صفحات نمایش خود مسافت، سرعت و میزان کالری سوزی را محاسبه می کنند. تنظیم متنوع قدرت و سختی دستگاه نیز باعث شده است تا از یک ورزشکار آماتور تا حرفه ای بتواند برنامه ای متغیر، جذاب و موثر با این دستگاه داشته باشد. دستگاه روئینگ یکی از بی ضررترین تجهیزات هوازی است که در صورتی که با روش استفاده از آن آشنا باشید، می توانید حداکثر اثرات عضله سازی آن را تجربه کنید.

با روش های استفاده صحیح از روئینگ آشنا شوید 1

روش صحیح استفاده از دستگاه روئینگ

رعایت چند اصل ساده برای استفاده از دستگاه روئینگ می تواند علاوه بر کاهش میزان خستگی و افزایش زمان تمرین شما، کمترین فشار را نیز به عضلات و مفاصلتان وارد نماید.

  • برای شروع پاهای خود را در محل تعیین شده قرار داده و به وسیله­ ی کمربندهای مربوطه، کاملا ثابت کنید.
  • در مرحله بعد و پس از نشستن بر روی صندلی می بایست تا زمان صاف شدن زانوها، خود را به عقب کشیده و دستگیره متصل به تسمه را تا زیر سینه­ ی خود بکشید.
  • نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از روئینگ ، توجه به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات است. هرگز جهت کشیدن سیم روئینگ ، کمر خود را خم نکرده و بیش از حد به جلو یا عقب متمایل نشوید. فراموش نکنید که در هنگام استفاده از دستگاه روئینگ می بایست به یک هماهنگی بین آزاد کردن زانوها و کشیدن تسمه به سمت خود برسید. به هیچ وجه نگران پیچیدگی های این فرآیند نباشید، زیرا پس از چند جلسه تمرین و همچنین توجه به نکات مندرج در دفترچه راهنمای دستگاه، روش استفاده صحیح از دستگاه روئینگ را فرا خواهید گرفت.
  • پس از آن که وضعیت خود را بر روی دستگاه روئینگ ثابت کردید، سیم را به سمت خود کشیده و کمرتان را کاملا صاف کنید. حالا اجازه دهید صندلی به جلو کشیده شده و زانوهای شما خم شود. در این وضعیت پاها کاملا به شکم و سینه­ ی شما نزدیک شده و زمان وارد شدن به مرحله ­ی دوم تمرین است. به خاطر داشته باشید که کمر شما در تمام این فرآیند می بایست کاملا صاف باشد.
دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی ، یک باشگاه بدنسازی کامل در گوشه ای از خانه شما
خواندن

نحوه صحیح استفاده از روئینگ

با روش های استفاده صحیح از روئینگ آشنا شوید 2
  • در این مرحله باید به کمک زانوها و فشار آوردن به محل قرار گیری پا، زانوهای خود را صاف کرده تا صندلی به صورت کامل به عقب برود. همزمان و در کنار باز شدن پاها، سیم را به سمت سینه­ ی خود بکشید. در هنگام کشیدن سیم باید کمی زاویه­ ی کشش شما با سمت بالا متمایل باشد. در انتهای این مرحله باید دسته­ ی دستگاه روئینگ به سینه شما چسبیده و پاها کاملا صاف باشند.
  • حرکت هوازی قدرتی روئینگ با تکرار همین چند گام ساده ادامه پیدا می کند و استفاده منظم از این دستگاه می تواند در بلندمدت، علاوه بر بهبود سیستم تنفسی و گردش خون شما، موجب عضله سازی مناسب نیز بگردد. همان طور که گفتیم دستگاه روئینگ کاربردی دو منظوره داشته و از این حیث در میان تمامی دستگاه های ورزشی هوازی خانگی، یک برتری قابل توجه دارد.

این مطلب را بخوانید :

الپتیکال یا تردمیل؟ فواید و معایب هر دو را بخوانید

امیدواریم با مطالعه­ ی این سری مقالات توانسته باشیم شما را در مسیر سلامتی و تناسب اندام حمایت کرده باشیم. از شما دعوت می کنیم تا این سری مقالات ما را در رابطه با نحوه صحیح استفاده از دستگاه های هوازی از دست ندهید.

تعهد ما در وب سایت تخصصی دلوکس کالا ، ارائه ­ی اطلاعات کاربردی به شما هموطنان عزیز است. شما می توانید پیش از هر خریدی، از کارشناسان متخصص ما مشاوره بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه آنلاین دلوکس کالا دارای کیفیت و اصالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *